Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه‌ کشور پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ابوذر اظهار کرد: امروز اضافه بار ناکارآمدی مسؤولان بر دوش جامعه رسانه است، اگر در اجرای بیانیه گام دوم کم کاری می‌شود، انتظار است مطالبه‌گری از سوی خبرنگاران انجام شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران سنگرسازان بی‌سنگر هستند، همه دولت‌ها از ظرفیت خبرنگاران و رسانه‌ها بهره‌برداری کردند و تا زمانی که خبرنگاران به ظرفیت واقعی خودشان نرسند دچار چالش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج رسانه اضافه کرد: تنها قشری که در کشور قلم فروشی نمی‌کند، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای هستند، صدای شکستن استخوان‌های اصحاب رسانه به گوش می‌رسد ولی اجازه نمی‌دهند استخوان انقلاب خرد شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ای می‌تواند در جهاد تبیین حرف برای گفتن داشته باشد که مستقل باشد، رسانه وابسته به جریان سیاسی مزدور است، باید در نگرش رسانه‌ای خودمان بازنگری کنیم.

محمدیان افزود: رسانه‌ها در تبیین مسائل اجتماعی باید همت کنند، ذائقه مخاطبان را از افراط سیاسی دور کرده و به رسالت اصلی انقلاب که رسالت فرهنگی است، برگردند.

وی ادامه داد: اگر ادبیات ما انسجام بخشی باشد در جنگ رسانه‌ای ژورنالیست‌های غربی نمی‌توانند به ما ضربه وارد کنند، ما پرچمدار انقلاب اسلامی ایران هستیم، باید غیرت دینی در کشور را تقویت کنیم، اساس انقلاب اسلامی بر غیرت دینی بنا شده، دشمن با اسلام  سیاسی مخالف است نه اسلام سکولار، مدیران سکولار باید به مردم معرفی شوند.

 

رئیس بسیج رسانه کشور با اعلام اینکه باید صندوق هنر و رسانه از همدیگر تفکیک شود، خاطر نشان کرد: نهضت تربیت رسانه در تراز انقلاب اسلامی در کشور باید ایجاد شود، امروز هیچ نهاد حمایتی در تولید محتوا برنامه ندارد.

حسین احمدی دبیر سومین جشنواره ابوذر مازندران نیز در این مراسم، اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌های پیشرو در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای کشور است و خبرنگاران این استان در بیشتر اوقات روی خوش به جشنواره‌ها نشان می‌دهند.

 

وی با اعلام اینکه جشنواره‌های مطبوعاتی محل عرضه تولیدات خبری است و توسعه کیفی تولیدات رسانه‌ای را به دنبال دارد، گفت: افزایش انگیزه، تجلیل از فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی و رشد ظرفیت‌ها از اهداف اصلی رخدادهای رسانه‌ای است.

دبیر سومین جشنواره ابوذر مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مداوم این جشنواره، خاطر نشان کرد: در این جشنواره رویکرد مطالبه‌گری در دستور کار دست اندرکاران قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از ابتدا همه تلاش خود را مصروف داشته تا با شفاف‌سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران را از مرحله دریافت تا داوری را به درستی انجام دهد تا بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

احمدی اضافه کرد: در این راه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با انتخاب برترین داوران ملی با ترکیبی از پیشکسوت و جوان، بهترین‌ها را معرفی کنیم هرچند خود را مبرّا از خطا نمی‌دانیم.

وی اضافه کرد: هیأت داوران از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد و از بین داوران خُبره و تراز اول انتخاب و معرفی شدند و در مسیر داوری تلاش کردیم خللی به استقلال داوران وارد نشده و با طمانینه بررسی آثار صورت گیرد.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران ادامه داد: پرداختن خبرنگاران به زیست بوم مازندران از نکات قابل ذکر این جشنواره بوده و توجه داوران به آثاری که اولویت‌های بومی را مدنظر قرار دادند در داوری ها به چشم می‌خورد.

در ادامه عبدالمهدی حق‌شناس مسؤول بسیج رسانه استان مازندران،اظهار کرد: این سازمان به دلیل ایجاد انگیزه و قدر دانی از فعالان رسانه‌ای برگزاری جشنواره‌های از این دست را در دستور کار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: هدف ما شناسایی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است، مهمترین وظیفه ما پیگیری مطالبات رهبری در بحث جهاد تبیین است.

مسؤول بسیج رسانه استان مازندران، خاطر نشان کرد: رسانه‌های بیگانه همه هجمه‌های خودشان را به سمت کشور می‌برند و تلاش بر سیاه نمایی در کشور دارند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم فعالان رسانه‌ای افتخاراتی که مردم در اقصی نقاط دنیا کسب کردند را برجسته کنیم و به مردم معرفی کنیم.

حق‌شناس با اشاره به مشکلاتی که فعالان رسانه‌ای در تهیه و تولیدات رسانه‌ای دارند، گفت: این سازمان از خبرنگارانی که در راه انقلاب و حفظ ارزش‌های نظام کار می‌کنند حمایت می‌کنند در تولیدات رسانه‌ای پس از نقد انتظار است که راهکار هم ارائه شود.

وی اضافه کرد: قلم خبرنگاران می‌تواند باعث هدایت و ضلالت و گمراهی شود، قلم مطالبه‌گری جریان انقلابی  برای مردم ارزشمند است و این قلم همیشه مانا و ماندگار است.

عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از سایت‌ها استان مازندران فاقد تولید محتوا است که اگر در اختیار ما بوده مجوز برخی از این رسانه‌ها را لغو می‌کردیم.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت فضای مجازی در استان مازندران باید در اختیار فعالان رسانه‌ای مازندران باشد، اگر فردی در حوزه مکتوب فعالیت دارد باید در حوزه فضای مجازی هم فعالیت بسیار مناسب داشته باشد.

 زارع با اعلام اینکه بدون تعارف تیراژ روزنامه‌های ما هزار نسخه است،گفت: اما فعالان رسانه‌ای می‌توانند با بازنشر تولیدات خودشان می‌توانند بسیار اثرگذار ورود پیدا کنند.

مدیرکل ارشاد مازندران خاطر نشان کرد: در جهاد تبیین فعالان رسانه‌ای با تولید محتوای مناسب باید پیشگام باشند، اما تبیین دستاوردهای نظام اسلامی نباید ما را از بحث نقد دور کند.

وی با اعلام اینکه تولید محتوا در استان بسیار مناسب است، گفت: برای انتشار صفحات مناسبی در اختیار نداریم و باید با هر ظرافت برای انتشار و بازنشر مطالب تولیدی اقدام مناسبی انجام قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: فعالان رسانه‌ای ایثارگران پای کار هستند و با وجود عدم حمایت‌ها تلاش‌های جهادگرانه‌ای از سوی خبرنگاران استان در حال انجام است.

در ادامه این برنامه بیانیه هیأت داوران جشنواره توسط مختاری قرائت شده در بخشی از این بیانیه آمده است: سومین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر مازندران با نگاه ویژه و بزرگداشت فیلسوف، دانشمند و متفکر جهان اسلام آیت الله علامه حسن زاده آملی و یاد وخاطره شهید هادی باغبانی به همت سازمان بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ و رسانه استان در ۱۳ محور برگزار شد.

 ۵۵۸ اثر در دبیرخانه جشنواره استان مازندران دریافت شد که پس از بررسی‌ها ۴۳۱ اثر به داوری رسید و در نهایت ۲۲ اثر حائز رتبه شدند.

داوران در بخش های مختلف به این باورند کارهای ارائه شده نسبتاً قابل قبول بوده، هر چند انتظار می‌رفت کمیت و کیفیت آثار ارایه شده فراتر از وضع موجود باشد.

در این مراسم از محمد سلطانی عکاس خبرگزاری فارس استان مازندران، زهرا طاهری و صاحب نجفی به عنوان ارائه دهنده آثار برتر تجلیل شده است.

 

به گزارش فارس در پایان این مراسم از ۲۲ فعال رسانه‌ای مازندران که در بخش‌های مختلف جشنواره موفق به کسب رتبه شدند تجلیل شد.

انتهای پیام/86004/

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران تولیدات رسانه ای فعالان رسانه ای ابوذر مازندران استان مازندران سومین جشنواره انقلاب اسلامی جشنواره ابوذر خاطر نشان بسیج رسانه جشنواره ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است

ایسنا/فارس جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته شده است، این قدرت را برگرفته از اراده امامین انقلاب و روحیه بسیجی و استکبار ستیزی و مقاومت مردم ایران دانست.

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز امروز، ۸ اردیبهشت با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همواره بر  اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

وی بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده است که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل‌الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

جمالی بیان کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار  شهید فارس تأکید کرد.

شهرام قاسمی همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و به برنامه‌ریزی این موضوع و همچنین برگزاری میزهای خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

وی همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی،  به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

فرج‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس