Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:04:32 GMT

طرح ویژه نوروزی دامپزشکی در استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۶۵۷

طرح ویژه نوروزی دامپزشکی در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا، مرتضی بحرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح که از ۱۴ اسفندماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد ۲۴ اکیپ شامل ۱۰ گروه ثابت و ۱۴ تیم سیار مسئولیت نظارت بر مراکز تولید، بسته بندی، توزیع (حمل و نقل) و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بوشهر را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: هر سال در روزها و مناسبت‌های مختلفی از جمله ماه محرم، عید قربان، ماه رمضان نظارت‌های دامپزشکی  روی مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هدف از تشدید نظارت‌های بهداشتی را ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر در این فصل از سال میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است تمهیدات بهداشتی دامپزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بحرانی یادآور شد: آب و هوای گرم و مرطوب استان بوشهر فسادپذیری فرآورده‌های دامی را بیشتر می‌کند به همین دلیل همه مواد غذایی و پروتیئنی که عرضه می‌شود باید معیارهای بهداشتی و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر یکهزار و ۴۶۹ مرکز عرضه شامل قصابی، مرغ‌فروشی، ۱۳۵ مرکز بزرگ عرضه شامل سردخانه، پنج کشتارگاه دام مجهز به اتاق سرد، سه کشتارگاه طیور و ۸۸۰ خودرو حمل فرآورده منجمد و غیر منجمد در استان بوشهر وجود دارد.

بحرانی گفت: مردم از خرید مواد پروتیئنی که شرایط بهداشتی و وضعیت نگهداری مناسبی ندارد، پرهیز کنند و به مشخصات ظاهری نیز توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید به این اصل پایبند باشند که مواد پروتیئنی مورد نیاز خود را از محل‌های معتبر که از نظارت بهداشتی برخوردار هستند، تهیه کنند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان دامپزشکی کشور نوروز ماه رمضان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان دامپزشکی کشور نوروز بوشهر سازمان دامپزشکی کشور نوروز ماه رمضان بهداشت و سلامت استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۴۹۳ هزار و ۷۵۳ تن انواع کالا و محصول هستند. عرضه های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی میزبان عرضه ۱۳۱ هزار و ۳۷۴ تن مواد پلیمری و شیمیایی است. عرضه های تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۱۲ هزار و ۸۶۳ تن نبشی، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار و ۴۴۰ تن شمش بلوم، ۸ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۱۰ تن مس مفتول، ۳ هزار و ۸۲۰ تن ناودانی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، یک هزار و ۲۸۵ تن شمش آلیاژ آلومینیوم و ۶۳۵ تن بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzI

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور