Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، تبدیل درگاه ملی مجوزهای کشور به تنها درگاه صدور مجوز را انقلاب بزرگی در کسب و کارها دانست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه جدید نمایندگان گفت: طبق این مصوبه، از اول خرداد ۱۴۰۱ باید کلیه امور مربوط به مجوزهای کسب و کار از قبیل دریافت تقاضا، پاسخ‌دهی به استعلام‌ها و تأییدیه‌ها و صدور مجوز، صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از این تاریخ به بعد، اخذ هرگونه هزینه بابت خدمات صدور مجوز و امور مربوطه خارج از سامانه مذکور توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

وی ادامه داد: مراحل دریافت مجوز کسب و کار شامل سه مرحله‌ ارسال اطلاعات و تقاضای مجوز، انجام فرآیند صدور مجوز و درنهایت صدور و تحویل مجوز به متقاضی کسب‌وکار است. طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، تمامی مراحل صدور مجوز تنها باید از سامانه ملی مجوزهای کشور انجام گیرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در سال های گذشته مجوز کسب‌وکارها از طریق سامانه‌های تخصصی هر دستگاه صادر می‌شد. اما بررسی‌های یک سال اخیر نشان می‌دهد بیشتر سامانه‌های تخصصی دچار اختلالات و معایبی بوده که فرآیند صدور مجوز را دشوار کرده است. از جمله این موانع می‌توان به عدم پاسخ‌دهی به استعلام‌ها و تأییدیه‌های لازم برای صدور مجوز از طرف دستگاه‌ها و الکترونیکی نشدن مراحل صدور مجوز را اشاره کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی همچنین تصریح کرد: ریشه عدم همکاری دستگاه‌ها در صدور مجوز، تعارض منافع موجود در مدیران متولی صدور مجوز است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه تسهیل صدور مجوز کسب و کار، شفاف‌سازی تمامی مراحل فرآیند صدور مجوز است گفت: برای این کار لازم است مرکز ملی پایش کسب‌وکار که به عنوان متولی صدور مجوز کسب و کار شناخته می‌شود، تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز را زیر ذره‌بین قرار دهد. این مرکز باید تمامی مراحل صدور مجوز را برای متقاضییان شفاف کند و همچنین به عنوان واسطه‌ متقاضی و صادر کننده مجوز، تمامی استعلام‌ها و تأییدیه‌های لازم برای صدور مجوزهای کسب‌وکار را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار با توجه به صلاحیت قانونی هیأت مقررات زدایی می‌تواند عملکرد دستگاه صادرکننده مجوز را مورد بازبینی قرار دهد و به عنوان نهاد سوم بی‌طرف، گلوگاه‌های گیر افتادن کار مردم را شناسایی کند.

حجت‌الاسلام شجاعی در پایان اظهار کرد: با اجرایی شدن مصوبه کمیسیون تلفیق، انقلابی بزرگی در صدور مجوز کسب و کار رخ می‌دهد. در این مسیر کمیسیون اصل نود، تمام حمایت خود را از اجرای کامل این مصوبه به عمل می‌آورد تا موانع اشتغال جوانان رفع شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن شجاعی کمیسیون تلفیق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت صدور مجوز کسب و کار رئیس کمیسیون اصل صدور مجوز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف دو دستگاه کشنده حامل ۱۲ دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به دو دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک می‌شوند و برای بررسی دقیق‌تر هر دو خودرو را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداختند که در این عملیات، ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق که بدون هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند را کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر دو متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 750789

دیگر خبرها

  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم