Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@13:40:31 GMT

سند جامع صنعت هسته ای در افق ۵۰ ساله تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۴۸۴

سند جامع صنعت هسته ای در افق ۵۰ ساله تدوین می‌شود

دولت مکلف شد تا از طریق سازمان انرژی اتمی سند جامع و نقشه راه، توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق  پنجاه ساله را در تمام حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین کند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست عصر امروز- دوشنبه( ۱۶ اسفند ماه) در بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه با بندهای الحاقی۴، ۵ و ۶ تبصره۱۵ به شرح زیر موافقت کردند:

بند الحاقی۴- به دولت اجازه داده می شود نسبت به اصلاح ساختار اداری شرکت های توزیع و تولید برق استانها اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسنامه آن به پیشنهاد وزیر نیرو به تصویب هیأت وزیران می رسد.

بندالحاقی۵- دولت مجاز است به نسبت مشارکت واحدهای صنعتی در تأمین مالی نیروگاههای برق اتمی و تجدیدپذیر، در مقابل برق دریافتی از این نیروگاه ها، در هر نقطه‌ای از کشور، هزینه ای را برای انتقال برق این نیروگاه ها دریافت ننماید.

بندالحاقی۶- دولت مکلف است از طریق سازمان انرژی اتمی با همکاری و أخذ نظر وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین همکاری سایر دستگاههای اجرایی دولتی، خصوصی و انجمن‌های علمی مرتبط، سند جامع و نقشه راه، توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق  پنجاه ساله را در تمام حوزه‌های صنعت هسته‌ای از قبیل انرژی  هسته ای(شکافت و همجوشی هسته ای و سایر رهیافت ها)، کاربرد پرتوها، پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، شتاب دهنده‌های ذرات و سایر حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین و اقدام قانونی لازم برای تصویب آن حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به عمل آورد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت سازمان انرژی اتمی ایران هیات وزیران بودجه 1401 صنعت هسته ای لایحه بودجه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت صنعت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای