Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این شاخص تلفات که بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز اعلام شده است، یادآور تداوم پاندمی کرونا است، هر چند که در سراسر جهان بسیاری از مردم دارند ماسک‌هایشان را برمی‌دارند، مسافرت‌ها دوباره از سر گرفته می‌شود و محل‌های کسب‌وکار بازگشایی می‌شوند.

هفت ماه از شروع پاندمی کرونا در اوائل سال ۲۰۲۰ طول کشید تا شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری به یک میلیون برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار ماه بعد یک میلیون مورد مرگ دیگر به این میزان اضافه شد و پس از آن هر سه ماه یک بار یک میلیون به شمار مرگ‌ها اضافه شد تا در پایان ماه اکتبر (اوائل آبان) شمار تلفات از ۵ میلیون مورد عبور کرد. اکنون شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ به ۶ میلیون مورد رسیده است که بیش از مجموع جمعیت‌ شهرهای برلین و بروکسل روی هم است.

البته کارشناسان می‌گویند شمار واقعی مرگ‌ها باید بسیار بیشتر این میزان باشد. انجام شمار ناکافی آزمایش‌های کرونا و مشکلات در ثبت علت مرگ باعث شده است که در بسیاری از کشورهای جهان مرگ‌های ناشی از کرونا کم‌شماری داشته باشد، از طرف دیگر باید افزایش مرگ‌های قابل‌پیشگیری ناشی از بیماری‌های دیگر را هم در نظر داشت که به علت پر بودن بیمارستان‌ها با بیماران کرونا رخ داده‌اند.

ادوارد ماتیو، رئیس بخش داده‌ها در پورتال Our World in Data می‌گوید هنگامی شمار مرگ‌های افزوده‌شده در کشورها نسبت به سال‌های پیش ملاک قرار می‌گیرد- احتمالا شمار واقعی مرگ‌ها ناشی از این پاندمی تا چهار برابر میزان گزارش‌شده است.

یک تجزیه‌وتحلیل بر مبنای مرگ‌های افزوده‌شده بوسیله گروهی از پژوهشگران در مجله اکونومیست تخمین می‌زند که شمار مرگ‌های ناش از کرونا بین ۱۴.۱ تا ۲۳.۸ میلیون مورد است.

ماتیو می‌گوید: «شمار مرگ‌های تاییدشده کسری از شمار واقعی مرگ‌های ناشی از کووید را نشان می‌دهد و علت این تفاوت محدودیت در انجام آزمایش‌ها و مشکلات در تعیین علت مرگ است. در برخی از کشورها، عمدتا کشورهای ثروتمند، این کسر بالا است و شمار رسمی تلفات نسبتا دقیق است، اما در کشورهای دیگر شمار مرگ‌ها کم‌شماری بسیاری در این مورد وجود دارد.»

در حال حاضر، آمریکا بیشترین میزان تلفات ناشی از کرونا در جهان را دارد، اما این شمار از ماه پیش در حال کاهش بوده است.

جهان تا به حال بیش از ۴۴۵ میلیون مورد ثاییدشده کووید-۱۹ داشته است و شمار موارد جدید هفتگی کرونا اخیرا در همه مناطق به جز بخش اقیانوسیه غربی که از جمله شامل چین، ژاپن و کره جنوبی می‌شود، در حال کاهش بوده است.

نابرابری جهانی از حال واکسین نیز ادامه داد و فقط ۶.۹۵ درصد از مردم در کشورهای کم‌درآمد به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالیکه این رقم در کشورهای پردامد بیش از ۷۳ درصد است.

کد خبر 662456 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس مرگ های ناشی شمار مرگ میلیون مورد شمار مرگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه ۵۰۰۰ نفر از ساکنان این باریکه را بازداشت کرده است.

بنابر این گزارش، از بین این افراد ۳۱۰ نفر از بازداشت شدگان جزو کادر پزشکی و درمانی و ۲۰ نفر نیز خبرنگار هستند.

این در حالی است که در شرایط کنونی شمار شهدای غزه از آغاز حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرز ۳۵ هزار نفر رسیده و شمار مجروحان نیز در مرز ۷۸ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت