Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی زیبایی‌نژاد دبیر بخش ملی و بین‌المللی جشنواره «سرود فجر» گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و مرحله کشوری به صورت تلویزیونی برگزار خواهد شد. در بخش بین‌الملل هم تا خرداد ماه برای ارسال اثر زمان تعیین کرده‌ایم.

در کل ۲۶۷۰ گروه در سایت جشنواره ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۹۷۰ گروه آثارشان را به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش تولید سرود جشنواره ۱۳۳۶ اثر کار تولید و در جشنواره شرکت داده شده است. در بخش آکاپلا (همخوانی بدون همراهی و اکمپانیمان موسیقی و ساز) ۳۷۷ اثر به دبیرخانه رسیده و در بخش بازخوانی هم ۱۲۳۳ اثر به ثبت رسیده و در بخش ایده هم ۳۱۸ اثر به ثبت رسیده است.

به گفته زیبایی‌نژاد، اکنون مرحله داوری آثار استان‌ها در حال انجام است و حدود ۶ استان کار‌های داوری آثارشان انجام شده و برنامه داوری ۲۵ استان در پنجشنبه و جمعه این هفته انجام می‌شود.

در این جشنواره، از هر استان یک اثر منتخب هیئت داوران و یک اثر به عنوان اثر منتخب مردمی به واسطه پخش آثارشان در صدا و سیما به بخش نهایی جشنواره سرود فجر راه می‌یابند. در پایان نوروز ۱۴۰۱ اثر منتخب مردم از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد و در ۳۱ استان حدود ۳۱۰ گروه از سوی ستاد جشنواره تقدیر خواهند شد.

محمد گلریز هم به عنوان رئیس کمیته علمی جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در نشست خبری این رویداد، گفت: به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن ما الان در شرایط جنگ فرهنگی هستیم؛ اولویت ما باید مبارزه با مافیای موسیقی چه در داخل و چه در خارج از کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی سرود فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی به همت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی بجنورد در محوطه باز دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: اسفند سال گذشته برای برگزاری این جشنواره جلسات متعدی با ارگان‌هایی همچون شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی استان برگزار شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این جشنواره را در روز معلم در دانشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تصریح کرد: طناب‌کشی، دوزپا، دارت، لی لی و هفت سنگ از جمله رشته‌های ورزشی بودند که دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی بالغ بر دو هزار نفر برحسب علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها شرکت کردند که پس از داوری مسابقات توسط مسئولان حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

عبدی با اشاره به برنامه‌های متعدد این جشنواره افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانشجویان و دانش آموزان همراه بود و کانون‌های فعال دانشگاه نیز از جمله کانون دست آرا حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون دست آرا گفت: به همت دانشجویان فعال در کانون دست آرا دانشگاه آزاد بجنورد، در بازارچه فروش، دست ساز‌های دانشجویی نیز به عرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره برپایی سیاه چادر‌های عشایری بود که با پخت غذا‌های محلی، فروش محصولات لبنی محلی همراه بود.

عبدی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار به صورت دانشگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: جشنواره‌های اینچنینی به صورت جداگانه در استان‌ها توسط ارگان‌های متولی مختلفی برگزار می‌شود، اما این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی و ورزشی که داشت برای نخستین بار در سطح استان و در سطح کشور در واحد دانشگاهی بجنورد برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از حوزه تربیت‌بدنی واحد بجنورد و بخش فرهنگی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های لازم به دنبال این فرصت هستیم که چنین جشنواره‌هایی که موجب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می‌شود را توسعه و گسترش دهیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر جامعه دانشگاهی با فرهنگی بومی محلی گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود