Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@12:50:18 GMT

بورس بازان دوباره امیدوار شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۸۶۰۰

بورس بازان دوباره امیدوار شدند

شاخص کل بورس امروز ۲۰ هزار و ۳۰۰ واحد صعود تا رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد افزایش یافت. در معاملات روز دوشنبه، شانزدهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۰ هزار و ۳۲۷ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۸۴۹ واحدی در سطح ۳۴۱ هزار و ۵۲۰ واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۰۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۹۸ واحد قرار گرفت.

گروه‌های سبز و قرمز بازار سهام
امروز قیمت سهام تمامی نماد‌های پالایشی افزایش یافت و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار سهام بود.

پس از پالایشی‌ها، گروه‌های «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» سبزترین گروه‌های بازار در روز دوشنبه بودند.

در سوی دیگر بازار قیمت سهام اغلب نماد‌های دو گروه «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کاهش یافت و این دو گروه بزرگ قرمزپوش شدند.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۳۴۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۳۷ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تحت تاثیر اخبار مختلف به ویژه خبر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در مدار صعودی قرار گرفت. صنایع کوچک‌تر که اغلب متاثر از این ارز ترجیحی هستند، روند بازار سرمایه را بهبود داد.

وی افزود: از طرفی دیگر، این روز‌ها بورس تحت تاثیر رشد بی‌نظیر کامودیتی‌ها و نفت قرار دارد که این امر در پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها کاملا مشخص است. شاخص کل نیز با رکوردشکنی مقاومت‌های خود را پشت سر گذاشت و امروز به محدوده یک میلیون و ۳۴۲هزار واحد صعود کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی انتظار یک پولبک به سطح شکسته شده وجود دارد که بعد از آن ریتم حرکتی به سمت بالا شکل خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این موارد به نظر می‌رسد انتظارات تورمی در بازار شکل بگیرد و جهش قیمتی نفت نیز موجبات افزایش تورم در جهان را افزایش داده که سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه مخابره می‌کند.

دیبا در پایان خاطر نشان کرد: مسئله‌ای که در روز‌های آینده پیشروی بازار و فعالان قرار دارد، تسویه کارگزاری‌ها و مدل‌های سرمایه‌گذاری‌ها است. به نظر می‌رسد این مسئله بازار را تحت تاثیر قرار دهد. انتظار می‌رود در ادامه چنین روندی، بازار سرمایه روند صعودی خود را حفظ کند و صنایع همچنان سودآور باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شاخص کل بورس تهران شاخص کل شاخص کل بورس بورس شاخص کل فرابورس بازار سرمایه قیمت داشتند شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی

در جریان معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی کاهش یافت و سطح ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحد در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد سه نماد فولاد، فملی و شپنا امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، فولاد و خزامیا پراکنش‌ترین نماد‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد فجهان، خاور، مادیرا هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

امروز گروه خودرو باد ارزش معاملاتی ۲۶۹ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت فلزات اساسی و شیمیایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در بورس سه نماد افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، سپر و کارین برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳