Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:17:20 GMT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار هنرمند جانباز رفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۰۴۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار هنرمند جانباز رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با فرارسیدن روز جانباز محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه -۱۶ اسفندماه - در دیدار با حسین نوری، هدف خود را به مناسبت روز جانباز و گرامیداشت این روز بزرگ دیدار با استاد و خانواده محترم وی عنوان کرد و گفت: از هرآنچه در جهت تولیدات ایشان نیازمند حمایت از سوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دریغ نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه حسین نوری و خانواده وی به تماشای فیلم مستند «در یک نگاه» به کارگردانی مهدی فارسی و تهیه‌کنندگی محمدعلی فارسی که روایت زندگی این هنرمند جانباز و آشنایی وی با همسرش نادیا مفتونی است، نشست.

اسماعیلی در ادامه با تحسین همسر این جانباز هنرمند به سبب ایثار، علاقه و افتخاراتی که در یک زندگی مشترک خلق کرده است، گفت: جای بسی خوشحالی است که محصول این زندگی زیبا دو فرزند موفق و سربلند هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کردکه  فرزندان این جانباز هنرمند ایثارگر بتوانند در کنار خانواده محترم در مراحل مختلف زندگی زیر سایه پدر و مادر به درجات عالی رسیده و همانند والدین خود برای ایران و انقلاب اسلامی موثر و موفق باشند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی ما باید بیش از این به هنرمندانی همچون استاد نوری و آثارشان اهتمام داشته باشند.

همچنین حسین نوری جانباز هنرمند با بیان برخی از اتفاقات زندگی شخصی خود به ویژه پیش از انقلاب اسلامی از آثار برجسته خود و جوایزی که در بخش‌های مختلف هنری در رویدادهای ملی و بین‌المللی کسب کرده، با وزیر فرهنگ سخن گفت.

در بخشی از این دیدار نادیا مفتونی همسر حسین نوری در مورد آثار تولید شده همسرش در عرصه‌های هنری از جمله سینما، تئاتر، نقاشی و فیلم‌نامه‌نویسی توضیح داد.

 در این دیدار صمیمانه محمد حسین نیرومند مشاور وزیر در امور هنری و سینمایی دکتر اسماعیلی را همراهی می کرد.

 حسین نوری نقاش، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما و از جانبازان نهضت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. وی با وجود محدودیت‌های جسمی موفق شده در سه عرصه نقاشی، تئاتر و سینما دستاوردهای تخصصی داشته باشد. 

نمایش‌هایی که او نوشته و کارگردانی کرده در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر و دیگر جشنواره‌های سراسری حائز رتبه شده است و فیلم‌هایش در کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، هند، کانادا و آمریکا اکران شده و جوایزی را از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است.

استاد نوری در بهمن سال ۱۳۸۳ نشان ملی ایثار  دریافت کرده است و در شهریور سال ۱۳۹۸ سالن نمایشی تحت عنوان تماشاخانه استاد حسین نوری با ارجاع به نام او افتتاح شده است.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی سینما جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی سینما جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی حسین نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است