Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از بارش برف و باران در ۲۸ استان خبر داد.

به گزارش برنا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، شرق و شمال خوزستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب و غرب سمنان، یزد، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات هرمزگان بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، شمال اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال سمنان و ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و مازندران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق غرب، شمال غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، شمال غرب، شمال شرق، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه 1400/12/16

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1400/12/16

نوع مخاطره: بارش باران و برف در ارتفاعات، وزش باد شدید، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/12/16: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق و جنوب لرستان، نوار شرقی و شمال خوزستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در ارتفاعات، تأخیر و احتمال لغو پرواز

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیرضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در روستاهای برفگیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، جلوگیری از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، برف، وزش باد شدید موقت، رعد و برق.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/12/16: کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، همدان، ایلام، اصفهان، قم، قزوین، البرز، تهران، زنجان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، یزد، نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی.

سه‌شنبه 1400/12/17: یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال و شرق اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، برخورد صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، تأخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به‌همراه داشتن مه‌شکن و تجهیزات ایمنی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو.

توصیف سامانه دوم: تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/12/16: خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان.

سه‌شنبه 1400/12/17: خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان و اصفهان.

اثر مخاطره: در نواحی بیابانی خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکرشده.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی هرمزگان وزش باد دریای خزر بارش باران خراسان رضوی سیستان و بلوچستان همدان هواشناسی سیستان و بلوچستان جنوب آذربایجان آذربایجان شرقی دوشنبه 1400 12 16 سامانه بارشی خراسان جنوبی وزش باد شدید خراسان رضوی برخی مناطق پیش بینی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌های رگباری در جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و فردا، دوشنبه در مناطقی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد به همشهری آنلاین گفت: امروز و فردا در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اما سامانه جدید بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و خوزستان را در برخواهد گرفت.

به گفته کبری رفیعی، این سامانه بارشی روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در غرب، جنوب غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز تقویت می‌شود و در این مناطق کاهش نسبی دما را با همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود

به گفته او، امروز و فردا هم مانند روز شنبه، در نوار شرقی وزش باد شدید را تجربه خواهیم کرد که در مناطق مستعد سبب بروز گرد و خاک می‌شود.

رفیعی به هشدار زرد هواشناسی هم اشاره کرد و گفت: این هشدار با نوع مخاطره رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ امروز،‌ دوشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

او درباره اثر هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک نیز گفت: طبق این هشدار، امروز، دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند. اثر مخاطره در این هشدار در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده.

کد خبر 847553 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی