Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@14:04:41 GMT

روش‌های مختلف رفع زرد شدن دندان بدون نیاز به جرمگیری

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۳۳۱

روش‌های مختلف رفع زرد شدن دندان بدون نیاز به جرمگیری

آفتاب‌‌نیوز :

طبیعی است که دندان‌های ما با افزایش سن، درخشش و سفیدی خود را از دست بدهند. مینای دندان به آرامی با گذر زمان تخریب می‌شود و به عاج زیرین اجازه می‌دهد خود را نشان دهد. عاج دندان یکی از اجزای اصلی دندان است و درست در زیر مینای دندان قرار دارد. بافتی بسیار سفت است که ساختار دندان‌ها را حفظ می‌کند و حفره پالپ داخلی را ایمن و سالم نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاج به طور طبیعی زرد است. هنگامی که مینای دندان فرسوده می‌شود، عاج زرد زیر شروع به نمایان شدن می‌کند. بنابراین، زرد شدن دندان‌های افراد سالخورده بسیار طبیعی است.

امروزه مردم نسبت به قبل به بهداشت دندان و دهان و همچنین زیبایی دندان خود بیشتر اهمیت می‌دهند. زردی دندان‌ها یکی از مواردی است که نه تنها در زیبایی دندان‌ها بلکه در زیبایی صورت نیز تاثیر گذار است. عوامل متعددی باعث زرد شدن دندان‌ها میشود و امروزه یکی از دلایلی که افراد به دندانپزشک مراجعه می‌کنند رفع زردی دندان هایشان می‌باشد.

«جرم‌گیری دندان یکی از عمل‌های متداولی است که دندانپزشکان در جلسه‌های چک‌آپ و معاینه دندان‌ها انجام می‌دهند. جرم‌گیری با هدف زدودن پلاک، جرم و رسوبات دیگری انجام می‌شود که خمیردندان نتوانسته است آن‌ها را از روی دندان‌ها پاک کند. همچنین چنانچه بیمار به بیماری‌های جدی و مزمن لثه (پریودنتیت) دچار باشد، دندانپزشکان جرم‌گیری را هم‌زمان با تسطیح ریشه (روت پلنینگ) انجام می‌دهند». (منبع)

چگونه دندان‌های خود را سفید کنید؟

مهم نیست که چه چیزی باعث زردی دندان‌های شما می‌شود، راهی برای مبارزه با این لکه‌ها در خانه و مطب دندانپزشکان وجود دارد. در اینجا سه ​​مورد از برترین گزینه‌ها برای سفید کردن دندان‌ها آورده شده است.

استفاده از خمیر دندان سفید کننده یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای از بین بردن لکه‌ها از روی دندان‌ها است. در این روش از ترکیبات ساینده برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شود. اما از آنجایی که این نوع خمیردندان فقط می‌تواند به سطح نفوذ کند، برای از بین بردن لکه‌های سطحی بهترین گزینه هستند.

شما باید از ترکیبات تشکیل دهنده خمیر دندان سفید کننده آگاهی داشته باشید. سفید کننده ممکن است به تغییر رنگ کمک کند، اما می‌تواند اثرات منفی بر روی دندان‌های حساس نیز داشته باشد.

بسیاری از خمیردندان‌های سفید کننده از نظر نتایجی که می‌توانند داشته باشند، متفاوت هستند. سیستم‌های دو مرحله‌ای تمیز کردن عمیق و سفید کردن را با هم دارند. زغال سنگ و جوش شیرین دو ماده‌ای هستند که می‌توانند به تقویت اثرات سفید کننده کمک کنند.

برای افرادی که دندان‌های حساسی دارند، گزینه‌های سفید کننده دندان نیز وجود دارد. این نوع خمیردندان‌ها معمولا ساییدگی کمی دارند و به آرامی دندان‌های شما را به رنگ سفید طبیعی باز می‌گرداند. این نوع خمیردندان‌ها مینای دندان را تقویت کرده و از ایجاد لکه‌های جدید جلوگیری می‌کند.

مراقب آنچه می‌خورید باشید

ممکن است متوجه نباشید که آنچه می‌خورید تأثیر مستقیمی بر کیفیت دندان‌های شما دارد. خوردن غذا‌های مناسب می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را که برای حفظ سلامت دندان‌ها و در نتیجه روشن‌تر و سفیدتر نگه داشتن دندان‌ها نیاز است، فراهم کند.

جایگزینی برای مسواک زدن وجود ندارد، اما برخی غذا‌ها می‌توانند به از بین بردن پلاک در هنگام جویدن کمک کنند. میوه‌ها و سبزیجات خامی که ترد هستند می‌توانند دندان‌های شما را در هنگام خورده شدن تمیز کنند. برخی از خمیردندان‌ها حاوی بروملین است که می‌تواند لکه‌های دندان را از بین ببرد. بروملین آنزیمی است که به طور طبیعی در آناناس وجود دارد. اما با این حال، همچنان باید با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید.

می‌توانید غذا‌هایی که باعث ایجاد لکه روی دندان می‌شوند مانند قهوه، نوشابه، شراب قرمز و توت‌های تیره را نیز محدود کنید. لازم نیست به طور کامل آن‌ها را حذف کنید، بلکه نحوه استفاده از این غذا‌ها را تغییر دهید. در صورت امکان، مایعات لک کننده دندان را با نی بنوشید تا از تماس مستقیم با دندان جلوگیری کنید و بلافاصله پس از مصرف این نوشیدنی‌ها دندان‌های خود را مسواک بزنید تا تاثیرات آن‌ها را کم کنید.

بلیچینگ در مطب

اگر به دنبال روشی هستید که بهترین نتایج را برای از بین بردن لکه‌ها داشته باشد، احتمالاً بلیچینگ در مطب بهترین گزینه برای شما باشد. تکمیل این درمان فقط یک ساعت طول می‌کشد و اثرات بسیاری روی لکه‌های عمقی دارد.

این نتایج فوری‌تر و طولانی‌تر از دو روش دیگر هستند. دلیل این امر این است که بلیچینگ در مطب به جای تمرکز صرف بر سطح دندان، ساختار داخلی دندان را نیز هدف قرار می‌دهد. درمان‌های داخل مطبی از لثه‌های شما در برابر سفید کننده نیز محافظت می‌کند.

دندانپزشکان می‌توانند یک دستورالعمل سفارشی بسازند و راهنمایی‌هایی را برای شما ارائه دهند تا به بهترین حالت لبخند خود برسید. نتایج حاصل از درمان‌های بلیچینگ در مطب در صورت انجام صحیح می‌توانند تا سال‌ها باقی بمانند.

هرچند بلیچینگ هم مانند دیگر روش‌های زیبایی عوارض خاص خود را دارد. وجود ترک‌های ریز یا بیماری‌های لثه میتواند بلیچینگ دندان‌ها را به حساسیت شدید دندانی بدل کند. در چنین شرایطی شاید استفاده از ونیر کامپوزیت (روکش نازک و مات از جنس رزین) انتخاب خوبی باشد.

چه زمانی جرم گیری دندان ضروری است؟

برای دندانپزشک جرم گیری دندان خراب راهی برای تمیز کردن نواحی سخت‌تر دندان‌ها است. این فرآیند که جرم‌گیری و روت پلنینگ نیز نامیده می‌شود، تمیز کردن دندان‌ها و لثه‌ها را مشابه تمیز کردن معمولی هدف قرار می‌دهد، اما به منظور تمیز کردن حفره‌های لثه و ریشه دندان نیز به کار می‌رود. این روش تهاجمی‌تر از تمیز کردن معمولی توسط دندانپزشک است، اما همچنان بی خطر و بسیار موثر است. برخی از دندانپزشکان تنها زمانی تمیز کردن عمیق دندان را انجام می‌دهند که بیمار نگرانی‌هایی ​​در مورد سلامت دهان داشته باشد، مثلا:

فرورفتگی‌های لثه خیلی عمیق باشند

یکی از دلایل اصلی که دندانپزشک ممکن است تمیز کردن عمیق دندان را توصیه کند این است که فرورفتگی‌های لثه بیش از حد عمیق هستند. فرورفتگی‌های لثه نباید بیش از چهار میلی متر عمق داشته باشند. اگر چنین باشد، احتمالاً نشان می‌دهد که بیمار مشکلی مهمتر از بیماری پریودنتال داشته و نیاز به درمان دندانپزشکی دارد.

از دست دادن استخوان در فک

اگر علائم قابل توجهی در مورد از دست دادن استخوان در داخل فک در عکس‌های اشعه ایکس دندان وجود داشته باشد، دندانپزشک ممکن است تمیز کردن عمیق دندان را توصیه کند. از دست دادن مقدار کمی استخوان در فک می‌تواند نتیجه بیماری پریودنتال و به طور کلی سلامت ضعیف دهان باشد.

بیماری پریودنتال پیشرفته

موارد غیرحاد بیماری پریودنتال را اغلب می‌توان از طریق بهداشت خوب دهان و تمیز کردن معمولی برطرف کرد. با این حال، درمان بیماری پریودنتال پیشرفته ممکن است چندان آسان نباشد. در این موارد، جرم گیری و روت پلنینگ توسط دندانپزشک روش موثری برای درمان مشکلات و شروع بهبود سلامت لثه و استخوان فک آسیب دیده می‌باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خمیر دندان سفید کننده تبلیغات جرمگیری دندان برای از بین بردن لکه ها بیماری پریودنتال تمیز کردن عمیق دندان های شما خمیردندان ها مینای دندان سفید کننده روی دندان جرم گیری دندان ها غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • پمپ هیدرولیک
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند