Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت ارزهای خارجی در بازار آزاد تهران، همچنان نزولی است و امروز دلال ها در بازار غیر رسمی، هر دلار آمریکا را بین 25300 تا 25800 تومان خرید و فروش کردند. 

به گزارش عصر ایران، نرخ دلار فردایی هرات هم در کاهشی دیگر به عدد 25160 تومان رسید که خبر از ادامه روند افت قیمت دلار و حرکت به سمت کانال 24000 تومان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لیر ترکیه هم که جزو ارزهای پرطرفدار در ایران است، باز هم ارزان تر شد و بین 1810 تا 1860 تومان معامله شد و انتظار می رود با روند جاری به زودی وارد کانال 1700 تومان شود.

از شهر استانبول ترکیه هم خبر می رسد که ارزش لیر در برابر دلار آمریکا، باز هم کاهش یافته و در روز جاری صرافی های این شهر، هر دلار آمریکا را بین 14.35 تا 14.6 لیر خرید و فروش می کنند.

بازار همچنان منتظر نتایج مذاکرات برجامی است و اگر توافق احیای برجام اعلام شود، ریزش بازار ارزهای خارجی دستکم در کوتاه مدت، دور از انتظار نخواهد بود.



منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده ۶۲هزار تومان شده است. کارشناسان می‌گویند اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک روز بعد از پاسخ ایران به اسرائیل قیمت دلار شیب صعودی به‌خود گرفت و تا محدوده ۶۸هزار و ۵۰۰تومان پیشروی کرد، در این روز حتی در برخی بازارها هر دلار به قیمت ۷۰هزار تومان هم دادوستد شد.

شدت هیجان‌های کاذب در بازار به حدی بود که قیمت تتر که یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک دلار آمریکا محسوب می‌شود و در میان کاربران ارزهای دیجیتال به‌عنوان مابازای دلار آمریکا خریداری می‌شود تا محدوده ۷۲هزار تومان هم پیشروی کرد.

چند روز بعد از فروکش کردن این هیجانات اما قیمت دلار شروع به نزول کرد و این نزول به‌ویژه بعد از آنکه مشخص شد فضای سیاسی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی برای پاسخ نظامی به ایران صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای بوده است بیشتر هم شد؛ به‌طوری که قیمت هر دلار آمریکا ابتدا به محدوده ۶۶هزار تومان و سپس به محدوده ۶۵ و ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. شتاب این روند نزولی ظرف روزهای گذشته بیشتر شده و آنطور که آمارها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا اکنون به محدوده ۶۲هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از زمان اوج قیمت‌ها پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل نزدیک به ۱۰درصد افت کرده است.

نزول طلا

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت سکه و طلا هم با نزول مواجه شده و طبق آمارها قیمت هر سکه طرح جدید، در ۲ هفته گذشته با ۹درصد کاهش اکنون به محدوده ۴۲میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم و نیم سکه نیز به‌ترتیب ۹.۲ و ۱۰درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه نزول سنگین ربع سکه است که عمدتا حباب بیشتری نسبت به سایر انواع سکه دارد. آنطور که نمودار قیمت نشان می‌دهد قیمت ربع سکه که یک روز پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود ظرف چند روز گذشته با ۱۳.۷درصد کاهش مواجه شده و اکنون به محدوده ۱۵میلیون و ۱۰۰هزارتومان رسیده است. همان زمان بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که قیمت ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه محرک خاصی در فضای سیاسی منجر به رشد دوباره قیمت دلار نشود این پتانسیل وجود دارد که قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۵۷هزار تومان عقب‌نشینی کند و چنانچه قیمت به زیر این منطقه نزول کند، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار می‌تواند دوباره به محدوده ۵۰ تا ۵۵هزار تومان بازگردد اما این موضوع مستلزم آن است که عوامل سیاسی و اقتصادی بار دیگر حجم تقاضا را برای دلار افزایش ندهند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق دراین باره می‌گوید: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰هزار تومان برگردد.

او با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به‌علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، توضیح می‌دهد: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمام نیازهای قانونی کشور با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، می‌افزاید: تحولات بازار ارز به‌علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به‌صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

همایون دارابی یک کارشناس بازارهای مالی هم با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، می‌گوید: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت. او ادامه می‌دهد: طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد افت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوک خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

کد خبر 847310 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان