Web Analytics Made Easy - Statcounter

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به مفاد چرخه‌ی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم بر انتخابی در وزن ۸۶ کیلوگرم برای مشخص شدن کشتی گیر اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان گرفت.

در جلسه‌ای که کادر فنی تیم ملی در این مورد برگزار کرد، با توجه به ارائه مستندات پزشکی (ضرب‌خوردگی) علیرضا کریمی توسط هیئت کشتی استان البرز پیش از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور گرگان به فدراسیون و تأئیدیه پزشک معتمد (دکتر کیهانی) و مفاد چرخه‌ی انتخابی تیم ملی و همچنین با توجه به اینکه نامبرده در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های انتخابی جام تختی بعنوان قهرمانی دست یافته و عدم حضور وی در رقابت‌های قهرمانی کشور که مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بوده، موجه بوده است، تصمایت زیر اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت انتخابی درون اردویی با دو کیلوگرم ارفاق در تاریخ ۲۷ اسفندماه بین علیرضا کریمی قهرمان رقابت‌های انتخابی جام تختی و محسن مصطفوی قهرمان مسابقات قهرمانی کشور در گرگان برگزار می‌شود.

در صورت پیروزی مصطفوی او ملی پوش تیم ایران در مغولستان خواهد بود، در غیر این‌صورت علیرضا کریمی می‌باید ۲ پیروزی مقابل مصطفوی بدست آورد تا ملی پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علیرضا کریمی دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی، ۳ مدال طلای آسیا را نیز در کارنامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی رقابت های قهرمانی علیرضا کریمی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

به گزارش ورزش سه؛ ديدار برگشت دو تيم يوكوهاما مارينوس ژاپنى و اولسان اچ دى كره جنوبى در توكيو بعد از برد ١ بر صفر كره اى ها در بازى رفت نيمه نهايى ليگ قهرمانان آسيا در شرق از حساسيت ويژه اى برخوردار بود كه با قضاوت عليرضا فغانى برگزار شد.

اين ديدار كه در وقت قانونى با نتيجه ٣ بر ٢ به سود ميزبان ژاپنى به پايان رسيد تا در مجموع دو تيم ٣ بر ٣ مساوى شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگبار يا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتى تيم صعود كننده به فينال و حريف العين امارات را مشخص كند.

جالب اينكه بر خلاف تصور اين ديدار ١٢٠ دقيقه طول نكشيد و دو تيم ١٤٠ دقيقه برابر هم صف آرايى كردند چون عليرضا فغانى دو وقت هفت دقيقه، يك سه دقيقه در كنار يك دقيقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقيقه اى و ١٥ دقيقه اى معمول محاسبه كرد.

نكته ديگر اينكه اين بازى تراژيك ١٤٠ دقيقه زير باران شديد برگزار شد و عليرضا فغانى با ١٦ كيلومتر دوندگى و نزديكى به تمام صحنه ها و هر جا كه توپ وجود داشت يكبار ديگر آمادگى بالاى بدنى خود را در ٤٦ سالگى به نمايش گذاشت تا كم كم بار ديگر براى تحقق روياى قضاوت فينال جام جهانى در سال ٢٠٢٦ خودى نشان دهد.

از سوى ديگر شاهكار فغانى در اين ديدار بار ديگر او را در دنياى فوتبال سر زبانها انداخت، اخراج بدون مماشات بازيكن ميزبان با كارت قرمز مستقيم در حاليكه تيم ژاپنى ٣ بر ١ از حريف كره اى و در مجموع دو بازى ٣ بر ٢ پيش بود در دقيقه ٣٩ كه كره اى ها صاحب ضربه پنالتى شده بودند دل و جراتى مى خواست كه اين داور ايرانى الاصل نشان داده از پس آن در هر بازى ممكنى به راحتى بر مى آيد.

دليل اخراج كاميجيماى ژاپنى دقيقا در لحظه خطاى پنالتى گرفتن موقعيت آشكار پنالتى توسط اين بازيكن از سوى عليرضا فغانى تشخيص داده شد كه كارت قرمز مستقيم طبق قانون جريمه آن اعلام شده است.

فغانى در ١٤٠ دقيقه بازى برگشت نيمه نهايى ليگ قهرمانان شرق آسيا تنها سه بار از كارت خود استفاده كرد كه يك كارت قرمز مستقيم به بازيكن تيم ميزبان و  دو كارت زرد هم به مربيان روى نيمكت اين تيم ژاپنى بود كه در ضربات پنالتى توانست به فينال ٢٠٢٤ باشگاههاى قاره كهن راه يابد.

همچنين عليرضا فغانى بدرستى سه گل را در اين ديدار مردود اعلام كرد و يكبار نيز به دليل عملكرد كمك خود در عدم تشخيص آفسايد از VAR كمك گرفت كه تشخيصش دخالت بازيكن در بازى حريف بود.

عليرضا فغانى كه عملكرد بسياز خوبى از نگاه كارشناسان در اين بازى پرهيجان و حساس به نمايش گذاشت روز شنبه نيز در استراليا ديدار مهم دو تيم "ملبورن سيتى" و "وسترن سيتى" از هفته آخر ليگ اين كشور را سوت خواهد زد تا رقابتهاى داخلى اين كشور بعد از اين بازى با شش تيم برتر مرحله نهايى ادامه يابد.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا
  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین