Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا اعتمادمظاهری در نشست تشریح فعالیت‌های تعاونی چاپخانه‌داران تهران بر تامین مواد اولیه مورد نیز چاپ از تولید داخل تاکید کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ تعاونی چاپخانه‌داران تهران امروز‌(دوشنبه 16 اسفندماه) در نشستی با حضور احمدرضا اعتمادمظاهری، رئیس هیات‌مدیره تعاونی، چاپخانه‌داران، حمید غفاری، رئیس هیئت مدیره به بررسی فعالیت‌های این تعاونی در یکسال گذشته پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  
احمدرضا اعتمادمظاهری در این نشست در سخنانی گفت: یکی از رسالت‌های تعاونی‌ها، تعدیل قیمت بازار است. با توجه به توانایی‌ و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه‌ها، عملکرد هر یک از آن‌ها در کنترل بازار اهمیت زیادی دارد.
 
وی با اشاره به اصل 43 و 44 قانون اساسی گفت: تعاونی‌ها به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی، نقش مهمی در کنار اقتصاد دولتی و حتی بخش خصوصی دارند؛ به‌عبارت دیگر مدیریت آن‌ها به بازار کمک می‌کند. البته طی سال‌های اخیر دولت حمایت‌های زیادی از تعاونی‌ها نداشته در‌حالی‌که در دهه 60 دولت حمایت‌های بسیار خوبی از فعالان این حوزه داشت و توانایی و ظرفیت بسیار خوبی نیز ایجاد شد. تعاونی چاپخانه‌داران تهران از سال 1353 تاسیس شده است و اکنون 462 سهامدار دارد. اما بیش از 1000 واحد چاپی، ملزومات مورد نیاز خود را از این تعاونی  تامین می‌کنند.

مظاهری گفت: مشکلات اقتصادی و نقدینگی از جمله مشکلات سال‌های اخیر تعاونی چاپخانه‌داران بوده است،‌ تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز معمولا در بخش خصوصی اثرات زیادی دارد و زمانی که ارز از 4 هزار تومان به 25 هزار تومان رسید تعاونی که معمولا سود کلانی از فعالیت‌های خود نمی‌برد با مشکلات زیادی روبه‌رو شد اما تلاش کرد این مشکلات را حل کند.
 
وی ادامه داد: تلاش کردیم به تناسب تغییرات بازار، توان اقتصادی تعاونی را افزایش دهیم، در این زمینه طی تعاملاتی که با یکی از شعب بانک ملی داشتیم تاکنون توانستیم حدود 5 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بانکی دریافت کنیم که سقف آن در سرپرستی تا 8 میلیارد تومان هم می‌رسد.سود بازپرداخت اقساط بانکی این تسهیلات حدود 18 درصد است و از آنجایی که هیات‌مدیره در دریافت وام حساس است، ابتدا جوانب مختلف این کار را بررسی و سپس به استفاده از اعتبارات بانکی اقدام کردیم.
 
وی با طرح این موضوع که خوشبختانه فعالیت‌های تعاونی در سال جاری موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: تا تاریخ 15 اسفند‌ماه، رقم ناخالص فروش تعاونی حدود 10 میلیارد و 735 میلیون تومان بود که با احتساب رقم خالص رقمی معادل 10 میلیارد تومان بوده است.

وعده وزیر ارشاد برای ارائه تسهیلات نوسازی به صنعت چاپ/احمدوند:‌وزارت ارشاد خانه صنعت چاپ استانتقاد نائب رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران از نبود آمارهای مشخص از وضعیت چاپ

رئیس تعاونی چاپخانه‌داران تهران گفت:‌ اکنون بیش از 160 قلم کالا در تعاونی موجود است که بخشی از این اجناس شامل کالاهای داخلی و بخشی دیگر که کیفیت خوبی ندارد، اجناس خارجی وارداتی است اما تلاش می‌شود بیشتر از تولیدات داخلی استفاده شود. به‌عنوان مثال اگر با رصد بازار متوجه شویم که طی ماه‌‌های آتی در بخش مرکب افزایش قیمت خواهیم داشت، مرکب خریداری می‌کنیم و طی سه ماه با قیمت قبل به اعضا می‌فروشیم و اگرچه با مخالفت‌هایی روبرو می‌شویم اما بر اساس رسالت خود عمل می‌کنیم.
 
مظاهری همچنین درباره ورود به بحث تامین قطعات در تعاونی اشاره کرد و گفت: در این زمینه طی سال آینده برنامه داریم تا در تعامل با شرکت‌های مختلف قطعات مورد نیاز چاپخانه‌ها را نیز تامین و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
 
حمید غفاری نیز در بخش دیگری از این نشست گفت:‌ از سال‌ها قبل در زمینه تامین مواد اولیه مصرفی چاپخانه‌ها فعالیت کردیم و این فعالیت ادامه دارد.  جای تعجب داشت که در اتحادیه چاپخانه‌داران کارگروه ملزومات و مواد اولیه تشکیل شد. این اقدام از نظر حقوقی، صحیح نیست زیرا اتحادیه‌ها از انجام فعالیت‌های صنفی منع شده‌اند و اگر هم اعضا قصد انجام کار اقتصادی دارند باید یک تعاونی تشکیل دهند.
 
وی با بیان این‌که البته شکل‌گیری این کارگروه با مخالفت برخی اعضا همراه بود، گفت: البته این کارگروه خروجی‌ خاصی به همراه نداشت زیرا افراد حاضر در کارگروه هر یک تشکیلات اقتصادی مجزایی داشتند و با شکل‌‌گیری آن منافع اقتصادی کسب و کارها به خطر می‌افتاد.  در این زمینه فقط تعاونی می‌تواند حافظ منافع تولیدکنندگان باشد؛ زیرا هدف نهایی آن سودآوری مستقیم نیست.
 
مظاهری نیز با تایید سخنان غفاری گفت: هیچ‌گاه به دنبال ایجاد تنش نبودیم اما روند را نیز قبول نداشتیم. چون اعضا هم  موافق آن نبودند، کار به نتیجه نرسید؛ البته که در این زمینه ابتدا باید مفهوم تعاونی را درک کنیم و فکر نکنیم که تعاونی‌ها مثل یک مغازه عمل می‌کنند.
 
وی درباره مالکیت ساختمان اتحادیه چاپخانه‌داران، نیز گفت: مالکیت کلی این ساختمان در اختیار تعاونی است که سال‌ها قبل از سوی مدیران صنف در تعاونی و اتحادیه ساخته شد و به شکل سنتی یک طبقه از آن در اختیار اتحادیه قرار گرفت که بابت آن باید اجاره‌بها پرداخت می‌شد.
 
غفاری نیز در ادامه با بیان اینکه اجاره معوقه از اتحادیه داریم،  به بخشی از مشکلات تعاونی با اتحادیه بر سر مکان اجازه شده توسط اتحادیه و تلاش‌های تعاونی برای پلمب نشده ساختمان اتحادیه اشاره کرد.

 
در پایان این مراسم از سایت تعاونی چاپخانه‌داران به نشانی printcoop.it
رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ تعاونی چاپخانه داران تهران مواد اولیه تعاونی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

توقف واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

صنعت مرغ نیازمند فعال شدن کریدور‌های صادراتی مرغ

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد