Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی روز دوشنبه در هفتمین اجلاس استانی نماز در اشکذر در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به تعداد محله ها و روستاهای استان افزود: با توجه به استعلام صورت گرفته در شهرک های جدید و حتی مسکن مهر استان ، مسجد ساخته شد اما در برخی مناطق با توجه به جمعیت بیش از یک مسجد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در آینده با کمک افراد خیر در مناطق مختلف استان به نسبت جمعیت مسجد ساخته می شود.

کمتر ۱۰۰ مدرسه استان یزد  نمازخانه ندارد

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز یزد کمتر از ۱۰۰ مدرسه استان نمازخانه ندارد که سال آینده ساخت نمازخانه در این تعداد واحدهای آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی تهیه ۲۰ هزار مترمربع فرش سجاده ای نماز در مدارس استان را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته ،اصناف شهر یزد متقبل شدند که نسبت به تهیه این نوع فرش در مدرسه های  شهرستان یزد اقدام کنند.

در سال تحصیلی جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد  آموزشی  استان یزد مشغول تخصیل هستند

برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز در اشکذر

موسوی در ادامه از برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز ۱۹ اسفندماه جاری در حسینیه سفید شهر اشکذر خبرداد و تصریح کرد: این اجلاس با حضور ائمه جمعه و جماعت،رییسان شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیران مناطق آموزش و پرورش و فعالان حوزه نماز  در این شهرستان برپا می شود.

وی با بیان اینکه سخنران اصلی این اجلاس حجت الاسلام محسن قرائتی است ،گفت: این اجلاس به صورت زنده از شبکه محلی تابان یزد  نیز پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: هرسال در یکی از شهرستان های استان اجلاس یادشده برگزار می شود که سال های آینده اجلاس یادشده در شهرستان های ابرکوه ، خاتم ، تفت و بهاباد برگزار می شود.

موسوی رونمایی از ۲ نسخه کتاب نماز، افتتاح یک باب مسجد در اشکذر ، تجلیل از خانواده های شهدای مروج نماز را از جمله برنامه های اجلاس بیان کرد و گفت: در استان یزد ۶ نفر در حال اقامه نماز به شهادت رسیدند که در این مراسم از خانواده های آنها تجلیل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین از دانشجویانی که پایان نامه آنها در زمینه نماز است در این اجلاس از آنها نیز قدردانی می شود.

شعار محوری اجلاس استانی نماز « خانواده نمازخوان» است

همچنین سرپرست فرمانداری اشکذر در این نشست با بیان اینکه برنامه های مختلفی در شهرستان برای برگزاری اجلاس استانی نماز تدارک دیده شد، گفت:  اجلاس یادشده با چهار محور « خانواده و نماز، نماز و اقتصاد، نماز و مهدویت، نماز و رفاه» بر پا می‌شود.

روح‌الله ردائی شعار اصلی و پیام محوری اجلاس را «خانواده نمازخوان» عنوان کرد و افزود: در حاشیه برگزاری اجلاس پنج کمیته‌ برنامه‌ریزی، پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی، علمی، ارزیابی و نظارت تشکیل شده است .

وی خاطرنشان : همچنین در راستای برگزاری اجلاس یادشده  مسابقه اذان در سه رده سنی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد که  ۱۷۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و برترین‌ها مشخص و از آنها تجلیل شد.

سرپرست فرمانداری اشکذر اعزام ۲۰ روحانی از حوزه علمیه قم به شهرستان‌های استان به مناسبت اجلاس یاد شده خبرداد و گفت: از این تعداد سه نفر در شهرستان اشکذر حضور دارند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در مدرسه های استان به موارد شبهه در زمینه نماز پاسخ می دهند.

ردائی، فضاسازی شهری، تولید نماهنگ شهدای نماز، تجلیل از دانشجویان، دانش آموزان، کسبه، رسانه‌ها و فعالان نماز شهرستان را از دیگر برنامه‌ها  بیان کرد و افزود: نمایشگاه نماز از امروز ۱۶ اسفندماه در حسینه سفید اشکذر برپا و تا ۱۹ اسفندماه ادامه دارد.
 یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر تابعه ۱۱ شهرستان و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

تعداد مسجدهای استان حدود سه هزار باب اعلام شد.

برچسب‌ها مدارس یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه اشکذر بهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد ستاد اقامه نماز کشور مدارس یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه اشکذر بهاباد اجلاس استانی نماز اقامه نماز برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی