Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه می‌توان معماری ایرانی اسلامی را بازیابی کرد، افزود: در بخش‌هایی از شهر و کشور مانند اطراف حرم عبدالعظیم حسنی شهرری که به هر دلیلی بلندمرتبه‌سازی امکان ندارد، می‌توانیم معماری ایرانی اسلامی را پیاده‌سازی و اجرا کنیم.

به گزارش برنا؛ مهدی چمران در اولین همایش الزامات، راهکارهای تولید مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران با تبریک و تهنیت ماه شعبان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: آنچنان که نظام از ابعاد مختلف به قله‌های علم و دانش به درجات خوبی رسیده است ولی متأسفانه از لحاظ معماری عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم که می‌توانستیم با معماری ایرانی اسلامی در این حوزه هم مثل حوزه‌های دیگر پیشرفت چشمگیری داشته‌ باشیم و با تلاش  و همت مضاعف در این عرصه و جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته بتوانیم موفق عمل و پیشرفت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی چمران با یادآوری این نکته که در گذشته معماری ایرانی و اسلامی یکی از مشخصه‌هایی بود که موجب شناخته شدن کشورمان در جهان می‌شد، افزود: متاسفانه عدم توجه به این ویژگی در ساخت و سازها باعث شده است در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی داشته باشیم. با نگاهی به معماری شهرها و برخی روستاهایی که ساخت و سازهای جدید در آنها اتفاق افتاده است این عقب‌ماندگی بصری و ساختاری در معماری اصیل ایرانی اسلامی را به وضوح شاهد هستیم که امیدواریم با سعی و کوشش جایگاه واقعی ایران را در زمینه معماری در جهان بازیابیم.

وی با اشاره به اینکه هویت معماری در هویت سیاسی هم تأثیرگذار خواهد بود، افزود: همچنین هویت معماری ما در ایجاد اعتماد به نفس ما در کل مسائل کشور می‌تواند مؤثر و دخیل باشد. همچنین ما در زمینه معماری حرف‌های زیادی داریم، بنابراین نباید در زمینه ساخت مسکن فقط مقلد باشیم.

مهدی چمران با اشاره به اینکه در کشور مشکل مسکن داریم که باید حل شود، افزود: مسکن به این معنا که فقط چهار دیواری باشد، نیست. همانطور که از نامش پیداست مسکن جایی برای تسکین و آرامش روحی، روانی و زیست است که با این هویت ملی و  معماری ایرانی اسلامی ما سازگار بوده است. اگر معماری قدیم خود را ببینیم و وارد این ساختمان‌ها بشویم حس آرامش و آسایش خاصی را به انسان منتقل می‌کنند. نمونه اینگونه معماری‌ها را می‌توان در عالی‌قاپو، کاشان، یزد، کرمان، شیراز، و... به خوبی مشاهده کرد و می‌توان معماری ایرانی اسلامی را با آن حیاط‌های زیبا و دلنشین که داشته‌ایم بازیابیم و  در بخش‌هایی از شهر و کشور مانند اطراف حرم عبدالعظیم حسنی شهرری که به هر دلیلی بلندمرتبه‌سازی را نمی‌توان انجام داد، معماری ایرانی اسلامی را  پیاده‌سازی و اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه در بحث مسکن عقب‌ماندگی‌های فراوانی داریم تاکید کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت انقلابی امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی و همه کسانی  که در این امر مهم دخیل هستند بتوانیم با تسهیل‌‌گری درست مشکل مسکن را که تاثیرگذار در معیشت و اقتصاد مردم است، مرتفع و حل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسکن شهر تهران دفاع مقدس علم و دانش معماری جهان ایران اعتماد به نفس شورای اسلامی شهر تهران دولت اقتصاد مهدی چمران شهرری حرم عبدالعظیم حسنی معماری ایرانی و اسلامی معماری ایرانی اسلامی عقب ماندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری