Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@04:56:54 GMT

پرس تی وی، باطل السحر رسانه های سلطه گر غربی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۴۰۰

پرس تی وی، باطل السحر رسانه های سلطه گر غربی است

امیر ایوب کارشناس مسائل رسانه گفت:پرس تی وی و سایر رسانه های محور مقاومت، باطل السحر این سه روش و این سه ترفند رسانه های امریکایی و اروپایی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ایوب کارشناس مسائل رسانه با اشاره به اینکه شبکه پرس تی وی به عنوان تنها تلویزیون خبری انگلیسی زبان ایران است تاکید کرد: قطعا این شبکه در مواجه با غرب آن هم در خانه خود آنها شرایط سختی خواهد داشت ضمن اینکه پرس تی وی تازه در اول راه است و در کنار این تلویزیون، باید شبکه های دیگری را هم به جبهه مقاومت رسانه ای افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح سه روش مورد استفاده در نظام رسانه ای حاکم بر کشورهای غربی گفت: روش اول، ارائه انبوه اطلاعات است. وقتی رسانه های معاند و طرفدار هیمنه امریکایی را دنبال میکنید، آنها از آب شدن یخ های قطب شمال تا دو قلو زایدن گربه های امریکای لاتین به مخاطب خبر و اطلاعات ارائه می دهند، در وهله اول مخاطب مبتدی از این وسعت اطلاعاتی که به آن ارائه می شود، بُهت زده می شود و گارد دفاعی خود را در مقابل این رسانه ها باز میکند، اطلاعاتی که به مخاطب ارائه شده هیچ کارکرد خاصی ندارد و فقط برای گمراهی هدفمند مخاطب ارائه می شود. این روش نوعی سُکران و مستی در مخاطب به وجود می آورد.


این کارشناس ادامه داد: روش دوم رسانه های غربی ارائه اطلاعات غلط است به این شکل که وقتی مخاطب اطلاعات انبوه و گسترده را که کارکرد خاصی نداشت دریافت کرد زمان آن فرامیرسد که در میان آن بهت ناگهان، خبری مثلا ترور ندا آقا سلطان در جریان اغتشاشات سیاسی در ایران را دریافت کندکه به علت انبوه فکت هایی که قبلا دریافت کرده این خبر را نیز باور میکند. به این صورت است که اطلاعات غلط می تواند ذهن مخاطب را شکل دهد و او را به جزئی از نظم فکری امریکایی در جهان تبدیل میکند.


ایوب در بیان بررسی روش های رسانه های غربی اظهار داشت: روش سوم مشتمل بر اطلاعات ندادن و بایکوت است، بر این اساس که حقایقی که به مخاطب کمک می کند تا از پارادایم (چهارچوب تصوری) که توسط رسانه سلطه گر می سازند، خارج شود و از دو گانه سلطه گر رسانه ای_ سلطه پذیر رسانه ای بگریزد باید سانسور شود. چرا که مخاطب در صورت آگاهی از حقیقت، این قدرت ذهنی را خواهد داشت که در مقابل رویای امریکایی که توسط رسانه های جریان اصلی پمپاژ میشود، مقاومت کند.


وی تاکید کرد: برای نمونه، واقعیتی به نام بدهی خارجی امریکا که امروز به مرز 30 تریلیون دلار میرسد و خطری جدی برای نظام سلطه است، در هیچ رسانه غربی اعم از بی بی سی، سی ان ان، دویچله وله، فرانس 24، فاکس نیوز، العربیه و الجزیره، شبکه های رژیم صهیونیستی و...  مطرح نمی شود. مثال دیگر اینکه همه شاهد بودند که چگونه شکست مفتضحانه ارتش امریکا در عین الاسد توسط رسانه ها سانسور می شود و با عبارات سخیف مثل "ضربه خفیف مغزی شدن سربازان" کوچک شمرده شد.


کارشناس مسائل رسانه تصریح کرد: پرس تی وی و سایر رسانه های محور مقاومت، باطل السحر این سه روش و این سه ترفند رسانه های امریکایی و اروپایی هستند. این شبکه ها به آن نظم رسانه ای_ معرفتی غربی حمله میکنند و اجازه یکجانبه گرایی در روایتگری حوادث را به رسانه های سلطه گر نمی دهند. طبعا دشمنی صهیونیستها و عربستان سعودی امری بدیهی است.


ایوب خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه میزان اثربخشی رسانه های مقاومت را می توان از روی حقد و کینه دشمن فهمید، تاکید کرد: وقتی یک مجری از پرس تی وی که تبعه امریکاست به کشور خود سفر میکند و FBI او را بدون هیچ اتهامی بازداشت میکند، این امر بیانگر اهمیت پرس تی وی در غرب و تاثیرگذاری بر مخاطب غربی است.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: پرس تی رسانه ای سلطه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۵ هزار و ۳۱۷ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۳۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۸۴۱ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۱۵ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برسد.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۵۲ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۸۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۲۱ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۸۰۵ مخاطب، فروشی معادل ۲۷۳ میلیون۵۸۱ هزار تومان داشته است.
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۶۴۲ مخاطب به فروشی معادل ۱۹۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۶۶۴ مخاطب به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۷ اجرا، ۴۶۷ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۴۴ میلیون و ۴ هزار تومان دست یافته است.
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا میزبان ۲۲۲ مخاطب بوده و به فروش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ نهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۴۳۱ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان نیز که اجرای خود را از ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۴ اجرا توانسته است ۲۰۴ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان بفروشد.
در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۱۰۰ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان دست پیدا کند.
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۲۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۱ هزار و ۱۳۲ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۸ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایشنامه‌ «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری خوانده شد، با ۳ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۶۷۵ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۵۵ میلیون و ۸۸ هزار تومانی برسد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند