Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد برای تربیت کارآفرین برنامه دارد و این برنامه دانشجویان را برای ورود به دانشگاه آزاد ترغیب خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه شورای مرکزی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۱۵ رئیس واحد استانی دانشگاه آزاد صبح امروز (۱۶ اسفندماه) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از تشکیل این جلسه را اطلاع از اقدامات روسای استان در مسیر برگزاری رویداد ملی گام دوم و همچنین ارائه راهکار و مشورت برای پیشبرد اهداف مدنظر دانست و تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام و برنامه ریزی کنیم تا مردم و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ملموس تری آشنا شوند و نسبت به وجود زیرساخت‌ها و امکانات فوق العاده این دانشگاه جهت تربیت نیروی کارآفرین و دارای شغل، اطمینان خاطر کسب کنند. رویداد ملی گام دوم یکی از ابزار‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی جهت شناساندن ظرفیت‌ها و گفتمان دانشگاه آزاد به مردم است.


وی افزود: واحد‌ها به جای تبلیغات روتین و تکراری برای جذب دانشجو، باید بستری را فراهم کنند تا مردم برای حضور در دانشگاه آزاد اقناع شوند و بدانند که کار و اشتغال آن‌ها بعد از فارغ التحصیلی و حتی حین تحصیل مهیا خواهد بود. این امر در واقع ماموریت روسای استان‌ها و واحد‌ها است تا امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد را به سمت دانشگاهی پیش ببرند که محیط آن مبتنی بر محیط یک دانشگاه نسل سومی و چهارمی باشد. اولویت اصلی ما در محیط‌های آموزشی باید اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است. بعد از عبور از بحران کرونا محیط دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان پر شورتر خواهد شد و باید از این فضا برای تبیین گفتمان حل مساله دانشگاه آزاد اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تور دانشگاه گردی باید در تمامی واحد‌ها دایر شود که این مهم به در تعداد اندکی واحد‌ها در حال انجام است و باید الگوسازی شود. این امر تاثیر بسیار قابل توجهی در ذهنیت افکار عمومی و جامعه دارد و مردم از نزدیک با امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آشنا خواهند شد.


دهقانی فیروزآبادی گفت: حضور شرکت‌های فناور و اقتصادی در این فضا و نمایش آن‌ها به مردم، این گفتمان را به جامعه نشان خواهد داد که دانشگاه آزاد اسلامی در حال ورود به دانشگاه نسل جدید است و عزم خود را برای تغییرات جدید جزم کرده است. در فضای ناامیدی که دشمن به شدت به آن ضریب می‌دهد باید دانشجویان را به وجود بستر‌ها و ظرفیت‌های موجود امیدوار ساخت. دانشگاه آزاد امکانات بسیار فوق العاده‌ای دارد و می‌توان در راستای گفتمان دانشگاه که همان دانشگاه کارآفرین است، جهاد کرد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد برای تربیت کارآفرین برنامه دارد و این برنامه آن‌ها را برای ورود به دانشگاه آزاد ترغیب خواهد کرد. وظیفه ما این است تا چنین فضا و بستری را معرفی کنیم و رویداد ملی گام دوم از جمله یکی از مهمترین بستر‌ها جهت تحقق چنین هدفی است. بدترین تبلیغ، تبلیغ مستقیم است. شش ماه زمان تا انتخاب رشته است و باید فضای شهر را با تبلیغاتی از جمله ایجاد اشتغال برای دانشجویان، تربیت کارآفرین و ... مملو کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در رویداد بزرگ ملی گام دوم دانشگاه نهاد‌های بزرگ و صنایع برجسته در آن حضور خواهند داشت تا علاوه بر عرضه محصولات، مسائل شان را نیز مطرح نمایند تا شرکت ها، فناوران و هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی وارد چالش حل مساله شوند. باید قدر این فرصت‌ها را دانست. توقع ما از استان‌ها این است که بتوانند اسپانسر جذب کنند. طبق آیین نامه خوبی که تدوین شده، درصد قابل ملاحظه‌ای از این جذب، به خود استان خواهد رسید.


دهقانی فیروزآبادی گفت: حضرت آقا سخن بسیار مهم و امیدبخشی دارند و می‌فرمایند: «بروید سراغ کار‌های نشدنی، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کار‌های سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا الله». خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟ جوابش این است که: «و کفی بالله حسیبا»؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، این‌ها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ «و کفی بالله حسیبا».» باید این سخن را سرلوحه کار‌ها قرار داد تا علیرغم بروکراسی‌ها و سختی ها، کار‌ها را پیش ببریم و بعد از آن حلاوت دستاورد‌ها خود را نشان خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه برنامه رویداد ملی گام دوم هر ساله برگزار خواهد شد و جریان سازی خواهد کرد، افزود: شناسنامه دار کردن شرکت‌ها و استارتاپ‌ها از جمله کار‌های مهمی است که در رویداد انجام خواهد شد و بعد از رویداد هر کدام از این شناسنامه دار‌ها مورد نظارت خواهند بود تا بدانیم استان‌ها برای آن‌ها چه اقداماتی انجام داده اند و این شرکت‌ها نیز چه تفاهم نامه‌ها و قراداد‌هایی منعقد کرده اند و به چه میزان به جذب دانشجو کمک نموده اند.


در ادامه این نشست وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اهمیت رویداد ملی گام دوم برای دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: در هفته‌های اخیر واحد‌های دانشگاه آزاد به صورت عملیاتی وارد کارزار رویداد شده و با برگزاری چالش‌ها و پیش رویداد‌هایی فرآیند احصا داده‌های مرتبط با هشت بخش اصلی رویداد را اجرایی کرده اند. برگزاری این نشست‌ها نیز برای ارائه گزارش این فرآیند‌ها توسط روسای استان‌ها است تا برآوردی از میزان کار‌های انجام شده داشته باشیم و علاوه بر آن به آسیب شناسی این اقدامات نیز بپردازیم.


در ادامه نیز روسای استان‌ها به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کارآفرین معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی رویداد ملی گام دوم ورود به دانشگاه معاون تحقیقات روسای استان ظرفیت ها استان ها شرکت ها واحد ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم