Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر تکمیل برنامه واکسیناسیون گروه هدف با دریافت دُز سوم، در آستانه تعطیلات نوروز همراه بود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز، همت و جانفشانی جانبازان غیور انقلاب اسلامی را ارج نهاده و این روز را به ویژه به جانبازان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم، تاکید کرد: لازم است در همین راستا، ایمنی خود را در برابر خطر ابتلا به کرونا افزایش دهیم که در کنار رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، مهم ترین راهکار اثربخش در این زمینه، تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن است. دکتر سید وحید حسینی در ادامه با بررسی روند انجام برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس در پایگاه ها و مراکز استان، بر اهمیت جلب مشارکت عمومی در تزریق دز سوم واکسن علیه این بیماری تاکید کرد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اثربخشی واکسیناسیون بر جلوگیری از شدت یافتن بیماری کووید۱۹ و کاهش موارد فوت ناشی از این بیماری، گفت: تحلیل های آماری، نشانگر تاثیر واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری و بستری مبتلایان است و ضرورت دارد مردم استان با دقت نظر نسبت به سلامت خود و جامعه، اهمیت دریافت واکسن ویژه دُز سوم را جدی بگیرند. او با توجه آمارهای به دست آمده از ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون، از خانواد ها خواست تا فرزندان بالای پنج سال خود را برای ایمنی بیشتر در برابر کروناویروس واکسینه کنند و آنان را از خطرات و آسیب های این بیماری آگاه سازند. مسوول ارشد حوزه سلامت استان با اشاره به امکانات مناسب و زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر واکسیناسیون علیه کروناویروس بیان کرد: لازم است افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، هر چه سریع تر اقدام کنند تا به ایمنی عمومی در استان دست یابیم او همچنین بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس از سوی تمامی گروه های سنی در اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: دستیابی به ایمنی بالا در برابر کرونا، تنها با مشارکت تمامی افراد جامعه در برابر این بیماری محقق می شود و این امر در ایام قبل از تعطیلات نوروز از اهمیت بالاتری برخوردار است تا بتوانیم نوروز را با سلامت و آرامش آغاز کنیم. دکتر سید وحید حسینی اظهار کرد: از کل واکسن های تزریق شده به جمعیت واجد شرایط در استان فارس، ۹۳.۱۲ درصد نوبت اول، ۸۶.۹ درصد نوبت دوم و ۴۵.۵ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند که ضرورت دارد مردم فارس همانطور که تاکنون با هوشمندی با مجموعه سلامت همراه بودند، هم اکنون برای دریافت دُز سوم واکسن خود نیز مراجعه کنند تا با آرامش و سلامتی کامل تعطیلات خود را سپری کنند. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جانبازان انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون علوم پزشکی مرگ سلامت کودکان جامعه تعطیلات نوروز نوروز تعطیلات فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور