Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بهترین زمان و فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون در سیر نزولی پیک‌های بیماری است، چون تعداد مبتلایان کمتر است و می‌توان از این فرصت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص مدیریت درمان اطفال و کودکان مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و عوارض کرونا در کودکان نسبت به بالغین، بحث‌هایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عوارض کرونا در کودکان بیشتر به صورت سندروم التهابی با گرفتاری چند سیستم در بدن از جمله سیستم قلبی عروقی، گوارشی، ریوی و عصبی همراه است البته این عوارض در بالغین هم دیده شده، اما نادر بوده است. این عوارض با آزادشدن سایتوکاین‌ها می‌تواند گرفتاری فرد با کووید۱۹ را تا چند هفته به همراه داشته باشد که پزشکان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند البته این عوارض نادر، اما مهم است چراکه اگر تشخیص داده نشود، باعث ایجاد عوارض جدی در کودکان می‌شود بنابراین برخی افراد مبتلا به کرونا ممکن است دو تا چند هفته پس از ابتلا به بیماری و بهبودی، دچار این سندروم شوند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: در این جلسه آخرین وضعیت کرونا در دنیا و ایران مورد بحث قرار گرفت. در اکثر کشور‌های دنیا، اُمیکرون تبدیل به سویه غالب شده و دلتا خیلی کمتر مشاهده شده است. در اکثر کشور‌ها سیر بستری و مرگ و میر، کاهشی است و در کشور ما نیز میزان مرگ و میر روزانه بیماران کرونا در روند ثابت است و انتظار می‌رود که تا یکی دو هفته آینده به سمت نزول میزان بستری و مرگ و میر بر اثر سویه اُمیکرون حرکت کنیم.

دکتر جماعتی گفت: توصیه ما به مردم این است که با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تهویه مناسب هوا رعایت شده و از مسافرت‌های غیرضروری، پرهیز شود. افرادی که در تعطیلات نوروزی قصد سفر به کشور‌های همسایه را دارند توجه داشته باشند که با توجه به وضعیت بیماری در آن کشور‌ها و تجمع بالای افراد در برخی مکان‌های خاص، می‌توانند در معرض خطر باشند البته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به ویژه در کودکان، ضروری است. خوشبختانه گرفتاری کودکان با اُمیکرون، بستری در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه رو به کاهش است و امیدواریم این سیر نزولی ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: در کشور‌های دیگر موج جدید بیماری کرونا شکل نگرفته و در اکثر کشور‌ها سویه غالب، اُمیکرون است و از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و موارد مرگ و میر، سیر کاهشی را دارد و شاید در آینده به شرایط نسبتا خوبی برسیم، اما حتما باید پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه همچنان مورد توجه باشد چراکه در غیر این صورت شاهد سویه‌های جدید کرونا خواهیم بود اگرچه اکثر متخصصان آمار و اپیدمیولوژی باتوجه به سیر بیماری در کشور‌های مختلف، پیش بینی می‌کنند که شاید در آینده شاهد پاندمی کرونا نباشیم و ویروس کرونا به شکل اندمیک و به شکل ویروس آنفلوآنزا باشد که نیاز به تزریق سالانه واکسن وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون پیک بیماری سندروم مرگ و میر ا میکرون کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان