Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@15:22:45 GMT

قطع خرید و فروش ارز در بازار آزاد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۸۳۳۱

قطع خرید و فروش ارز در بازار آزاد

در ماه‌های گذشته به دنبال افزایش ذخایر ارزی کشور به دلیل افزایش فروش نفت و از طرفی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای آرامش نسبی در بازار ارز کشور حاکم شده است.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در همین رابطه گفته است: در شرایطی قرار داریم که وضعیت بازار ارز خوب، متعادل و روان است به همین دلیل می‌توانیم بگوییم در یکی از بهترین شرایط از لحاظ ذخیره ارزی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اخبار از قطع خرید و فروش ارز در بازار آزاد حکایت می‌کرد به همین جهت برای پیگیری موضوع به بازار ارز در میدان فردوسی رفتیم.

گزارش‌میدانی از صرافی‌های اطراف میدان فردوسی حاکی است عرضه ارز در بازار رویه‌های مختلفی دارد.

ارز با قیمت آزاد در اکثر صرافی‌های میدان فردوسی خرید و فروش نمی‌شود به همین دلیل اگر متقاضی ارز هستید باید نیاز خود را از طریق دلال‌هایی که یک نواخت می‌گویند دلار، یورو و… تأمین کنید.

نرخ رایج این افراد برای فروش دلار حدود ۲۵ هزار و پانصد تومان است که با قیمت دلار روی تابلوی صرافی‌ها اختلاف سه هزار تومانی دارد. پیش از بررسی میدانی از صرافی‌ها شنیده‌ها حاکی از آن بود که برخی صرافی‌ها دلار آزاد هم خرید می‌کنند که در بررسی میدانی از مغازه‌های اطراف میدان فردوسی چنین چیزی به چشم نخورد.

وقتی با چند صرافی صحبت کردیم و علت ماجرا را جویا شدیم گفتند: تا مشخص نشدن تکلیف نهایی مذاکرات وین عرضه ارز و خرید آن را انجام نمی‌دهیم.

در موضوع ارز نیمایی هم روند سابق جریان دارد و صرافی‌ها به افراد دارای ویزا دو هزار و پانصد دلار و به افراد بدون ویزا ۳۰۰ دلار می‌فروشند.

این عدم خرید و فروش ارز در بازار در حالی صورت می‌گیرد که روند قیمت ارز در بازار کاهشی است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1610199

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارز دلار بازار طلا و ارز میدان فردوسی ارز در بازار خرید و فروش صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس

یوونتوس یکی از مستعدترین بازیکنان خود را به جنوا واگذار کرد.

کُنی دی وینتر مدافع 21 ساله و بلژیکی یوونتوس که به صورت قرضی برای جنوا به میدان می رفت، با قراردادی دائمی در جنوا ماندنی شد.

به نقل از اسکای ایتالیا؛ جنوا بند خرید 8 میلیون یورویی دی وینتر از یوونتوس را فعال کرد. او در 26 بازی فصل جاری سری آ برای تیم جیلاردینو به میدان رفته است و یکی از ارکان خط دفاعی جنوا محسوب می شود. دی وینتر اخیرا اولین بازی خود در تیم ملی بلژیک را نیز تجربه کرد. مبلغ دریافتی یوونتوس از جنوا حداکثر به 10 میلیون یورو خواهد رسید چراکه 2 میلیون یورو نیز به عنوان پاداش در توافق دو باشگاه ذکر شده است. این مدافع بلژیکی در سال 2018 به تیم آکادمی یوونتوس پیوسته بود.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس