Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا، احیای نقش مساجد در کالبد شهری وصدور مجوز فعالیت شرکت‌های خصوصی جمع‌آوری هوشمند زباله خشک از موضوع‌های مهم بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  مشهدمقدس ، حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد در آغاز بیست ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک سوم شعبان روز پاسدار اظهار داشت: استقلال و امنیت امروز این مرز و بوم را مرهون و مدیون پاسداران، بسیجیان و ارتش و نیروی انتظامی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدیان با اشاره فراهم آمدن مقدمات اجرای طرح استقبال از بهار 1401 افزود: تلاش‌های مجدانه کارگران خدمات شهری که درصدد هستند تا چهره شهر را در ایام نوروز به بهترین شکل، تزیین کنند، کمتر به اطلاع عموم رسیده و شهرداری در فضای اطلاع‌رسانی خود باید بیش از پیش این زحمات خالصانه را به تصویر بکشد.

وی در ادامه از شهروندان مشهدی خواست تا این روزها با توجه به فعالیت گسترده و شبانه‌روزی نیروهای شهرداری برای فضا آرایی شهر، توجه بیشتری به این عزیزان داشته باشند و با احتیاط بیشتری در سطح شهر تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم با فروکش کردن میزان ابتلای افراد به کرونا و بهبود شرایط، زائران بیشتری را در مشهد مقدس داشته و خدمتگذار خوبی برای زائران بارگاه منور رضوی باشیم.

پیوندهای اجتماعی و خانواده باید تقویت شود

 مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان خراسان رضوی نیز که مهمان جلسه امروز شورای شهر مشهد بود اظهار داشت: امام راحل(ره) می‌‎فرمایند که اگر بتوانیم اقدام سازنده‌ای در بحث تکفل خانواده‌های نیازمند انجام دهیم، وظیفه اصلی نظام را اجرایی ساخته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی، قله‌های کشور، جنگ بود ولی در حال حاضر این قله‌ها، اشتغالزایی و رفع بیکاری و فقر است، کمیته امداد براساس همین مهم، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، 20 هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی ایجاد کرده است.

سلم‌آبادی با تاکید بر لزوم تقویت پیوندهای اجتماعی و خانواده با جهت‌گیری رفتارهای فردی و اجتماعی، گفت: برای گام برداشتن در مسیر تحقق این مهم، باید سعی بر توانمندسازی اقتصادی مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و شرایط سخت پیش آمده برای اقشار ضعیف جامعه، عنوان کرد: در این ایام، مردم ما به معنی واقعی گل کاشتند و براساس آمار، کمک‌های مردمی در دو سال اخیر، به مراتب بیشتر از کمک‌های پیش از دوران کرونا است. این نشان داد که مردم ایران، برای یاری رساندن به همنوعان خود منتظر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نمی‌شوند و آتش به اختیار، قدم در عرصه می‌گذارند.

سلم‌‌آبادی در پایان از شورای شهر خواست تا بخشی از فضاهای اطلاع‌رسانی در اختیار شهرداری به معرفی طرح‌های کمیته امداد اختصاص یابد.

   اختصاص بخشی از بازارها به مددجویان کمیته امداد   

حسن کریمدادی رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد مقدس ناطق پیش از دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر نیز اظهار داشت: شورای اسلامی شهر در اجرای برخی از اقدامات و ماموریت‌های کمیته امداد شامل ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای نیازمند به واسطه اجرای طرح های اشتغال امداد، ساماندهی فعالیت‌های کسب و کار در قالب زنجیره ارزش(راهبری شغلی) با همکاری کارآفرینان حرفه ای و فعالان اقتصادی، برپایی نمایشگاه و بازارچه دائمی و موقت و اختصاص بخشی از بازارها، روز بازارها و شب بازارهای خود به مددجویان کمیته امداد همکاری داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود 212 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که متاسفانه نیمی از این جمعیت در مشهد زندگی می‌کنند که برای ما جای سوال است که چرا در حاشیه شهر هستند. مردم مشهد کمک کنند که در این شرایط اقتصادی این عزیزان هم زندگی در حد معمول داشته باشند.

درجلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح شد؛ از تمدید تخفیف عوارض ساختمانی تا ارائه دانش فنی در کشورهای جهان اسلام لایحه ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی در شورای شهر مشهد تصویب شد/ حمایت یکصد میلیارد ریالی از مراکز نگهداری معتادین متجاهر استحکام بناهای عمومی دغدغه شورای شهر مشهد است/ توان‌یابان باید به حقوق حقه خود برسند

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در بخش ایتام، لایحه‌ای  ارائه شده از  سوی شهرداری  تاکنون  انجام نشده و از همکاران در شورای اسلامی شهر و شهرداری درخواست داریم به جهت کمک به ایتام در شب عید که حدود پنج هزار نفر در مشهد هستند اقدام لازم صورت گیرد.

کریمدادی با اشاره به اینکه این روزها تمام کارکنان خدوم شهرداری به خصوص نیروهای خدمات شهری و به ویژه پاکبانان مشغول خدمت‌رسانی در سطح شهر هستند و باید از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم که برای استقبال بهار 1401 تلاش می‌کنند افزود: شورای شهر باید از راه‌های مرسوم و قانونی خود برای نظارت بر عملکرد شهرداری استفاده کند و در این راه ملاحظه‌ای جز حق مردم نداشته باشد تا اتفاقات ناگواری که اخیرا برای چند تن از پاکبانان زحمت کش رخ داد، صورت نپذیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد مقدس بیان داشت: در بودجه 1401 انتظارمان این بود که شهرداری مشهد سیاست‌های شورا را در بودجه ببیند و بخشی از این‌ها دیده نشد. همچنین عملکرد شهرداری در مورد توسعه پارک‌های بزرگ مقیاس  در حاشیه شهر مشهد قابل قبول نیست.

مشروح مصوبات بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به بررسی لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر، اظهار داشت: در این جلسه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد که معبر فرعی شهید کاشانی 73، با حفظ شماره به نام شهید «محمدمهدی متدین طوسی»، معبر فرعی رسالت 106 به نام شهید «حجی محمد نجاتی»، معبر فرعی شهید فاطمیان 2.11 واقع در خیابان مهرمادر به نام شهید «غلامرضا خدادوست» و معبر فرعی شهید مفتح 38 واقع در بلوار شهید مفتح به نام شهید «جعفر برومندنیا» نامگذاری کنند.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در ادامه جلسه، محمود عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‎های مردمی شهرداری مشهد با رای اعضای شورای شهر به عنوان ذی‌حساب اول معاونت اقتصادی تعیین شد، گفت: تصویب طرح ارتقای نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش تحت عنوان «مسجدمحوری»، دیگر تصمیم امروز اعضای شورای شهر بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند 22 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور احیای نقش مساجد در حکمرانی اسلامی جهت ارتقای کیفیت محلات در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حل مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در اختیار خود، با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های ذیربط (با محوریت امور مساجد)، حداکثر طی مدت سه ماه نسبت به تدوین لایحه‌ای در این خصوص، با لحاظ بندهای مشخص و در سه بخش نمونه‌سازی، الگوسازی و عمومی‌سازی، اقدام و به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

حاجی‌بگلو در تشریح بندهای یاد شده، تصریح کرد: گسترش کمی و کیفی مساجد مبتنی بر معماری اسلامی ایرانی و توسعه متوازن در کلیه طرح‌های توسعه‌ای، پایدارسازی و توسعه منابع مالی مساجد مبتنی بر قوانین شهری و شهرداری از جمله این بندها است.

وی گفت: رشد و ارتقای سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی مساجد به منظور تربیت و کادرسازی فرهنگی جامعه شهری و دستیابی به سطح مطلوبی از اثربخشی در مدیریت مساجد، ارتقای کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد در راستای مدیریت فرهنگی اجتماعی محله ارتقای نقش مساجد در تصمیم سازی و حکمرانی محلی و شهری و ایجاد درگاه خدمات به مردم در سطح محلات از دیگر بندهای مدنظر است.

حاجی‌بگلو تصویب اصلاح مصوبه صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک را دیگر دستورکار امروز اعلام کرد و گفت: طبق این مصوبه، کف دریافتی شهروندان، در ازای دریافت زباله خشک، به 55 افزایش یافت. به نحوی که سهم شهرداری را از 15 درصد به پنج درصد کاهش دادیم تا شهروندان از طرح تفکیک زباله از مبدا استقبال بیشتری داشته باشند و مشوقی برای آنها باشد.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شورای شهر مشهد شهرداری مشهد کمیته امداد نام شهید حاجی بگلو معبر فرعی نقش مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس