Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:32:17 GMT

قابلیت های روتر میکروتیک و رادیو های آن

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۹۱۰

قابلیت های روتر میکروتیک و رادیو های آن

چه قابلیت هایی را می توان در روتر های میکروتیک پیاده سازی کرد؟

از رادیو های میکروتیک برای برقراری لینک های وایرلس در چه مسافتی و چه محیطی استفاده می شود؟


جهت راه اندازی قابلیت های مختلف در شبکه می توان از روترها و رادیوهای متنوع کمپانی میکروتیک استفاده کرد. که در ادامه به معرفی پرداخته می شود.

قابلیت لود بالانسینگ در روتر میکروتیک

قابلیت لود بالانسینگ به شما امکان تقسیم و متعادل کردن بار شبکه با هدف گسترش ترافیک در لینک های متعدد را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمک این قابلیت در شبکه خود می توانید عملکرد و کارایی شبکه را افزایش دهید. شبکه ای با 30 کلاینت را در نظر بگیرید در این شبکه قرار است با کمک دو سرویس اینترنت، به 30 کلاینت در شبکه سرویس دهی شود. به کمک قابلیت Load balancing در تجهیزات میکروتیک می توانید فیلتر هایی نظیر تفکیک اینترنت داشته باشید به این صورت که کلاینت های 1 تا 4 فقط از اینترنت مودم 1 استفاده کنند. یا زمانی که کاربران کمتری از اینترنت مودم 1 در حال استفاده هستند، بار ترافیک کاربران مودم 2، به مودم 1 منتقل شود تا توازن برقرار شود.

در صورتی که اینترنت مودم 1 قطع شد کاربران بتوانند از مودم 2 استفاده کنند تا قطعی در شبکه نداشته باشند. در نتیجه کارایی و عملکرد بهتری در شبکه مشاهده خواهد شد.

این قابلیت ها در کسری از زمان اتفاق می افتد و کاربر هرگز متوجه تغییر آن نمی شود.


 

به وسیله روتر میکروتیک چه قابلیت هایی را می توانید در شبکه پیاده سازی کنید؟

امکان استفاده از چند لینک روی یک روتر به صورت همزمان برقراری اتصال شعب مختلف یک دفتر مدیریت نحوه مصرف اینترنت کاربران در شبکه (برای مثال به صورت روزانه هر کاربر فقط مجاز به استفاده از 2 گیگ اینترنت باشد.) محدود نمودن حجم و سرعت اینترنت به منظور نظارت بهتر بر عملکرد کاربران اگر در اماکن عمومی نظیر هتل ها، رستوران ها، شرکت ها، پاساژ ها و... فعالیت دارید راه اندازی هات اسپات کمک زیادی به عملکرد بهتر شما می کند ( ارائه اینترنت به کاربران). راه اندازی فایروال اختصاصی جهت فیلتر نمودن برخی آی پی ها و سایت های خاص دسترسی به بستر شبکه از راه دور به کمک راه اندازی vpn server برقراری امنیت در شبکه به منظور حفظ و نگه داری منابع شبکه اتصال به سرورهای داخلی شبکه از طریق پورت فورواردینگ راه اندازی dhcp در شبکه جهت پیکر بندی پویای کلاینت های شبکه و DNS سرور جهت تبدیل نام به IP و بالعکس پیاده سازی quality of service روی پکت ها به منظور افزایش کیفیت سرویس ها

رادیو های میکروتیک

از رادیو های میکروتیک می توانید برای برقراری لینک های وایرلس در مسافت های گوناگون استفاده کنید. لینک های وایرلس را می توانید به صورت نقطه به نقطه (Point To Point) و یک نقطه به چند نقطه (Point To Multipoint)  برقرار کنید.

چه مواردی در برقراری لینک های وایرلس تاثیر گذار است ؟

نویز محیط نوع لینک (نقطه به نقطه یا یک نقطه به چند نقطه ) محیط و شرایط برقراری لینک (کوهستانی/ بیابانی / بارانی و...) و...

معرفی روتر های میکروتیک

معرفی روتر RB951G2 HND

روتر RB951G2HND میکروتیک جزء یکی از پرکاربرد ترین مسیریاب های کمپانی میکروتیک است. این روتر میکروتیک دارای پردازنده تک هسته ای مدل AR9344 ، سیستم عامل لایسنس سطح 4، 128 مگابایت حافظه ی RAM، پردازنده تک هسته ای مدل AR9344 و ذخیره ساز نوع NAND می باشد. این رادیو دارای 5 پورت گیگابایت اترنت با سرعت 10/100/1000 می باشد. همچنین پورت 1 این تجهیز از قابلیت POE IN پشتیبانی می نماید. این تجهیز دارای آنتن داخلی دو قطبی با توان 2.5 دبی در فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز، توان مصرفی 1000 میلی وات با نرخ انتقال اطلاعات 300 Mbps می باشد همچنین دارای یک پورت USB نیز هست.

تمامی قابلیت هایی که به آن اشاره شد در این روتر قابل پیاده سازی است.

 

 

معرفی روتر hap Lite TC

روتر hap Lite tc با نام تجاری RB941-2nd-TC در بازار شناخته شده است. این تجهیز کمپانی میکروتیک دارای پردازنده ی تک هسته ای مدل QCA9533 است. مقدار حافظه RAM در این تجهیز32 مگابایت و ذخیره ساز آن از نوع  FLASH می باشد. تجهیز HAP LITE TC میکروتیک دارای 4 پورت 10/100 است و از استاندارد جهانی FCC، IC پشتیبانی می کند. این روتر به دلیل مقرون به صرفه بودن و کارایی بالا جزء پرفروش ترین روترهای سیسکو است.

استفاده از این روتر به دلیل مقرون به صرفه بودن و کاربردهای عالی آن در لودبالانسینگ، مسیریابی،راه اندازی سرورهایی نظیر DHCP Server، DNS Server، MPLS،  VPN Server و... کاربرد دارد.


 

روتر RB2011UIAS-RM میکروتیک

یکی از پر فروش ترین روتر های رکمونت میکروتیک روتر RB2011UIAS-RM است. این روتر دارای قابلیت نصب در رک است که اصطلاحا به آن رکمونت نیز گفته می شود.

تجهیز  RB2011UIAS-RM کمپانی میکروتیک دارای 5 پورت 10/100 و 5 پورت 10/100/1000 است. همچنین دارای پردازنده ی تک هسته ای مدل AR9344 و 128 مگابایت حافظه ی RAM  و ذخیره ساز نوع NAND نیز می باشد. روتر میکروتیک RB2011UIAS-RM دارای لایسنس سطح 5 می باشد. از قابلیت های مهم این تجهیز پشتیبانی از فیبرنوری است. این تجهیز دارای یک پورت SFP است که امکان اتصال به شبکه فیبرنوری را با استفاده از ماژول فیبر برای کاربرانش فراهم می کند.

به دلیل پشتیبانی از فیبر در اغلب شبکه های مبتنی بر فیبر نوری برای مدیریت حساب ها، کاربران، نوع اینترنت مصرفی، مسیریابی و... در شبکه استفاده می شود.

رادیو میکروتیک LHG5

رادیو LHG 5 از کاربردی ترین رادیوهای کمپانی میکروتیک است. که برای برقراری لینک های وایرلس در مسافت های 5 کیلومتر کاربرد دارد. این تجهیز کمپانی میکروتیک دارای پردازنده ی تک هسته ای مدل AR9344  ، 64  مگابایت حافظه ی RAM، و ذخیره ساز نوع  FLASH است. این روتر دارای سیستم عامل لایسنس سطح 3 است همچنین رادیو وایرلس LHG 5 از استاندارد 802.11/a/n نیز پشتیبانی می کند.

رادیو LHG در سری های مختلف نظیر LHG HP 5، LHG XL hp 5 نیز تولید شده است که بسیار پر فروش است. این رادیو ها نیز برای برقراری لینک های نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه به عنوان اکسس پوینت استفاده می شود. تفاوت اصلی این رادیو ها با یکدیگر فاصله قابل برقراری لینک در آنها است. برای مثال LHG 5 تا 5 کیلومتر، LHG HP 5 تا 8 کیلومتر و LHGXL  تا فاصله 12 کیلومتر فاصله را پوشش دهی می کنند و می توان از آن ها جهت برقراری لینک ها استفاده نمود.

رادیوQRT 5  میکروتیک

رادیو RB911G-5HPnD-QRT که با نام تجاری QRT5 در بازار به فروش میرسد جزء یکی از پرفروش ترین رادیوهایی است که برای برقراری لینک های رادیویی در مسافت های طولانی استفاده می شود. این تجهیز میکروتیک دارای ساختار یکپارچه آنتن و رادیو نیز می باشد. از این رادیو برا برقراری لینک های نقطه به نقطه تا مسافت 20 کیلومتر و یک نقطه به چند نقطه برای اکسس پوینت می توانید استفاده کنید. سیستم عامل لایسنس سطح 4 نیز از دیگر امکانات این رادیو است. این رادیو کمپانی میکروتیک دارای پردازنده تک هسته ای مدل  AR9342 ، 64 مگابایت حافظه RAM، ذخیره ساز نوع NAND  می باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روتر میکروتیک تجهیزات شبکه تجهیزات میکروتیک خرید LHG 5 قیمت LHG 5 خرید RB951 G خرید RB2011 uiasrm خرید hap lite tc افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا یک نقطه به چند نقطه استفاده می شود روتر میکروتیک مگابایت حافظه ذخیره ساز نوع نقطه به نقطه ذخیره ساز پیاده سازی راه اندازی قابلیت ها رادیو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی