Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@02:41:36 GMT

جانبازان نمونه بارز جهاد تبیین دوران دفاع مقدس هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۴۴۸

جانبازان نمونه بارز جهاد تبیین دوران دفاع مقدس هستند

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: جانبازان نمونه بارزی از جهاد تبیین دوران دفاع مقدس هستند و ما باید از آنها برای نسل جوان الگوسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _دوشنبه شانزدهم اسفندماه_ در دیدار با جمعی از جانبازان و خانواده‌های معزز شهدای منطقه دو شهرداری اصفهان، با بیان اینکه جانبازان، تمثال وفاداری و ایثار، شکوه زخم و زیبایی و تصویرگر ایمان هستند، اظهار کرد: در تاریخ دین مبین اسلام، ماه مبارک شعبان، مزین است به طلوع انوار تابناکی از آسمان ولایت و امامت که با طلوع نورانی خود، روشنی بخش دل‌ها و دیدگان مؤمنین خداجو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: روز جانباز فرصتی مغتنم است تا نسل امروز علاوه بر الگو گرفتن از رشادت‌ها و جانبازی‌های حضرت عباس (ع)، درباره رویدادهای دوران دفاع مقدس و دلاوری‌ها و شجاعت‌های جانبازان غیرتمند این مرز و بوم به مطالعه بپردازند و درس‌ها و پیام‌های زندگی‌ساز را از متن آن تاریخ ماندگار استخراج کنند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (س) و روز جانباز، گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) به نام روز جانباز، در واقع ارج نهادن به نام و مرام جانبازان جان بر کف و تأسی به آموزه‌های بی‌بدیل ایثار و زنده نگه داشتن فرهنگ متعالی عاشورایی است و بدون تردید فداکاری و ایثار پاسداران و جانبازان این مرز و بوم بوده است که سربلندی و استواری نظام و میهن ما را تضمین کرده است و جوانمردی و از جان گذشتگی این بزرگ مردان تا ابد در تاریخ ایران زمین جاودانه خواهد ماند.

وی ادامه داد: جانبازان مایه سربلندی و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و ما هرگز نمی‌توانیم جای خانواده‌های فداکار آنان باشیم، زیرا رشادت‌ها و حماسه آفرینی آنها در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در دفتر خاطرات ملت ثبت شده است و هرگز از اذهان مردم شریف ایران اسلامی پاک شدنی نیست.

صیرفی‌نژاد با اشاره به جهاد تبیین در فرمایش رهبری، تصریح کرد: جانبازان نمونه بارزی از جهاد تبیین دوران دفاع مقدس هستند و ما باید برای نسل جوان از آنها الگوسازی کنیم، جانبازان مدافعان بی‌منت نظام جمهوری اسلامی هستند که جان خود را با الگو گرفتن از جانباز کربلا در کف اخلاص گذاشتند و از خودگذشتگی کردند.

وی تاکید کرد: جانبازان ما امروزه نیز در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، تولید علم و فناوری با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی‌ناپذیر خود امنیت، استقلال، عزت و سرافرازی را برای میهن اسلامی به ارمغان آورده‌اند، لذا ما مسئولان باید قدردان وجود جانبازان، این مدافعان بی‌منت باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه توجه خداوند بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به مردم خدمت کنیم.

به گزارش ایمنا، جمعی از معاونان و مدیران و مسئولان بسیج، بازرسی منطقه دو و نیز نماینده بنیاد شهید در دیدار حضوری منزل جانبازان حاج رمضان مارانی، حاج هادی اکبریان، حاج حسن یزدانی حاضر و از زحمات این عزیزان به نمایندگی از سایر جانبازان تجلیل به‌عمل آمد؛ همچنین توسط مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از سه تن از افتخار آفرینان جانباز شهرداری منطقه دو قدردانی و تجلیل شد.

کد خبر 560219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان شهر مدیریت شهری کلانشهر خانواده شهدا ديدار با خانواده شهدا جانبازان شهرداری اصفهان شهدای دفاع مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه دو شهرداری اصفهان دوران دفاع مقدس جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد تقدیری در مراسم افتتاحیه رویداد آموزشی و توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی ویژه دختران حاج قاسم (استان قزوین) که شامگاه شنبه در در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار شد، اظهار کرد: اکنون که در جنگ اراده‌ها قرار گرفتیم و این نوع جنگ سخت‌ترین نوع جنگ است که به مراتب مواجه شدن و مقابله در این جنگ سخت نیازمند نیروهای مقاوم است که باید فرماندهی میدان‌های سخت را به عهده بگیرند.

رییس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: علت اینکه نام رویداد را دختران حاج قاسم گذاشتند این است که حاج قاسم فرمانده میدان‌های سخت بود و حالا این میدان سخت به شما دختران حاج قاسم واگذار شده است.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه‌های هر کشور نسل نوجوان و جوان آن است چنانچه نسل نوجوان و جوان همواره مورد تاکید امام و رهبر انقلاب قرار گرفته است که علت این تاکید و توجه آن است که نسل جوان نسل اثر گذار جامعه است و حالا شما در این جایگاه مهم و اثرگذار قرار گرفته‌اید.

این مسئول در پایان صحبت‌هایش گفت: باتوجه به اینکه همواره انسان‌های گرانقدر و باارزش همواره در شرایط سخت قرار می‌گیرند امروز شما در این جایگاه قرار گرفته‌اید و دوره دختران حاج قاسم در واقع دوره فرماندهی جهاد تبیین است.

کد خبر 6090291

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور