Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مناطق آزاد اظهار داشت: گواهی نامه‌های فنی و حرفه‌ای، بین المللی هستند و فرد هر مهارتی یاد بگیرد، در سطح جهان نیز می‌توانند مشغول به کار هستند.

وی با اهتمام بر اینکه آموزش رکن مهمی در ایجاد تخصص لازم برای نیروهای بومی است، گفت: ۴۵ درصد از مراجعه کنندگان به فنی و حرفه‌ای نیروهای تحصیل کرده هستند و تحصیلات سپری شده را نمی‌توانند برای اشتغال مورد استفاده قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کار ادامه داد: برای اشتغال نیازمند آموزش‌های فنی حرفه‌ای هستیم که ارتقا توانمندی نیروی کار آموزش فنی و حرفه‌ای است.

 وی تاکید کرد: از زمانی که مدیریت جدید در مناطق آزاد شروع شده، اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و پیگیری‌های خوبی در کمیسیون اقتصادی دولت داشتند. امیدواریم تعامل و همراهی آموزش‌ها را توسعه دهیم؛ همچنین در مدیریت ۶ ماهه سازمان فنی و حرفه‌ای نیز کارهای بزرگی شکل گرفته است.

عبدالملکی با بیان اینکه برای این وزارتخانه، یک عنوان دوم به نام «وزارت مردم» انتخاب کردیم، گفت: بیشترین تعامل در سطح وزارتخانه را با مردم به لحاظ معیشتی و اقتصادی داریم. بنابر این همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم حداکثر خدمت رسانی را به مردم داشته باشیم. چهار کلان پروژه بزرگ در وزارتخانه مردمی تعریف و پیگیری کرده‌ایم که مربوط به جوانب مختلف زندگی مردم است.

وزیر تعاون و کار و امور اجتماعی بیان داشت: این طرح‌ها مربوط به کار مردم و اشتغال، آتیه مردم تامین اجتماعی و بازنشستگی، رفاه مردم و رفع فقر، اموال مردم و مسئله شرکت داری است.

وی با اشاره به حوزه کار و اشتغال مردم، گفت: طرح زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی نظریه‌ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که طراحی شده برای ایجاد یک زیست بوم، بستری برای هماهنگی میان اجرای حوزه اشتغال صورت گرفته است.

عبدالملکی بیان داشت: زیست بوم در جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور در آبان ماه امسال به تصویب رسید تا این اجزای پراکنده سیستم اشتغال کشور کنار هم قرار گیرد. متاسفانه تا پیش از این نظام برنامه ریزی اشتغال شبیه قطعات یک ساعت متلاشی شده بود به گونه‌ای که تامین مالی مسیر خود را می پیمود و آموزش و نظام حقوقی راه خود را می‌رفت و تعامل منسجمی وجود نداشت که سالانه هزاران میلیارد تومان از منابع کشور هزینه می‌شد و خروجی لازم را نداشت.

وی گفت: در چارچوب این زیست بوم ملی موارد مختلف در کنار هم قرار می گیر و اتفاقات خوبی رقم می افتد و فضای مناسبی برای توسعه و رشد فراهم می آورد.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه تعامل میان آموزش فنی و حرفه‌ای و مناطق آزاد اقتصادی صورت می‌گیرد، گفت: در تفاهمنامه اهدافی دنبال می‌شود. مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در جمهوری اسلامی برنامه های مشخصی دارند که در قوانین آمده است؛ هدف نخست این بود که به آبادانی و عمران مناطق کمک کند و این مناطق عمدتا در مناطق محروم هستند که با مصوبه اخیر همه استان‌های مرزی صاحب منطقه آزاد می‌شوند.

عبدالملکی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مناطق آزاد، افزایش تولید است و فرصت‌های خوبی برای تولید، سرمایه گذاری و صادرات وجود دارد، این در حالی است که سیاست های اقتصاد مقاومتی بر صادرات تاکید داشته و نیازمند سرمایه و نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه انسانی که بتواند به نفع اقتصاد حرکت کند.

وی گفت: تاکید اصلی مناطق ویژه اقتصادی استفاده از نیروهای بومی است. این سرمایه گذاری باید مانع از مهاجرت و از بین رفتن بیکاری و رفع فقر مطلق در این مناطق باشد، در حالی که اکنون نیروهای متخصص از شهرهای دیگر به مناطق روستایی می‌آیند و نیروهای بومی کارهای عمومی را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها شورای عالی اشتغال اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی حجت الله عبد الملکی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی اشتغال اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی شورای عالی اشتغال اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی آموزش فنی و حرفه ای مناطق آزاد زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی