Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین و آخرین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش با حضور مسئولان شهرستانی برگزار و در این جلسه پیرامون مراسم نظامی گنجوی تبادل نظر شد.

در این جلسه کل مصوبات جلسات قبل بازخوانی و پیگیری شد و کلیه مدیران و کارشناسان انتظامی و اداری نظرات خود را بیان کردند و در ادامه به منظور هماهنگی بیشتر، با مسئولین استانی ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتهای جلسه برنامه‌های روز برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی تدوین شد و قرار شد در روز چهارشنبه این هفته، ۱۸ اسفند برای این مراسم یک مانور برگزار شود.

در این جلسه فرماندار تفرش پس از تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی یک مراسم ملی است که از سوی شبکه‌های رسانه‌ای بین المللی و ملی انعکاس داده می‌شود و باید وظایف محول شده به دستگاه اجرایی شهرستان به نحو احسن اجرا شود.

حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه تفرش هم پیشنهاد داد در محتوای تبلیغاتی مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در هدایایی که برای میهمانان در نظر گرفته شده اشعار این شاعر بزرگ لحاظ شود.

روز شنبه ۲۱ اسفند روز تقویمی گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی هست و به همین مناسبت مراسم این شاعر بزرگ روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در تالار وحدت تهران و در روز شنبه ۲۱ اسفند ماه در سالن اجتماعات ارشاد و فرهنگ اسلامی تفرش برگزار می‌شود.

به گفته  حاج علی بیگی فرماندار شهرستان تفرش قرار است روز شنبه ۲۱ اسفند  خانه تاریخی این شاعر بزرگ پلاک‌کوبی و ثبت جهانی شود .

علاوه بر ۵ جلسه هماهنگی، اخیرا هم هیاتی از کمیسیون ملی یونسکو در سفر به تفرش از منزل حکیم نظامی در تفرش دیدن کردند و برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

حکیم نظامی که از بزرگان شعر فارسی به شمار می‌رود، در سده ششم هجری در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشود و مثنوی‌های عاشقانه‌ای، چون خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر، آثارِ این حکیم بزرگ است که سبک و زبانش الگو و نمونه سرایش داستان‌های منظوم عاشقانه است.

با اینکه این حکیم بزرگ در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشوده است، اما بسیاری از مردم از این موضوع بی خبرند.

علاوه بر این شاعر بزرگ، فخرالدین عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم هم اهل خطه کمیجان استان مرکزی است.

طبق آمار ۲۵ درصد مشاهیر علمی، فرهنگی و هنری تاریخ ایران زمین متعلق به استان مرکزی هستند و این وظیفه مسئولان استان را در زمینه ثبت معنوی و مادی آثار این مفاخر سنگین‌تر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامی گنجوی شهرستان تفرش بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی