Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:59:29 GMT

پرداخت 5359 وام کارگشایی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۸۲۷

پرداخت 5359 وام کارگشایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به اینکه پنج هزارو ۳۵۹ مورد وام کارگشایی در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است، گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان به مددجویان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا- سیدمهدی عبادی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان افزود: مستمری که ماهانه به خانوارها یک نفره پرداخت می‌شود، ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان ، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان و خانوارهای چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان است که میانگین ماهیانه ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان مستمری پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ادامه بیان کرد: هشت هزارو ۱۸۳ تعداد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج تاکنون در استان از سوی این کمیته میان مددجویان توزیع شده است.

وی افزود: حدود یکهزار و ۶۰۰ خانه در شهرهای کنارک، چابهار و شهرهای دلگان و سرباز که حادثه دیده بود در سیل کنارک ارزیابی و در مجموع هفت هزار قلم کالا خریداری و بین مددجویان  در این مناطق توزیع شد.

وی گفت: کمیته امداد خمینی (ره) تنها پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) شروع به فعالیت کرد و در گذر زمان اتفاقات ویژه‌ای برای آن افتاد و تغییراتی در ماموریت‌های این نهاد انجام شد.

وی افزود: در آخرین تغییر در سال ۱۳۹۴ اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) مجددا بازنگری شد و در این اساسنامه حرکت  و مسیر ما در کمیته امداد امام (ره) از سمت حمایت به سوی توانمندسازی افراد قوت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۷۸ هزار و ۱۴۴ خانواده که شامل حدود ۲۵ درصد کل خانوار استان می‌شود، تحت پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: ۴۷۹ هزار و ۹۵۶ نفر که ۱۷ درصد کل استان را شامل می‌شوند تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام (ره) هستند.

وی با اشاره به اینکه درصد خانوارهای شهری تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) ۵۱ درصد و خانوارهای روستایی ۴۹ درصد است، بیان کرد: از تعداد افرادی که در سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد هستند، ۷۳ هزار و ۱۴۱ خانوار سرپرست زن و ۷۶ هزار و ۱۸۳ خانواده سالمند هستند.

عبادی افزود: تعداد خانواده‌های یک نفره تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان ۵۴ هزار و ۶۳ نفر، ۲ نفره تحت پوشش کمیته امداد ۴۵ هزارو ۲۶۱ نفر، سه نفره ۲۷ هزارو ۴۷۵ نفر وخانوارهای چهار نفره ۲۱ هزار و ۸۸۹ نفر است.

وی بیان کرد: ۱۲هزار و ۳۵۶ قلم لوازم  ضروری شامل کولر گازی، کولر آبی، یخچال بخاری نفتی و برقی و  آبگرمکن طی این مدت  میان مددجویان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با بیمه‌های تامین اجتماعی هفت هزارو ۳۵۰ مورد هزینه پرداخت شده است، تصریح کرد: کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی طرح مشترکی برای کودکان زیر ۶ سال و مادران باردار که سوء تغذیه دارند اجرا کرد که در این طرح ۱۱ هزار و ۷۰۰ کودک و ۱۰ هزار و ۷۳۲ مادر با یک روند خارج از سیستم مددجویی به سیستم امداد معرفی و هر۶ ماه یکبار پالایش می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان گفت: ۱۲۲ هزار و ۲۸۵ دانش‌آموز و چهار هزار و ۱۷۴ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که امسال بیش از ۲۰۰ قبولی در دانشگاه فرهنگیان از این دانش‌آموزان داشتیم.

وی با تشریح اقدامات کمیته امداد در موضوعات فرهنگی، اظهارداشت: ۲۶ هزار و ۷۶۲ مورد آموزش خانواده و ۱۷ هزار و ۳۵۸ مورد مشاوره درمانی تاکنون از سوی این کمیته در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

عبادی با بیان اینکه در حوزه خرید احداث و تعمیر مسکن اقدامات بسیار خوبی از سوی کمیته امداد امام خمینی انجام شده است، ادامه داد: پروژه ۶ هزار واحدی که سه سال پیش به امضای رییس وقت امداد در آن زمان رسید به یاری خدا سه هزار واحد تحویل شده  که از این میزان  یکهزار و ۴۱۸ واحد  امسال تکمیل و تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه  یکهزار و ۴۷۷ مورد تعمیرات مسکن از سوی کمیته امداد در استان انجام شده، ادامه داد: برای گاز کشی و لوله کشی گاز هم اکنون پنج میلیون تومان وام بلاعوض و پنج میلیون تومان وام با بهره کم در استان پرداخت می‌شود که ۳۰۵ مورد برای امسال انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت وام‌های خوداشتغالی به مددجویان جهت توانمندسازی افراد ۱۱ هزار و ۴۶۷ فرصت شغلی تعهد ما بود که عملکرد ما ۱۴ هزار مورد بوده است یعنی ۱۲۲ درصد رشد داشتیم.

وی یادآور شد: در جهت اشتغال  ۴۰۸ میلیارد تومان منابع بانکی داشتیم که تاکنون ۳۶۸ میلیارد تومان  جذب شد و هشت هزارو  ۱۲۹ مورد وام تاکنون پرداخت شده است.

عبادی افزود: ۲۳ هزارو ۸۵۷ یتیم  تحت پوشش کمیته امداد و ۱۷ هزار و ۹۵۰ نفر حامی هستند  و می‌توان گفت در مجموع درآمدهای کمیته امداد امام خمینی از جانب خیران و نیکوکاران تا کنون ۲۰۷ میلیارد تومان جذب منابع داشتیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند امداد( سها ) افزود: با این سامانه امروز نیازمندان یا مددجویان هر درخواستی دارد از این سامانه وارد و نیاز به حضور در کمیته امداد ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: در بخش صدقات کیو آر کد ایجاد  شده است که افراد با یک بار اسکن کردن می توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رفع فقر مطلق است، ادامه داد:  یکی از چیزهایی که می تواند  این فقر  را رفع کند، اجرای پنل های خورشیدی است که تا ۲۰ سال مبلغ قابل قبولی وارد حساب خانوار می شود.

عبادی افزود: در حوزه  قالیبافی توانمندی های زیادی در استان وجود دارد و کارگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که در این راستا هم اکنون ۲۴۵ بانوی سیستانی به این حرفه  در ذیل ۶ راهبر شغلی اشتغال دارند و برای سال آینده مجوز ۳۰۰ مورد گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تقویت نُخیلات منطقه سیستان دیگر اقدامی بود که انجام شد و تیم‌های کارشناسی بر روی این قضیه کار و ۴۵۰ نفر نخل  در سیستان به سمت باربری می رسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده میلیارد تومان هزار تومان انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد