Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز اظهار کرد: روز جانباز را خدمت تمام همکاران و عزیزانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمت کرده‌اند تبریک عرض می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: امروز جلسه‌ غیررسمی برای ارائه برنامه‌های سردار شریف زاده تشکیل داده‌ایم تا وی برنامه‌های خود را ارائه و به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این جلسه سعید شریف زاده برنامه‌های خود را ارائه کرد و گفت: موضوع شهرداری تبریز ۴۸ ساعت است که با من مطرح شده و پیش از این، چنین موضوعی را به من نگفته بودند، امروز هم بخاطر ارائه برنامه اینجانب جلسه‌ای تشکیل یافته که از این بابت تشکر می‌کنم.

وی در ادامه‌ سخنان خود بیان کرد: امیدوارم اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در گزینش شهردار نهایت دقت را به کار برده و فردی که لایق خدمت به کلانشهر تبریز هستند را برای تصدی‌گری انتخاب کنند.
شریف زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این روز عزیز می‌گویم که من به شخصه نه لابی کرده و نه با کسی حتی حرفی زده‌ام و حتی شماره اعضای شورا را هم ندارم که بگویم من را مطرح کنند، در این دو روز هم، با هرکسی حرف زدم کسی به من توصیه نکرد که برای شهرداری بیایم.

این کاندیدا گفت: از آنجایی که اصالتا اهل این شهر هستم بی‌تمایل نیستم و به شدت نسبت به تبریز تعصب دارم، برای خلق یک سری برکات درشهر خودم اعلام حضور کردم، به نظرم اگر بتوانم گره‌ای از مشکلات شهر را باز کنم به استنباط خودم ذخیره آخرت است.

وی در ادامه ابراز کرد: از همین حالا هم به رای اعضای شورای شهر احترام می‌گذارم و لایق احترام هست، سلایق مختلف است و یک سری از شهروندان نمی‌خواهند افراد نظامی در پست‌های مدیریتی باشند و برخی‌ها نیز مخالف این موضوع هستند.

شریف‌زاده با بیان اینکه تمام امور شهروندان به نوعی به موضوعات شهری گره خورده و به شهرداری مربوط می‌شود، ادامه داد: جایگاه تبریز همواره مورد توجه بوده و همگان معتقدند که تبریز محور و الگو برای سایر شهرهاست و تاثیرش در نگرش‌های اجتماعی به‌عنوان اصل می‌تواند تلقی شود.

وی در بخش از سخنان خود ابراز کرد: اما باید نگاه کنیم که آیا واقعا وضعیت شهر به گونه‌ای است که الگو باشد و یا وضعیت اقتصادی ما را تغییر دهند، زمانی کلانشهر تبریز با اصفهان و مشهد مقایسه می‌شد ولی متاسفانه اکنون از توسعه عقب مانده و وضعیت چنان شده که با یزد  و کرمان مقایسه می‌شود.

این کاندیدا بیان کرد: قطعا با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان تبریز را در جایگاه‌های والا ببینیم، همه تلاش و همت مسئولان باید به گونه‌ای باشد که سطح شهر بالا برود در حالی که در تبریز چنین اتفاقی نمی‌افتد و هرکسی کار خودش را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: بحث حاشیه‌نشینی موضوعی است که در تمام شهرها با آن مواجه‌ایم به‌طور مثال مشهد که شهر اول در حاشیه‌نشینی بود امروز بخش اعظمی از این معضل را حل کرده است، اما ما چه کار کرده‌ایم؟

شریف‌زاده اضافه کرد: در کتابخانه تمام مدیران کتاب‌های قطور شهری و برنامه پنج ساله است اما وقتی پای کار می‌آیند دچار روزمرگی می‌شوند، من نمی‌خواهم کار دیگران را زیر سوال ببرم بلکه دیدگاه خودم را مطرح می‌کنم.

این کاندیدا در ادامه‌ سخنان خود بیان کرد: شهرداری می‌تواند محور کارها باشد و تمام دستگاه‌ها را گرد هم جمع آورد تا شهر پیشرفت کند، اگر ما می‌خواهیم در حوزه گردشگری با محوریت‌های شهرداری زیرساخت هایی را انجام دهیم تا آثار مختلف شهر را به گردشگران نشان دهیم بهتر است با سایر نهادها تعامل داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهر ابداع کننده بسیاری از اولین‌ها بوده به طوریکه اولین صندوق حمایت از مستمندان در این شهر تشکیل شده و تبریز به شهر بدون گدا تبدیل شده است، اما امروز آیا سر هر چهارراه گدایان را نمی‌بینیم؟ چرا نباید برنامه‌ریزی برای اشتغال و اقتصاد شهر داشته باشیم که این وضعیت درست شود، باید تلاش کنیم تا تبریز به شهر بدون بیکار تبدیل شود.

شریف‌زاده در ادامه ابراز کرد: برای تمامی موارد شهری باید برنامه داشته باشیم و در مراحل اجرا هم می‌توان با مشاوره اعضای شورا اقدامات را به سرمقصد منزل برسانیم.

این کاندیدا در بخش دیگری هم گفت: در خصوص مجموعه مدیریتی هرکسی بر سر کار می‌آید افراد خودشان را می‌آورند و کسانیکه که در شهرداری هستند و لایق هستند را نادیده و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، تلاشمان این خواهد بود کارکنان شناسایی شود و تغییرات اساسی در این راستا نباشد.

شریف‌زاده  اضافه کرد: در بحث تبدیل وضعیت در یک سری کلانشهرها این موضوع روبه اتمام است درحالیکه در تبریز همچنان بلاتکلیف است.

وی در بخشی هم با بیان اینکه من در خودم توان این را می‌بینم که بتوانم امکانات پایتخت را معطوف به تبریز کنیم، ادامه داد: ما در این شهر معلولان زیادی داریم اما چه تمهیداتی داریم که این افراد را داخل شهر جابجا کنیم؟

او در ادامه سخنان خود گفت: تمام توجه من به افراد داخل شهرداری خواهد بود اما از مشورت هم دست نمی‌کشیم، تمام تلاش‌هایم نیز برای اعتلای تبریز خواهد بود تا مردم هم لذت این پیشرفت را بچشند.

شریف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: روحیه‌ای تعامل‌پذیر دارم و اعتقادم این است که علایق سلیقه‌ای را در پست مدیریتی اعمال نکنم، ما باید برای منفعت مردم تلاش کنیم، افتخار من این است که در تمام دوران کاری‌ام با کسی مشکل و زاویه نداشته‌ام و اهل صبر هستم.

وی بیان کرد: اندیشه ما ولایی است و در هر شرایطی ما سرباز ولایت بوده و مقلد مقام معظم رهبری هستیم، پشت سر ایشان حرکت خواهیم کرد و هرجا لازم باشد به جنگ خواهیم پرداخت.

این کاندیدا در ادامه اظهار کرد: معتقدم که با مشاوره اعضای شورا و رهنمودهایشان می‌توانم برای اجرای برنامه‌های شهری اقدام کنم تا نیازمندی‌های شهر را تامین کنم، من هم هر کاری کرده و خواهم کرد خدمت است و منتی نداشته و نخواهد داشت.

شریف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من شهردار مردم خواهم بود و کارها را به‌صورت میدانی پیگری خواهم کرد.

در ادامه این جلسه حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مشکلات را اکثر ما می‌دانیم اما راهکارتان برای مقابله با این مشکلات چیست؟

وی در ادامه ابراز کرد: دیگر موضوعی که اعضای ششمین دوره شورای اسلامی به آن حساسیت دارند، بحث به کار نگرفتن بازنشستگان است، وضعیت استخدامی خودتان را هم اعلام کنید؟

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: موضوع دیگر بحث درآمد پایدار است که برای آن چه برنامه‌ای دارید؟ همچنین در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام چه اقدامی انجام خواهید داد؟

غفوری یادآور شد: در خصوص مدیران هم به ما بفرمایید در رده‌های بالا از چه کسانی استفاده خواهید کرد؟ همچنین اعضای اتاق فکرتان را هم برای ما ترسیم کرده و نفرات اتاق فکر را مشخص کنید.

سعید شریف‌زاده در پاسخ به سوالات این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای تمامی مشکلات راهکار داریم و از تجربیات سایر شهرها که موفق بوده‌اند هم استفاده خواهیم کرد، از تجربیات اعضای شورای شهر استفاده خواهم کرد و تصمیمات یک جانبه نخواهم گرفت. در این راستا تعامل خواهیم کرد.

وی در ادامه ابراز کرد: من جانباز در حال اشتغال هستم و تا ۶۵ سال می‌توانم کار کنم و خودِ شما هم باید استعلام بگیرید تا اگر امکان نبود غیرقانونی کاری انجام ندهیم.

شریف‌زاده اظهار کرد: در خصوص درآمد پایدار به سرمایه‌گذاری در شهر معتقدم و در این دو روز هم با برخی سرمایه‌گذاران صحبت کردم، در بحث توسعه سازمان آتش‌نشانی هم اقداماتی در نظر گرفته و حتما در بحث آموزش پرسنل و ابزارآلات این مجموعه هم اقداماتی اتخاذ خواهم کرد.

این کاندیدا در ادامه ابراز کرد: در مورد پست‌های مدیریت هم اولویت با کارکنان خود مجموعه شهرداری است و با کمک اعضای شورا که مطالعه کرده‌اند در این راستا اقدام خواهیم کرد، از مدیران قوی که می‌شناسم و سابقه همکاری با آنها را دارم نیز از تجربیاتشان استفاده کرده و کمک خواهم گرفت.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه گفت: موضوع بازنشستگی را باید هرچه زودتر مشخص کنیم، تاکنون شاید گزینه‌های متعددی برای شهرداری به ذهنمان آمده ولی موضوع بازنشستگی موجب می‌شود برخی از این افراد رد شوند.

وی در ادامه مطرح کرد: ظاهرا آقای شریف‌زاده در سال ۹۳ حکم بازنشستگی خورده‌اند شروع خدمت آنها هم در سال ۱۳۶۰ بوده و این موضوع باید در ابتدا به قطعیت برسد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال بعدی برای شهرداری و شورا حساس بوده و انتظار می‌رود اقدامات و عملیات را به‌صورت جدی اجرایی کنیم، کمک‌های دولتی سهم‌اش بسیار اندک بوده و ما باید در ابتدا به فکر درآمد برای شهرداری باشیم.

شریف‌زاده در پاسخ به سوالات این عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز ابراز کرد: من جانباز حالت اشتغال هستم و با استعلام از نهادها می‌توان به موضوع بازنشسته نشدنم پی ببرید.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص نوع درآمدزایی هم ما باید به نحوه درآمدزایی شهرهایی مانند تهران نگاه کنیم و به دنبال درآمدهای پایدار باشیم.

در ادامه این جلسه محمد حسن اسوتچی، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز هم اظهار کرد: امیداوریم با کسب موفقیت به سمت بهبود یافتن شهر برویم.

وی در ادامه ابراز کرد: حدودا سه دهه پیش مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به موضوع شهر اسلامی اشاره کرده بودند، شما که در صحبت‌هایتان اشاره کردید طبق فرمایشات رهبر پیش خواهید رفت آیا نسبت به شهر اسلامی هم اقداماتی انجام خواهید داد؟ آیا اصلا برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

شریف‌زاده در پاسخ به سوال این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مباحث شهر اسلامی در چند شهر هم مطرح شده است که الگوهایمان الگوی مشخص و ثابت است، به نظرم رفتار ما در جهت اسلامی‌سازی شهر مفید و موثر است، برای این موضوع طرح‌ها و برنامه‌هایی خواهیم داشت.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: نخست آنکه محورها و اولویت‌های اصلی‌تان برای شهرداری چیست؟

شریف‌زاده در پاسخ به سئوال این عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: اولین اولویت ما درآمدزایی است زیرا بدون پول هیچ کاری انجام نمی‌شود، امروز اگر شهرداری پولی نداشته باشد هرقدر هم برنامه و طرح بریزیم فایده‌ای ندارد.

وی در ادامه ابراز کرد: اولویت بعدی موضوع معابر است در تبریز معابر دارای نقص فراوان است و شهروندان از این موضع ناراضی هستند، اولویت بعدی تکمیل پروژه‌های ناقص است.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات شهر تبریز شورای شهر تبریز فارس تبریز انتخاب شهردار تبریز رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز شهرداری تبریز خبرگزاری فارس آذربایجان شرقی عضو شورای اسلامی شهر تبریز بخش دیگری از سخنان خود ادامه ابراز شریف زاده در پاسخ سخنان خود گفت برای شهرداری اعضای شورای اعضای شورا برنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم

داوید دخیا که در آغاز فصل از منچستریونایتد جدا شد، همچنان بدون باشگاه به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد.

دانلود (7.6MB)

دیگر خبرها

  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)