Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی پیام عصر دوشنبه در جلسه تخصصی کمیته‌های خدمات اسکان، رفاه، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی این یادواره، اظهار کرد: این کار موجب می شود علاوه بر معرفی زادگاه این شهیدان والامقام، سیره و منش زندگی آنها نیز بیشتر به مردم و نسل جوان شناسانده شود.

وی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت سردار شهید «مهدی باکری» که افتخار ملی برای این شهرستان است، افزود: در این روز باید یادواره‌ای باشکوه و در شان آن شهید والامقام در مقیاس استانی و با حضور چهره‌های ملی و مسوولان استانی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید نقش خود را در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی ایفا کنند، گفت: بدخواهان نظام با انواع ترفندها، تبلیغات سوء و برنامه‌ریزی دقیق درصدد آسیب زدن به فرهنگ و جوانان این مرز و بوم هستند که باید در برابر هجمه‌ دشمنان ایستادگی کرد.  

وی با بیان این‌که نصف جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: باید برای این قشر نیز شرایطی فراهم کنیم تا از خدمات و حضور در جامعه بی نصیب نمانند.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب افزود: میاندوآب شهر انسان‌های غیرتمند، مومن و انقلابی است و سمبل این غیرت سردار شهید مهدی باکری است که دوره‌ای از زندگی خود را با تحمل سختی‌ها و انواع ناملایمتی‌ها گذراند ولی به جهت علاقه‌ای که به کشور و انقلاب داشت، عزم خود را برای دفاع از نظام و انقلاب به کار بست و فداکارانه مبارزه کرد تا شهادت را در آغوش کشید.

پیام، ادامه داد: ایثار، فداکاری و تواضع شهید باکری زبانزد بود و اکنون این خصلت‌ها به عنوان نماد نصیب میاندوآبی‌ها شده و زمانی که چنین انسان‌هایی در این دوره تاریخی و منتسب به میاندوآب، همچون ستاره ای می‌درخشند، همه باید در این مسیر قرار بگیرند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با تقویت اتحاد این شهر را به توسعه پایدار برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق این اهداف منوط به هم‌افزایی بین دستگاه‌هاست، تاکید کرد: مسیر پیش روی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر هم که میزبان این جلسه است، در این راستاست لذا دستگاه‌های اجرایی با اتحاد، همدلی و با پیگیری‌های خود برای پیشرفت و توسعه شهرستان همگام باشند.

پیام با تاکید بر استفاده از ظرفیت مسوولان ارشد، فرهنگیان، نخبگان و جوانان میاندوآب در پیشرفت و رفع موانع توسعه‌ای شهرستان افزود: میاندوآب با این موقعیت جغرافیایی که قرار دارد، باید به جایگاه والای خود برسد.

وی با بیان اینکه ما قدردان مسوولان گذشته هستیم و تلاش آنان را نادیده نمی‌گیریم، گفت: هنوز کارهای زیادی مانده که باید انجام دهیم

بودجه فرهنگی شهرداری میاندوآب برای سال آینده ۲ برابر افزایش یافت

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با بیان اینکه اعتبارهای فرهنگی شهرداری‌ میاندوآب در بودجه سال آینده ۲ برابر افزایش یافته است، گفت: این امر مهم نشان از توجه به مسائل فرهنگی دارد و نیاز است بسترهای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در حوزه بانوان شهرستان فعال و گسترش یابد.

پیام با بیان اینکه نیازهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان در این کمیسیون به صورت تخصصی بررسی و کارشناسی شود، اظهار کرد: ۲۲ اسفند که مصادف با روز شهید است، مقام شهدا گرامی داشته شود چون آنها از همه چیز خود گذشتند تا دشمنان به اهداف خود برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی نرسند.

رییس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب نیز در این جلسه گفت: از ۲ سال پیش منزل پدری شهیدان باکری در این شهرستان به عنوان اثر ارزشی فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.  

فاطمه علیزاده با بیان اینکه این خانه که در مسیر کاروان راهیان نور قرار گرفته است، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت شهرستان آن را به موزه دفاع مقدس و مکانی برای بازدید مسافران و کاروان راهیان نور تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی برای تبدیل این منزل به موزه از نظر مالی با مشکل مواجه است، اظهار کرد: با همکاری شهرداری، کارخانه قند میاندوآب و اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان این کار مهم را محقق کرد.  

علیزاده در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام نوروز در میاندوآب یادآور شد: قبل از شیوع کرونا، ۲ سال متوالی جشن نوروزگاه با همکاری شهرداری در جوار رودخانه زرینه‌رود با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد و میاندوآب به عنوان اولین شهرستان در آذربایجان‌غربی بود که این مراسم را با شکوه خاصی برگزار کرد.

رییس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب گفت: در عید نوروز ۱۴۰۱ نیز در صورت اجازه ستاد مقابله با کرونا این جشن از ۸ تا ۱۱ فروردین ماه برگزار می‌شود همچنین راه‌اندازی اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری در ایام تعطیلات نوروز و آیین ویژه چهارشنبه سوری با استفاده از ظرفیت هنرمندان و عاشیقلار شهرستان برگزار می‌شود.  

برچسب‌ها آذربایجان غربی شهید شهدا شهید مهدی باکری میاندوآب موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی شهید شهدا آذربایجان غربی شهید شهدا شهید مهدی باکری میاندوآب موزه استفاده از ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی و در مجاورت کاخ سفید اقامه شد. لحظاتی از این نماز جماعت دیدنی را تماشا می‌کنید.

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد