Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@02:44:46 GMT

کلنگ مجتمع فرهنگی نهج‌البلاغه به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۹۶۳

کلنگ مجتمع فرهنگی نهج‌البلاغه به زمین زده شد

رئیس مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان با ابراز خرسندی از کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی آموزشی نهج‌البلاغه در این شهر، گفت: تربیت ۵۰ حافظ نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از ۵۰ مقام برتر کشوری از دستاوردهای مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن‌زاده امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در حاشیه آئین کلنگ‌زنی مجتمع چند منظوره و بین‌المللی نهج‌البلاغه، اظهار کرد: مؤسسه امیرالمومنین (ع) فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با هدف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غبار غربت از کتاب شریف نهج‌البلاغه، کثرت حافظان نهج‌البلاغه در حد و اندازه حافظان قرآن و الگوسازی عمل به دستورات حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از افتخارات مؤسسه امیرالمومنین (ع) تربیت ۵۰ حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع، ۳۰ حافظ صحیفه سجادیه و بیش از دو هزار حافظ قرآن است.

مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع چند منظوره و بین‌المللی نهج‌البلاغه باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج این اثر ارزنده در کشور و سایر کشورهای اسلامی شویم.

حجت‌الاسلام حاج شیخ عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ و معارف نهج‌البلاغه در جامعه، گفت: سید رضی به دلیل بلاغت کلام امیرمومنان علی (ع) به جمع‌آوری بیانات ایشان در کتاب شریف نهج‌البلاغه اقدام کرد؛ نهج‌البلاغه، کتاب نهج‌الحیات است و امروزه بیش از ۱۰۰ اثر از کتاب نهج‌البلاغه داریم که از سوی علمای شیعی و اهل سنت نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمال‌الدین دین پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه‌ نیز با قدردانی از فعالیت‌های مرکز تخصصی نهج‌البلاغه کاشان گفت: نهج‌البلاغه برای جامعه امروز ما بسیار مهم است و باید از این کتاب برای نظام سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی بهره برد و از ظرفیت‌های فراوان این کتاب شریف که می‌تواند راهنمای ما در امور مختلف باشد، استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون که در گام دوم تمدن‌سازی قرار داریم باید با نگاه به آینده در کتاب نهج‌البلاغه به پژوهش پرداخت و از آن بیشتر بهره برد.

به گزارش ایمنا؛ امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و رئیس مرکز بنیاد نهج‌البلاغه کشور در کاشان به زمین زده شد، این مجتمع در زمینی با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع با زیر بنای شش هزار مترمربع دارای مسجد، سالن اجتماعات، مجموعه اداری، و خوابگاه جهت ویژه قرآن‌آموزان خارجی است، با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی توسط خیران کاشانی در بلوار گلستان احداث می‌شود.

کد خبر 560221

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مدیریت شهری شهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است