Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:56:43 GMT

کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در دام پلیس فتای فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۹۲۵۷

کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در دام پلیس فتای فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حشمت سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شکات بیان کردند که در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان رمال و دعانویس برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغی وجه به حساب وی انتقال داده‌اند و پس از آن دیگر پاسخگو تماس آنها نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای فارس با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مطلع شدند که متهم در «البرز» حضور دارد، ادامه داد: ماموران با اخذ نیابت قضائی به آن مکان اعزام و با همکاری پلیس آن استان موفق شدند وی را در یکی از محله‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل این فرد ۹۷ هزار دلار، ۴۰ سکه و مقدار زیادی طلا و جواهرات که متهم از طریق کلاهبرداری بدست آورده بود کشف شد، گفت: بنا به نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آگهی دروغین استخدام با ۲۰۰ شاکی

در ادامه این نشست رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند آگهی دروغین استخدام، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ سلیمانی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی استخدام در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از چند ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند متهم در حالی که در یکی از پایانه‌های مسافربری قصد خروج از شیراز داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه گوشی، یک دستگاه Pos سیار، ۲۰ سیم کارت بی نام و ۸ کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف شد، گفت: وی در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه متهمان هر دو پرونده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه واریز نکنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را به وب سایت پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 5441339

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی فارس کلاهبرداری شیراز دستگیری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی درختکاری شیوع کرونا ایلام گرد و غبار عکس استانها گردشگری جهاد تبیین پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت" یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده‌ی صد میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تأیید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد