Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سیدمهدی نیازی" در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با پنج بانک عامل و رونمایی از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو، افزود: تأمین مالی زنجیره‌ای، مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است و سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغ مصوبه تأمین مالی زنجیره‌ای در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای ابلاغ شد، اضافه کرد: با این مصوبه این نوع تأمین مالی با جدیت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفت و بانک مرکزی نیز دستورالعمل‌های لازمه را ابلاغ کرد.

رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که موضوع رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور به صورت ویژه در دستور کار است، توضیح داد: اقدامات بنیادی و زیرساختی انجام شده و سیستم‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به هم مرتبط شده است.

پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتورهای سامانه جامع تجارت

نیازی با بیان این‌که رصد و ثبت فاکتورهای معاملات در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود، ادامه داد: این موضوع بر اساس مصوبه ای است که در سطوح مختلف حاکمیتی، معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی ابلاغ شده است و پرداخت تسهیلات مبتنی بر همین فاکتورهای ثبت شده خواهد بود.

وی در خصوص تفاهم‌نامه با پنج بانک کشاورزی، توسعه تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه، بیان‌داشت: این تفاهم‌نامه‌ها در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای و همچنین موضوع پرداخت تسهیلات مبتنی بر اساس استعلام فاکتورها از سامانه جامع تجارت است.

گفتنی است در دی‌ماه امسال، هفت بانک عامل با همکاری و تعامل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی‌ودارایی به صورت نمونه این طرح را آغاز کردند که در ادامه پنج بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و امروز تفاهم‌نامه‌های مربوطه را امضا کردند.

در مجموع تاکنون ۱۲ بانک در طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مشارکت دارند.

برچسب‌ها بانک تجارت بانک کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی صمت بانک مرکزی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک تجارت بانک کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک تجارت بانک کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی صمت بانک مرکزی دولت سیزدهم تأمین مالی زنجیره ای اقتصادی دولت تفاهم نامه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را که در جلسه علنی ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

کد خبر 6099836 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رئیسی قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی