Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، پویا محمودیان اظهار داشت: از سال‌های قبل با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری گسترده‌ای داشتیم. هنرمندان و صنعتگرانی که در ۵۷ رشته صنایع‌دستی متقاضی راه‌اندازی کارگاه برای مشاغل خانگی بودند ابتدا باید توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأیید و سپس مجوز با امضای مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و امضای مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: با نگاه تحول گرایانه دولت سیزدهم و به‌منظور سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکارها صنایع‌دستی این مهم انجام شد.

وی تصریح کرد: برای سهولت کسب‌وکارهای خانگی در حوزه صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران کارگاه خود را راه‌اندازی می‌کنند و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند و سپس کارشناسان معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با نظارت‌هایی که انجام می‌دهند، نسبت به اعطای مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی اقدام می‌کنند.

محمودیان تصریح کرد: بر اساس دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

وی اظهار کرد: این ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی از نظر ما مشکلی برای تولید ندارد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده و نظرات تخصصی و کارشناسی به عنوان رشته‌های اعلانی یا ثبت‌محور انتخاب شده‌اند. همچنین این رشته‌ها جزو رشته‌هایی نیستند که موجب سلب آسایش و آرامش در محیط‌های مسکونی شود.

کد خبر 5441292 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی پویا محمودیان صنعتگران شهرداری تهران شورای شهر تهران درختکاری کمیته امداد امام خمینی روز درختکاری مهدی چمران علیرضا زاکانی یوسف نوری پلیس راهور شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ترافیک قوه قضاییه وضعیت معابر آلودگی هوا صنایع دستی و هنرهای سنتی مشاغل خانگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود