Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:42:19 GMT

پوستر چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۹۵۴۶

پوستر چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه رونمایی شد

به گزارش ایرنا، رییس انجمن آیینی- سنتی هه لپه رکی کردستان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان چهارمین جشنواره کشوری هه لپه رکی اظهار داشت: تاکنون سه جشنواره با موفقیت برگزار شده که سومین جشنواره هه لپه رکی بانه در سال ۱۳۹۸ به صورت کشوری برگزارشد.

سید احمد توکلی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره در سالهای گذشته برگزار نشد که با پیگیری های اعضای کانون هه لپه رکی بانه، انجمن آیینی- سنتی هه لپه رکی کردستان و رییس اداره ارشاد اسلامی بانه مجوز برگزاری چهارمین جشنواره هه لپه رکی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این جشنواره با توجه پیش بینی های انجام شده از هفتم تا نهم فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و بیش بینی می شود بیش از ۵۰ اثر به دبیر خانه جشنواره هه لپه رکی ارسال شود.

توکلی گفت: حمید رضا خوشبخت به عنوان دبیر جشنواره و فردین یاراحمدی به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره انتخاب شد.

وی گروه های هه لپه رکی را ظرفیت خوبی برای برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره داوران ۱۵ اثر برای مرحله نهایی انتخاب می کنند و هر گروه که به این مرحله راه یافت سه بار نمایش می دهد و داوران بهترین گروه را انتخاب می کنند.

رییس انجمن آیینی- سنتی هه لپه رکی کردستان اظهار داشت: دز پایان سه گروه انتخاب می شود همچنین در بخش لباس و موسیقی نیز آثار انتخاب می شود که به گروه های انتخاب شده جایزه نقدی لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.

هنر هه لپه رکی ریشه در زندگی و کار روزانه مانند کشاورزی، اعتقادات دینی، مراسم و جشن‌های بزرگ، بازی‌های محلی، جنگ و دفاع و حالات روحی و درونی افراد دارد که به صورت امروزی در آمده است.

نخستین جشنواره هه لپه رکی بانه سال ۱۳۹۰ به صورت استانی برگزار شد

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها آیین‌های نمایشی بانه جشنواره موسيقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیین های نمایشی بانه جشنواره موسيقی آیین های نمایشی بانه جشنواره موسيقی جشنواره هه لپه رکی هه لپه رکی بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)