Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:26:29 GMT

دخالتی در قیمت‌گذاری کالاها نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۹۲۰۶

دخالتی در قیمت‌گذاری کالاها نمی‌کنیم

ایسنا/فارس معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که این سازمان دخالتی در قیمت گذاری کالاهای تولیدی به شکل مستقیم و دستوری نخواهد داشت.

عباس تابش، دوشنبه 16 اسفند در جلسه ستاد تنظیم بازار استان فارس، در پاسخ به گلایه‌ تولیدکنندگان نسبت به قیمت‌گذاری دستوری کالاها، گفت: ما در هیچ کجای این طرح ملی در قیمت‌گذاری‌ها به صورت مستقیم و دستوری وارد نشده‌ایم و تنها هدفمان شفاف‌سازی نظام عرضه و تقاضا در محصولات تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مند وارد شدن به بحث‌های مربوط به قیمت تولید کننده و مصرف کننده نیستیم، افزود: نه زمان داریم و نه علاقه‌مند به بحث‌های مربوط به قیمت‌ها اما اگر در این موضوع مفاد قانون رعایت نشد به صورت جزئی و مورد به مورد ورود خواهیم داشت و قانون را اجرا می‌کنیم؛ چراکه ما مدافع حقوق مصرف‌کنندگان هستیم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این طرح شکست نخواهد خورد و به صورت گام با گام در حال انجام است و در اجرای کامل آن عزم جدی داریم.

وی با بیان اینکه حمایت قانونی قابل توجهی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالاها داشته‌ایم، گفت: هر فرد یا انجمنی که فکر می‌کند در فرآیند تولید و توزیع کالا به مصرف‌کنندگان حقوق بیشتری دارد یا از یک حلقه به یک حلقه دیگر از این زنجیره رفته است اسناد لازم را ارائه کند تا ما اصلاح کنیم اما ما محاسبات خود را بر اساس اطلاعات دقیق اعمال کرده‌ایم.

تابش با اشاره به اینکه کسی حق سوءاستفاده از اعتماد مصرف‌کنندگان ندارد، افزود: طبق قانون مدنی کشور افراد یا مجموعه‌ها می‌توانند اموال خود را ببخشند اما نمی‌توانند از جیب مردم سود نامتعارف را کسب نمایند و بعد آن را در قالب تخفیف‌های کاذب ببخشند.

رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اهمیت خدمات‌رسانی مطلوب در نظام توزیع، بیان داشت: شرکت‌های پخش مکلفند با ضرایب اعلام شده تا دورترین نقاط کشور به ویژه روستاهای محروم نیز خدمات خود را ارائه دهند که اگر این موضوع اجرا نشود به صورت جدی با آن برخورد می‌شود چراکه این یک تخلف است.

تابش با تاکید بر اینکه نباید مردم را از فوائد اجرای قانون محروم کرد، گفت: تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان روزی حلال بر سر سفره ببرند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند بگوید که تخلف نیست که اگر تخلف نبود پس چرا بخشنامه و قانون داریم؛ بنابراین قانون باید اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان یک مسئول هر زمانی که لازم باشد باید در دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: ما در برابر مردم مسئول هستیم و باید از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین تولید کنندگان با رعایت ملاحظات قانونی نیز دفاع کنیم.

دولت چوب نبود نظارت را بر سر تولیدکننده نزند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم، مطرح کرد: یکی از مشکلات اصلی تولید کالا مربوط به نظام توزیع مواد اولیه به ویژه نهاده‌های دامی است که دولت و وزارت بایستی نظارت خود علاوه بر تولیدکنندگان و خرده‌فروشان بر واردکنندگان هم داشته باشد.

جمال رازقی گفت: دولت محترم چوب نبود نظارت مناسب خود را در راستای کاهش قیمت و تنظیم بازار بر سر تولیدکنندگان نزند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه در اجرایی کردن طرح ملی درج قیمت تولیدکننده بسیار مصمم هستیم، مطرح کرد: اجرای پروژه شفاف‌سازی قیمت کالاها به صورت جدی مورد رصد و توجه ما قرار دارد.

حمیدرضا ایزدی گفت: بر اساس طرح جدید وزارتخانه در زمینه توزیع کالاهای تولیدی به ویژه خوراکی باید دو قیمت تولید و مصرف همزمان بر روی محصولات درج شده باشند.

ایزدی در رابطه با نحوه نظارت و بازرسی و همچنین فرهنگ‌سازی در نحوه خرید شفاف کالا، اظهار داشت: با ابلاغ این دستورالعمل از طرف سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور شرایط مناسبی برای نظارت بر بازار فراهم خواهد شد که با اجرایی شدن برنامه‌های متنوعی که در راستای فرهنگ‌سازی نظام مصرف انجام شده است، ثبات لازم در عرضه کالا و طرح ملی درج قیمت تولیدکننده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قيمت گذاري دستوري رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رئیس سازمان قیمت گذاری قیمت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟