Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمحمدمهدی احمدی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مانسبت اعیاد شعبانیه، بیان کرد: امام حسین (ع) حاوی پیامی بودند که در همه زمان ها و سنوات مخاطب آن تمام بشریت بودند و جنبه جهان شمولی دارد؛ در واقع هیچ شخص ، دین و جنس خاصی را مخاطب قرار نداده اند و از این جهت همواره بیانشان برای حیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امام حسین (ع) برای عدالت ، انسانیت و نجات بشریت قیام کردند وبه مانند قیامی که پیامبر اسلام برای نجات بشریت انجام دادند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه۱۵۷ سوره اعراف به این موضوع اشاره دارد و می فرماید: «وَ یَضَعُ عَنْهُمْ اِصْرَهُمْ وَ الْاَغْلالَ الَّتى‏ کانَتْ عَلَیْهِمْ »، پیامبر اسلام بارهاى سنگین و زنجیرهای خرافات که به دست و پای بشر بود را از دوش و گردنشان برمى‏ دارد.

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: به نوعی دیگر همان جهالت ها ، خرافات و استبداد در زمان حضرت بود؛ در شرایطی که اعتقادات فاسد به اسم اسلام بر مردم سایه افکنده بود و جامعه را تاریکی و جهالت فراگرفته بود، امام حسین(ع) فریاد بر دفاع از انسانیت و آزادی بشریت داشت.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند: «أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ»، آيا نمى بينيد كه به حق عمل نمى شود و از باطل نهى نمى شود؟،  این فرموده خطاب به انسان های آزاد و تلنگری برای بیداری است.

این کارشناس مذهبی دینی، اظهار داشت: در خطبه ای دیگر محور سخنانشان مبارزه با فساد ، باطل ، ظلم و استبداد و امور ناصحیح است، در واقع پیام ایشان برای تمام زمان هاو مکان ها است.

وی در پایان تاکید کرد: امت های بشری باید سخنان ایشان را در امور زندگی خود بکار گیرند؛ هر انسانی خواستار عدالت و حق وحقیت است گرچه بی راهه برود ذاتا طالب انسانیت و حق است، در واقع خطاب ایشان به مذهب و دین خاصی نیست بلکه تمام مذاهب و ادیان، حتی بی دین ها را به راستی و آزادگی هدایت کرده اند .
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی بعدازظهر جمعه در جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شهدای تقریب در کردستان اظهار کرد: شهید دکتر رمضان البیوتی بهار امسال در سنگر محراب و منبر به شهادت رسیدند و از علمای تقریبی کشور سوریه بودند که کتاب‌ها و تألیفات زیادی در راستای وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با افراطی‌گری داشتند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: همیشه ارائه علم و دانش اگر با عشق و محبت توأم باشد بیشتر در دل‌ها جا می‌گیرد به طوری که اکثر علمای ما تلاش کردند علم و دانش را در قالب شعر و ذوق و عشق و محبت و عرفان ارائه دهند.

ماموستا بهمنی گفت: در مورد ابعاد تقریب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، روایتی است که شخصی از حضرت فرمودند آیا نماز خواندن پشت سر عالم اهل سنت درست است یا نه؟ ایشان پاسخ دادند: اگر کسی پشت سر عالم اهل سنت نماز بخواند انگار پشت سر پیامبر (ص) نماز خوانده است.

وی در ادامه به ابعاد تقریبی امام شافعی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام شافعی هم دوره خلافت عباسیان بوده که تبلیغات زیاد و گسترده‌ای بر ضد اهل بیت علیه السلام می‌شد و هر کسی که به اهل بیت محبت نشان می‌داد به او می‌گفتند این فرد رافضی است و از دین خارج شده است.

ماموستا بهمنی عنوان کرد: در آن زمان حضرت امام شافعی خیلی محبت به اهل بیت علیه السلام داشتند و ایشان در مقابل کسانی که به او توهین می‌کردند می‌گفتند اگر حب به اهل بیت پیامبر اکرم رافضی گری است پس به همه انسان‌ها و جن‌ها اعلام کنید که امام شافعی رافضی است و این دیدگاه تقریبی است یعنی حب به اهل بیت نباید باعث اختلاف باشد بلکه باید باعث تقریب باشد.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدگاه تقریبی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سالهای پیش سوالی از معظم له مطرح شد که آیا توهین کردن به امهات المومنین جایز است یا نه؟ در اینجا فتوایی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد که توهین به زوجات پیامبر بزرگوار اسلام حرام شرعی است که این یک دیدگاه تقریبی است.

کد خبر 6095803

دیگر خبرها

  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام جعفر صادق(ع) بر تمام امت اسلامی حق دارند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است