Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع شماری از کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس که با موضوع تقویت خانواده و جایگاه مددکاری اجتماعی گردهم آمده بودند، اظهار کرد: بنده در زمان جنگ مسئولیت کوچکی در لشکر ۱۰ سید الشهدای تهران داشتم که حاج آقا فضلی فرمانده آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان یک چشم داشتند که آن هم معمولا از بی خوابی کاسه خون بود. گاهأ ایشان ۴ الی ۵ روز نمیخوابیدند که یکبار آن از بی خوابی کنار خود بنده بی هوش شدند. بنده اینگونه مجاهدت‌ها را بعد از جنگ فقط در این مجموعه پالایشگاه نفت ستاره دیدم و این را بدون تعارف عرض میکنم.

وی با بیان این که دوران حیرت بوجود خواهد آمد و پیامبر فرمودند مهدی ما بعد از دوران حیرت ملت خودش ظهور خواهد کرد که در آن به جز آدم‌هایی که طمعی ندارند و خالص هستند، باقی نمی‌مانند، تصریح کرد: دورانی خواهد آمد که دینداری سخت خواهد شد و حفظ دین کار بسیار پرمشقتی خواهد بود و شیاطین به مومنان از هر سویی حمله‌ور می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فقدان فلسفه وجودی برای شیطان در دوران پس از ظهور، افزود: هیچ فیلسوف و عارفی اطلاعاتش به اندازه شیطان نیست و لذا شیطان می‌داند کجاها را مورد هجوم قرار دهد و تمرکز خود را همواره بر روی خانواده به عنوان بنیان و باور به اخلاق و انسانیت در جامعه می‌گذارد و لذا ما شاهد سنگین‌ترین شکل حمله به کیان خانواده در دوران حاضرمان هستیم.

حجت‌الاسلام عالی تأکید کرد:  شیطان به دنبال زدن پیوندهای مقدس نظیر پیوند زن و شوهر، خواهر و برادر و فرزند و والدین و پیوند میان مومنین است تا ساختارهای اخلاقی و ایمانی را به سمت فروپاشی سوق دهد.

این نویسنده و محقق اسلامی یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های شیطان را تنهایی انسان‌ها برشمرد و گفت: شیطان می‌خواهد دشمنی و بغض میان آدم‌ها باشد و انسان‌ها در تنهایی است که مرید شیطان می‌شوند؛ آنکه تنهاست، براحتی نصیب شیطان می‌شود.

وی ادامه داد: آثار مخرب تنها بودن آدم‌ها و اختلالات روحی و روانی ناشی از آن به اندازه‌ای است که در انگلستان در سال 2017 وزارت امور تنهایی تأسیس شد چرا که آنها متوجه آسیب‌های ناشی از تنهایی در جامعه و هزینه‌های بسیار بالای آن شدند و همین خانم ترزا می نخست وزیر پیشین انگلستان و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا در نطقی درباره اهمیت تشکیل این وزارتخانه می‌گوید که  تنهایی که واقعیت تلخ دنیای مدرن است.

حجت الاسلام عالی تأکید کرد: در برابر آنچه شیطان بدنبال تسری تنهایی در جامعه ما است اما اسلام در همه احوالات دینی ما را سفارش به حرکت جمعی و مشورت با هم و کار گروهی کرده است و از نماز جماعت تا دعا و نماز جمعه و ... را توصیه به جماعت کرده است و حتی در زمان رحلت فردی اگر 40 مومن بر میتی شهادت خدابیامرزی و صدق رفتار دهند، خدا فرموده که او را می‌بخشد و عذاب را از او بر می‌دارد.

وی گفت: خدا جمع بودن‌مان را دوست دارد و خانواده کانون این جمع بودن و با هم بودن و احترام به هم است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خانواده محلی برای عبادت، ریاضت و تربیت است که سبب تعالی فرد فرد اعضای خود می‌شود و جالب آن که ساده‌ترین کارها در خانه عبادت بشمار می‌رود و پیامبر مکرم اسلام در این باره فرمود اگر زن و شوهر با هم بنشینند، پیش خدا محبوب‌تر است از اعتکاف در خانه خدا؛ اگر یک زنی یک ظرف آب با احترام به دست همسرش بدهد  از عبادت ۱۰۰۰ سال برایش بهتر است. بنابراین بدانید که صوابی که در خانه است، فوق العاده است.

حجت الاسلام عالی با بیان این که بهترین راه سیر و سلوک از منظر علامه طباطبایی در خانه است، اظهار کرد: جمله «حق گرفتنی است» تعلقی به خانه و اهل خانه ندارد. در خانه اهل گذشت تمام عیار باشید.

وی خطاب به مردان حاضر در این مراسم گفت: کارهایی که بانوان ما در خانه می‌کنند اصلا وظیفه‌شان نیست و بدانید که اگر یک فضای دوستی و مودت در خانه در جریان است و زن به وظایفی ویژه در خانه مشغول است بدلیل تکالیف و وظایف او نیست بلکه در خانه یک حس اخلاقی میان انسان‌ها وجود دارد که فراتر از حقوق فردی آنان است.

نویسنده کتاب قبله آخرین تصریح کرد: خانه بهترین مکان برای ریاضت به معنی گذشتن از حق خویش نیز هست. علامه محمد تقی جعفری گفته که آنجایی خدا خیلی چیزها و گشایش‌های معنوی را برایم ایجاد کرد که در اوج عصبانیتم، دست همسرم را بوسیدم. آنجا بود که پا روی نفسم گذاشتم و زندگیم نیز دهها برابر گرم‌تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: وطن پرستی به انجام درست کارها و وجدان کاری است و در هر جایگاه و شغلی می‌توان برای جامعه مفید بود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه هرمزگان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس دفاع مقدس حجت الاسلام عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند