Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله بهرامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مدیریت کوچ بهاره عشایر فارس توسط ۱۲ اکیپ انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: یکی از رسالت‌های مهم این اداره کل، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان است که این امر به صورت مستمر از طریق ۱۲ اکیپ سیار مدیریت کوچ تشکیل می‌شود که دو اکیپ در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به سرد بودن هوا در شهرستان‌های ییلاقی و تقویم کوچ بهاره کوچ که از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده از عشایر خواست تا در این مورد مهم همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سرگذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

بهرامی گفت: دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند و در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: عشایر کوچ‌رو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع به تبع جهت علوفه دام در مسیر کوچ دچارمشکلاتی می‌شوند، در این راستا تلاش می‌شود، توسط مجموعه تشکل‌های عشایری فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری از نظر میزان علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد حمایت قرار گیرند.

بهرامی با بیان اینکه علاوه بر آبرسانی حین کوچ که در مسیر در حال انجام است، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری در راستای بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی انجام شده که از جمله این اقدامات تجهیز و راه‌اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری بوده که در حین کوچ نیز به عشایر کوچ رو خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور عشایر فارس عشایر فارس اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی