Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:45:07 GMT

خبرهای کوتاه شهرستان های استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۹۸۴۹

خبرهای کوتاه شهرستان های استان بوشهر

رییس شورای اسلامی شهر  برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: ۲۶۹میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۱شهرداری برازجان در دو ردیف ۱۲۰میلیارد تومانی هزینه های جاری، حقوق و دستمزد و ۱۴۹میلیارد تومان نیز عمرانی و خدمات شهری مصوب شد.

به گزارش ایرنا، ارسطو قایدی در جمع خبرنگاران افزود: از پروژه های مهم و شاخص تعریف شده برای این بودجه می توان به آسفالت کوچه ها و معابر، تکمیل سالن همایش شهید سلیمانی شهرداری، احداث پیاده روی شمالی از میدان مجاهد تا شهدای گمنام، تعریض پل والفجر، اجرای گذر۲۸متری کمال آباد و دره آردو، ادامه خضر تا ورودی برازجان تا ورودز از سمت بوشهر ،اجرای دیوار حفاظتی دره ها برخی محلات احداث ساختمان شورا و مسقف نمودن بازار روز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: مهمترین کار شورا بستن بودجه شهرداری است که این طرح نسبت به سنوات گذشته سعی کرده ایم تعداد پروژه های ریز را بسته و کم کنیم و بیشتر کیفیت کار مدنظر باشد.

قایدی در خصوص تسهیلا ت سفر در آستانه نوروز تصریح کرد: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اسکان در فضای سبز و پارکها در شهر برازجان وجود ندارد و تنها با مدارس همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: همه عوامل شهرداری در تلاشند که با جمع آوری پروژه ها، فضاسازی لازم و اقدامات رفاهی و تفریحی برای ورود به نوروز برای شهروندان محیطی شاد بیافرینند.

رییس شورای اسلامی برازجان ادامه داد: جابجایی سایت دفن زباله، ساماندهی سیستم پسماند و نوسازی ناوگان حمل و جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله های ساختمانی از برنامه های جدی شوراست.

قایدی  فت: توسعه در محلات کم برخوردار و حاشیه شهر از اولویت های شورای ششم است  و سه میلیارد تومان برای آسفالت کوچه ها و رفع مشکلان معابر این محلات در بودجه سال آینده دیده شده است.

وی افزود: ورزش از مقولات مهمی است که مجموعه شورا و شهرداری به آن بصورت ویژه پرداخته شده است در سالجاری ۵۰۰میلیون تومان برای تیم پرسپولیس، ۱۰۰میلیون تومان تیم پارس و ۲۰۰ میلیون تومان تیم ستارگان برازجان پرداخت شده است.

نمازخانه‌های بین راهی استان بوشهر تجهیز شوند

گناوه - ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: براساس رصد و بررسی های به عمل آمده، اکثر نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی این استان نیازمند تجهیز هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس خشنود روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه در مصلای جمعه  افزود: یک کارگروهی در استانداری طبق دستورالعمل استانداری باید  وضعیت مساجد و نمازخانه‌ها بخصوص بین راهی  را رصد کند که با  مشاهدات صورت گرفته از وضعیت امکانات لازم نظیر فرش مناسب  و مهر مطلوب نبودند.

وی اظهارداشت: باتوجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز از هم اینک باید نسبت به فراهم کردن امکانات  نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان بخصوص شهرستان گردشگرپذیر گناوه اقدام شود.

وی ادامه داد: در این راستا از  فرماندار شهرستان گناوه که ریاست گروه پیگیر دستورالعمل استانداری را برعهده دارد، انتظار داریم که دستور وضعیت بررسی  مساجد و نمازخانه ها و وضوخانه ها  بین راهی را صادر کند تا  برای هموطنان در هنگام نمازخواندن مشکلی وجود نداشته باشند.

خشنود گفت: در خصوص امام جماعت در ادارات  ، سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد در این زمینه تصمیم بگیرد و نباید هیچ اداره و مسجدی از امام جماعت محروم باشد و  شورای اقامه نماز نیز در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: وضعیت اقامه نماز در ادارات امسال براساس دستورالعل و توافق نامه صورت گرفته با ستاد اقامه نماز کشور،  توسط هیات تعیین شده ارزیابی می شود و اگر در این زمینه خوب کار شده است در جلسه شورای اداری از آنها تقدیر شود و درصورت توجه نکردند ، طبق فرمان رهبری توبیخ یا سرزنش و در جلسات شورای اداری نیز تاکید و تذکر داده شود.

وی اظهارداشت: برای به جا آوردن نماز نباید منتظر دستورالعمل باشیم و همه باید در جهت ترویج و اشاعه فرمان خدا ، توجه ویژه داشته باشیم و آستین ها را بالا بزنیم.

خشنود  از برگزاری اجلاس نماز در ۲۴ اسفندماه امسال در استان خبر داد و گفت: قرار بود این اجلاس پیش از ۲۲ بهمن امسال برگزار شود که به علت شرایط کرونایی برگزار نشد و استانداری دستور داده در ۲۴ اسفند در مرکز استان برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: برای برگزاری اجلاس نماز در سال ۹۸  فراخوانی  زده شد که شمار زیادی از رده های مختلف شرکت کردند و این استان از لحاظ شرکت کننده اول شد که در اجللاس ۲۴ اسفند از برگزیدگان آن که قابل توجه هستند،  تقدیر خواهد شد.

ضرورت اهتمام به مبلمان شهری گناوه

  فرماندار گناوه گفت: باوجود اینکه تلاش های خوبی برای بهبود وضعیت مبلمان شهری توسط شهرداری صورت گرفته است اما باید همت و تلاش بیشتری در این زمینه شود.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در آیین افتتاح پارک مهر در منطقه مسکن مهر نوروزآباد گناوه افزود: جهت ارتقای مبلمان شهری باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسبی توسط شهرداری انجام شود.

وی اظهارداشت: تلاش شهرداری برای  افزایش فضای سبز در شهر اقدامی خوب است اما باید کلیه نقاط شهر به چنین فضاهایی  برخوردار شوند.

فرماندار گناوه بر نگهداری و مراقبت از فضاهای سبز ایجاد شده در محلات و معابر تاکید کرد و از مردم خواست شهرداری را در این امر یاری دهند.

وی افزود: بوستان هایی که قرار است در محلات این شهر احداث شود متناسب با موقعیت جغرافیایی و انسانی آن منطقه باشد.                                                                                

وی از شهرداری خواست تا تلاش مضاعفی برای ایجاد زیرساخت ها جهت خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کند و بازاریان نیز در زمان حضور هموطنان با کمال خوشرویی از آنها استقبال کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه از تلاش  و توجه شهرداری به بهبود فضای سبز در شهر تقدیر کرد و گفت: باتوجه به اینکه سرانه استاندارد  فضای سبز به ازای هر نفر ۳۰ مترمربع است باید  به حداقل رسانده شود.

وی افزود: سرانه فضای سبز درصورتی افزایش خواهد یافت که همه مسئولان و مردم شهرداری را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: احداث پارک محله ای در ایجاد نشاط و شادابی خانواده ها تاثیر بسیار خوبی دارد و انتظار داریم کلیه محلات از چنین مکان های مفرحی برخوردار شوند.

شهردار بندرگناوه گفت: یکی از برنامه های شهرداری توزیع عادلانه خدمات از جمله توسعه فضای سبز در تمامی محلات است و در سال ۱۴۰۱   تحولات گسترده‌ای در این زمینه خواهد شد.

جواد رستمی افزود: در این ارتباط احداث پارک در تمامی محلات در دستور کار شهرداری قرار گرفته و اجرایی شده است.                                                                              

وی اظهارداشت: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز برای سال آینده مدنظر قرار گرفته و انجام خواهد شد که این امر می تواند کمک شایانی برای توسعه سرانه فضای سبز کند.

شهردار گناوه گفت: آسفالت کوچه و معابر در صورتی که با بارندگی مواجه نشویم در دستور کار است و تا قبل از تعطیلات نوروز انجام خواهد شد.

در آیین به مناسبت هفته منابع طبیعی  چندین اصله نهال در پارک محله ای مهر توسط مسئولان غرس شد.

برچسب‌ها بوشهر شهرداری گناوه دشتستان برازجان گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شهرداری گناوه دشتستان بوشهر شهرداری گناوه دشتستان برازجان گناوه ستاد اقامه نماز نمازخانه ها استان بوشهر فضای سبز بین راهی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود

فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا (ص) شهرستان عسلویه گفت: برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ‌ پاسدار اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا (ص) شهرستان عسلویه بعد از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان بوشهر گفت: سال گذشته در گفتگو با خانواده و همرزمان شهید فرهنگی قنبر قنبری توانستیم مستندات کاملی از سیره زندگی این معلم جوان را آماده و نظر مثبت کمیته معرفی شهید شاخص استان بوشهر را جلب کنیم تا برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

فرمانده سپاه عسلویه افزود: شهید قنبری از دانش‌آموزان شاخص این شهرستان در رشته علوم تجربی بود که در همان دوران دانش‌آموزی به فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای نشان می‌داد.

وی گفت: شهید قنبر قنبری با شروع جنگ تحمیلی و از ۱۸ مهرماه ۱۳۶۳ تا چهارم دی‌ماه ۱۳۶۴ که اندکی پس از ازدواجش در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو آسمانی شد، بار‌ها در دفاع مقدس شرکت فعال داشت و پیکرش چهل روز بعد از شهادت به بیدخون بازگشت و در گلزار شهدا این شهر آرام گرفت.

سرهنگ‌ پاسدار تاجیک ادامه داد: چهار کمیته فرهنگی‌هنری، علمی‌پژوهشی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی برای معرفی این شهید به هم‌استانی‌ها تشکیل شده است که نشست‌های جداگانه و تخصصی خواهند داشت و برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا و رسانه‌های شهرستان و استان با هدف معرفی این معلم شهید در طول سال برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و شهید شاخص استان بوشهر در این سال هم معلم بودند، همایش ویژه‌ای با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و همرزمان آن شهید، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیدخون زادگاه این شهید برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عسلویه همچنین از رونمایی تصویر این شهید شاخص در این همایش خبر داد و اظهار داشت: عسلویه ظرفیت مناسبی دارد تا این شهید و حتی شهرستان را به همه کشور معرفی کنیم و فرهنگ شهادت را به نسل نوجوان و جوان، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تزریق کنیم.

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟