Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:08:44 GMT

شکست انحصار با درب‌های باز شرکت دخانیات ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۰۳۲

شکست انحصار با درب‌های باز شرکت دخانیات ایران

اخبار شرکت‌ها_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، اولین نشست با حضور تأمین کنندگان شرکت دخانیات ایران و محمد شیخان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره و جمعی از مشاورین، معاونین و مدیران در سالن اجتماعات امام علی (ع) برگزار شد.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در این نشست با بیان اینکه تأمین کنندگان، شرکای تجاری شرکت دخانیات هستند، تصریح کرد: حوزه تامین به لحاظ حجم و نقدینگی گسترده است و تامین کننده های این شرکت قطعا از ظرفیت و توانمندی های بسیار بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخان با اشاره به اینکه سیاست های شرکت دخانیات از حلقه اول کشت تا محصول نهایی برنامه ریزی شده است، افزود: صنعت دخانیات به دلیل سیاستگذاری غلط در یک دهه ی گذشته ظهور خوبی نداشته و بخش زیادی از بازار داخلی در اختیار دیگران قرار گرفته و شرکت های خارجی، این بازار را تصاحب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه صنعت دخانیات بطور مستقیم و غیرمستقیم برای مردم شغل ایجاد کرده است، گفت: بخش زیادی از مردم ما از جمله کشاورزان و حتی سوپر مارکت هایی که محصول نهایی را به فروش می رسانند، درحال امرار معاش از این صنعت هستند.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران ادامه داد: این مسئله دارای اهمیت است که ما هم در بازار داخلی و هم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم و در برابر دیگر بنگاه های تولیدی چند ملیتی قد علم کنیم و سهم مناسبی را از بازار داشته باشیم.

شیخان با اشاره به صادرات سیگار برند «تیر» به کشور ترکمنستان طی هفته اخیر، گفت: قطعا کشورهای دیگر هم می توانند این محموله ها را دریافت کنند، زیرا شرکت دخانیات اعتباری بزرگ در داخل و در صحنه های بین المللی دارد.

وی با اشاره به برنامه های آینده ی شرکت دخانیات ایران و لزوم گرفتن تصمیمات مشترک برای اجرای اقدامات مشترک، گفت: در یک دهه گذشته حجم تولیدات شرکت دخانیات در تراز شرکت نبوده و رفته رفته به سطحی رسیدیم که امروز متاسفانه 5 درصد از سهم بازار را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما در سال 1401 به دنبال بالا بردن حجم تولید هستیم و به همان اندازه سهم تأمین کنندگان در این بازار نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین افزایش دوبرابری برای حضور قدرتمندتر در بازار یک راهبرد اساسی است و در این مهم انتظار است تأمین کنندگان پیشگام همیاری برای افزایش تولید باشند.

شیخان با اشاره به توانمندی بالای تامین کنندگان در حوزه اقتصاد و اینکه صرفا نباید به دنبال تامین مواد باشند و در یک پله بالاتر با نگاه های بلندتر حضوری موثر در صنعت دخانیات داشته باشند، گفت: من معتقدم که تامین کنندگان ما توانایی راه اندازی کارخانه های مستقل تولید سیگارت و سرمایه گذاری در صنعت دخانیات را دارند و حتی می توانند در راه اندازی سایت های جدید صادراتی نیز فعال باشند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در حوزه سرمایه گذاری مشترک از تامین‌کنندگان خود حمایت کنیم و حتی برای این مسئله مهم برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی داریم. 

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: نگاه ما این است که کار تأمین باید در بخش تخصصی دنبال شود و ما به عنوان سیاست‌گذار، حمایت‌کننده، تسهیل کننده و البته فراهم کننده بسترهای لازم باشیم.

شیخان تصریح کرد: ما به دنبال انحصار نیستیم و خیلی شفاف اعلام میکنم که هیچ فرقی بین هیچ تامین کننده‌ای نیست و فقط برای ما در تعاملات فی مابین، کیفیت، زمان و قیمت مهم است و در این موضوعات انتظار افزایش رقابت را داریم.

وی اذعان داشت: از امروز درب شرکت دخانیات به روی تأمین کنندگان باز است و این به معنی شکست انحصار است.

گفتنی است در ابتدای این نشست هم‌اندیشی، سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران به اقدامات این معاونت اشاره و در ادامه تامین کنندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نقطه عطف بیمه بیمه رازی رازی شرکت دخانیات ایران تأمین کنندگان تامین کنندگان صنعت دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است