Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت مدیریتی در فدراسیون وزنه‌برداری ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید سجادی در حاشیه مراسم درخت‌کاری اظهار داشت: سنت بسیار حسنه‌ای به مناسب روز درخت‌کاری در 15 اسفند ماه برگزار می‌شود. به همین مناسبت و با زحمات همکاران عزیز در مدیریت شرکت توسعه و تجهیز و مجموعه ورزشی آزادی برنامه‌ای با محوریت معاونت ورزش‌های همگانی و فرهنگی وزارت ورزش در این روز ارزشمند و هفته مزین به پاسداری و پاسداشت جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: البته این تنها برنامه ما نیست و بلافاصله برنامه بعدی در محل سایت تیر و کمان ادامه خواهد داشت و سایت جدید، خوابگاه و محل استقرار ورزشکاران این رشته را خواهیم داشت. اعتقاد دارم همکارانم خوش‌فکری داشتند و بنایی گذاشتند که از امسال درخت‌هایی را که کاشته می‌شوند در ابتدا به نام شهدای ورزشکار بکاریم و این برنامه در تمام ادارت کل در سراسر کشور نیز در حال انجام است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یک تشکر ویژه از وزارت جهاد و سازندگی باید داشته باشم که در سراسر کشور در این برنامه ارزشمند شرکت کردند. بخش مهمی از این درخت‌ها به نام شهدای ورزشکار نامگذاری و پلاک‌گذاری شد و بخشی دیگر به نام مدال‌آوران طلای المپیک و پارالمپیک و این کار برای اولین بار صورت گرفت. بخش دیگر را نیز به یاد و بزرگداشت درگذشتگان و پیشکسوتان ورزش و به ویژه مدیران ارزشمندی وزارت ورزش و جوانان کاشته شد.

سجادی افزود: امیدوارم این کار نقطه عطفی در مباحث فرهنگ‌سازی باشد و اتفاقات ارزشمندی در کنار مدال‌آوری در ورزش باشد. به‌عنوان خادم ورزش و جوانان اعتقاد دارم اگر نگاه دقیق داشته باشیم بیشترین استفاده از محیط زیست را جامعه ورزش دارد. در کوه، کوهنوردی می‌کنیم و در آب، ورزش‌های آبی را انجام می‌دهیم و در کنار آب، ورزش‌های ساحلی را داریم و از باد و نور و ارتفاعات نیز استفاده می‌کنیم. ما از تنوع طبیعت استفاده می‌کنیم و هنوز هیچ چیز جای خاک را نگرفته است و هنوز هم چمن طبیعی جایگاه خود را دارد و چمن مصنوعی نتوانسته است جای آن را بگیرد.

وی ادامه داد: خیلی از رشته‌های ورزشی ما مانند دوچرخه‌سواری و موتورسواری در طبیعت و پیاده‌روی در کویر انجام می‌شود و این نشان می‌دهد چقدر از محیط طبیعی در ورزش قهرمانی و همگانی استفاده می‌کنیم. جامعه ورزش باید مروج این فرهنگ باشد که قدر این محبت الهی را بدانیم و به طبیعت و محیط زیست احترام بگذاریم و به گونه‌ای استفاده کنیم که به‌عنوان امانت‌دار آیندگان نیز از این طبیعت به نحو احسن و حتی بهتر از حال حاضر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان راجع به شروع واگذاری سهام سرخابی‌ها از روز گذشته گفت: روز بزرگ و تاریخی را پشت سر گذاشتیم و به امید خدا این مسیر ادامه خواهد داشت. مرحله اول واگذاری با استقبال خیلی خوبی همراه بود و حدود 200 هزار نفر برای سهام پرسپولیس و یکصد و هشتاد هزار نفر برای سهام باشگاه استقلال ثبت‌نام انجام دادند. چند جلسه مستمر برگزار شد و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا به این مرحله رسیدیم و ان‌شاءالله تا پایان شهریور بخش مهمی از سهام که حدود 51 درصد است، واگذار خواهد شد.

سجادی اظهار داشت: واگذاری به تدریج و از طریق سهام خُرد خواهد بود تا به دست هموطنان عزیز برسد. تا یک ماه مرحله اول ادامه خواهد داشت و اگر سهام به فروش برود این مدت کم می‌شود. تلاش خوبی انجام شد و دورخیز ماه‌های اخیر بسیار ستودنی بود. از وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و بخش فرابورس تشکر می‌کنم و تشکر اصلی را از دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری باید داشته باشم که اگر تلاش، همت و اراده و نگاه مثبت ایشان وجود نداشت، این اتفاق نمی‌افتاد. حمایت ایشان باعث شد این حرکت اصولی و درست کار خود را آغاز کند و سنگ بنای خوبی برای ورزش حرفه‌ای در کشور باشد. امیدوارم این دو باشگاه با حمایت مردم، روزگار و سال‌های خوبی داشته باشند و هواداران نیز راضی باشند.

وی درباره باز شدن درهای ورزشگاه آزادی به روی مردم گفت: مددی زحمت کشیده است و جاده تندرستی دور دریاچه را راه‌اندازی کرد. خوشبختانه فضای خوبی برای رفاه حال مردم طراحی و ورود رایگان شده است. به زودی نیز ایستگاه ورزش صبحگاهی و شامگاهی راه‌اندازی خواهد شد تا الگوی استانداردی برای ورزش به یادگار بماند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: قرار شد ماجدی (سرپرست فدراسیون فوتبال) پیگیری کند و گزارش بدهد. بعد از جلسه با ایشان نیز اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

سجادی راجع به برگزاری دیدار تیم ملی مقابل لبنان در مشهد گفت: قرار بود بازی در تهران برگزار شود، اما در جلسه‌ای که در هفته پیش در وزارت ورزش و جوانان با ماجدی و در جهت حمایت از تیم ملی برای دو بازی با کره جنوبی و لبنان داشتیم، ایشان اعلام کرد که برنامه‌ریزی و مکاتبه انجام شده است تا بازی با لبنان به جای تهران در مشهد برگزار شود. این کار چندجانبه خوب خواهد بود. همه امام رضا (ع) را دوست داریم و حتماً زیارت خوبی اتفاق خواهد افتاد و استادیوم بسیار ارزشمند، استاندارد و زیبای مشهد نیز محل خوبی برای میزبانی خواهد بود.

وی درباره برگزاری دیدار با لبنان با حضور هواداران گفت: فدراسیون پیگیری کند و ما در خدمت هستیم. اگر تماشاگر بیاید از خدای ماست و حال و هوای استادیوم با تماشاگر بسیار متفاوت با استادیوم خالی خواهد بود.

در ادامه احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مجموعه عنوان کرد: همانطور که سجادی گفت، ما یک برنامه ویژه داریم که از 27 اسفند آغاز می‌شود و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما یک ورودی جدید را برای مردم در نظر گرفته‌ایم که از درب شرقی است و کارهای مربوط به تجهیز و نوسازی سیستم‌های روشنایی، روکش آسفالت و ... را آماده می‌کنیم و مردم از دو مسیر به دریاچه می‌رسند که آنجا سرویس بهداشتی، نمازخانه و غذاخوری‌ها تعبیه شده است تا مردم در ایام عید اوقات خوبی را آنجا سپری کنند. امروز، روز مبارکی بود. باید تشکر کنم از آقای سجادی که اینجا را برای درختکاری انتخاب کرد. ورزشگاه آزادی میراث ملی و پیشانی ورزش کشور است. در واقع اینجا مکانی است که بیشتر فدراسیون‌های مهم حضور دارند و بیشتر رویدادهای مهم بین‌المللی نیز در این مجموعه عظیم برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سجادی همچنین در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون تیراندازی با کمان درباره شرایط مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری و اینکه گفته می‌شود این فدراسیون بلاتکلیف است، اظهار داشت: وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست و به‌زودی تصمیم مدیریتی برای آن گرفته می‌شود. وزنه‌برداری اصلاً بلاتکلیف نیست. الان علی مرادی به‌عنوان رئیس در فدراسیون حضور دارد و کارش را انجام می‌دهد. چراغ فدراسیون روشن و برنامه‌های‌شان برقرار است و لیگ‌شان نیز برگزار می‌شود. در واقع همه کارهای‌شان انجام شده و بلاتکلیف نیستند.

وی در این باره ادامه داد: خیلی ساده است. ظاهراً علی مرادی به‌عنوان رئیس فدراسیون بازنشسته شده است و مراحل بازنشستگی‌اش طی می‌شود. ما هم تابع قانون هستیم. خودِ مرادی هم تابع قانون است. هر وقت این اتفاق افتاد و رسماً بازنشسته شد، تصمیم‌گیری می‌شود. واقعاً موضوع پیچیده‌ای نیست.  چه کسی گفته وزنه‌برداری بلاتکلیف است؟ چنین چیزی نیست.

افتتاح ساختمان جدید فدراسیون تیراندازی با کمان با حضور وزیر ورزش+عکس

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه خواهد وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟

شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.  

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

نمی‌شود کسی را به زور به تیم ملی آورد/ شرایط موسوی و غفور را نمی‌دانیم

ستاره سابق والیبال ایران در مورد غیبت امیر غفور و سید محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال گفت: این بچه‌ها زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌ و خاک والیبال را خورده‌اند. توقع جامعه این است که در این شرایط بیایند و به تیم ملی کمک کنند اما نمی‌دانیم شرایط این بازیکنان چگونه است.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به رای کمیته انضباطی درباره کاپیتان خود اعتراض کردند.

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است