Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:36:27 GMT

جشن واگذاری سهام سرخابی‌ها برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۳۸۷

جشن واگذاری سهام سرخابی‌ها برگزار شد

جشن واگذاری سهام سرخابی‌ها با حضور مسئولان ورزش و پیشکسوتان فوتبال در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جشن ملی واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به مردم، با حضور مسئولان ورزش، سازمان خصوصی سازی و پیشکسوتان فوتبال در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مصطفی آجرلو مدیرعامل باشگاه استقلال و تعدادی از پیشکسوتان دو تیم همچون محمودخوردبین، حسین کلانی، مهدی امیرآبادی، علیرضا اکبرپور، محمد مومنی، خسرو حیدری، سپهر حیدری، علیرضا امامی فر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حضور داشتند.

دورانی که هر اتفاقی در استقلال و پرسپولیس می‌افتاد تمام شد

در ابتدای این مراسم و پس از گرامیداشت روز جانباز، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: خوشحالم در جشنی هستم که آغاز مسیر قطار حکمرانی مطلوب ورزش حرفه ای در فوتبال است. این خوشحالی اگر به درستی استمرار پیدا کند و در ایستگاه های بعدی نیز با موفقیت پیش برود و به آرمان مطلوب برسد مضاعف خواهد شد.

وی افزود: این قسمت اتفاق افتاد که در دولت مردمی در این چند ماه اخیر در خدمت بزرگوارانی باشم که نسبت به حکمرانی مطلوب بنگاه های دولتی حساسیت دارند. این موضوع نه تنها در ورزش بلکه در همه عرصه ها حیاتی است. از ۱۰۰ سال پیش که مزه منفعت بی زحمت در قالب اقتصاد نفتی زیر زبان دولت ها رفت، خلق فرصت و ثروت کار بی‌زحمت شکل گرفت. متاسفانه کشوری که روی الماس و روی گنج خوابیده به درستی از گنج حضور مردم استفاده نمی کند.

قربان زاده خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به پیشرفت نمی‌رسد مگر اینکه خلق ثروت و ارزش کند. این اتفاق آغاز این مسیر طولانی خواهد بود. متاسفانه در این تیم بیشتر از آنچه که واقعیت داشت دیده شدم در حالی که اتفاقی رقم خورد که مثل ۸ سال دفاع مقدس و الگوی حکمرانی به ما داده شد و همه در کنار هم و دست در دست هم کار می کردند تا به نقطه مطلوب برسند. اگر منیت وجود داشت اصلا به این نقطه نمی رسیدیم. روزی که خدمت دکتر سجادی رسیدم متوجه شدم که وی برخلاف بقیه وزارتخانه ها مثل صمت و نفت و کشاورزی که با آن ها بر سر واگذاری و شفافیت چالش داریم، بدون ذره ای دغدغه فقط پرسید ما چه‌کار باید بکنیم. در این اتفاق وزارت ورزش تسهیل گر اصلی این جریان بود. من نزدیک یک ساعت خدمت رییس جمهور و دکتر خاندوزی این دعدغه مطرح شد که سرخابی ها حتما به مردم واگذار شوند. این همیت بین وزرا و مجموعه دو باشگاه ایجاد شد و دست به دست هم دادند و مثل یک مجموعه واحد عمل کردند تا این اتفاق مبارک انجام شود.

قربان زاده با اشاره به هماهنگی در مسیر واگذاری قانونی و درست سرخابی ها طی سه ماه گذشته گفت: این اتفاق با کار شبانه روزی صورت گرفت. در حال حاضر ۸۰۰ صفحه گزارش از تمامی مدارک مالی در منظر مردم و هواداران قرار دارد. پذیره نویسی تا ۳۰ روز فرصت دارد. برخی این را با عرضه اولیه اشتباه گرفتند چرا که عرضه اولیه در یک روز انجام می شود. بیشترین پذیره نویسی پیش از این ۱۵۱ هزار نفر بود اما امروز ۲۵۰ هزار نفر برای پرسپولیس و ۲۱۰ هزار نفر برای استقلال آن هم با وجود حرکت های تخریبی پذیره نویسی کردند.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: هیات مدیره دو باشگاه بدانند دیگر آن فضایی که هر اتفاقی می افتاد تمام شد و اکنون تمام اتفاقات باشگاه زیر ذره بین مردم و سهامداران قرار دارد و باید برای همه ورزش و فوتبال این اتفاق بیفتد. این اتفاق آغاز تحول در دو باشگاه است. شفافیت اگر درد دارد، در وجود خود درمان هم دارد. مشتاقم مدیریت صحیح را در این باشگاه ها ببینم. ریالی از پول مردم به خزانه دولت نمی رود و تمامی آن صرف اصلاح ساختار مالی و مدیریتی حرفه ای دو باشگاه می شود.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس واگذاری استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس سازمان خصوصی سازی قربان زاده سرخابی ها دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر با فشردگی در جریان است و خیلی زود رسیدیم به ایستگاه بیست‌وششم. در این روز ۲مدعی اصلی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس که با فاصله یک امتیاز نسبت به هم در رده‌های اول و دوم قرار دارند، با ذوب‌آهن و نساجی پیکار می‌کنند. این یک شعار نیست و همه اهالی جدی فوتبال می‌دانند که در هفته‌های پایانی هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. این دو دیدار هم دشواری‌های خاص خودشان را دارند، اما سرخابی‌های پایتخت بیش از هر چیز دیگری یک وظیفه جدی دارند؛ اینکه از نظر فنی از خودشان اعاده حیثیت کنند و بعد از نمایش‌های بسیار ناامیدکننده هفته گذشته، نشان بدهند لیاقت قهرمانی دارند.

هراس‌های اوسمار

پرسپولیس در قائمشهر کار بسیار دشواری برابر نساجی دارد. شاگردان ساکت الهامی با تمام توان برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند و از قضا در ۲هفته گذشته هم پیروزی‌های درخشانی برابر تراکتور و ذوب‌آهن به‌دست آورده‌اند. این تیم قطعا در زمین خودش آسان باج نخواهد داد. هم‌اکنون و بعد از حذف از جام حذفی و توقف کم‌رمق مقابل سپاهان، تردیدها در مورد تیم اوسمار ویرا زیادشده و او آینده کاری‌اش را روی نیمکت پرسپولیس در خطر می‌بیند. بنابراین باید شاهد بی‌پرواترین نسخه پرسپولیس در قائمشهر باشیم؛ تیمی که امید عالیشاه، کاپیتان خود را هم در اختیار ندارد. سرخپوشان نیمی از ۱۲‌بازی بیرون از خانه این فصل خود را برده‌اند و بعد از ذوب‌آهن، بهترین تیم در مسابقات غیرخانگی به شمار می‌روند. اگر آنها نساجی را هم ببرند، ممکن است ارزشمندترین سوغات فصل‌شان را به تهران بیاورند، اما در عین حال این احتمال هم وجود دارد که ناکامی در قائمشهر به‌معنای پایان رویای قهرمانی قرمزها باشد. در کنار همه اینها، پرسپولیس باید پوئن منحصربه‌فردش در نیم‌فصل دوم را دوباره نشان بدهد؛ خوب بازی‌کردن.

نگرانی‌های نکونام

جواد نکونام هم تا حدی شرایطی شبیه به اوسمار ویرا دارد. نمایش تیم او برابر تراکتور در تبریز واقعا خوب نبود و حتی چیزی نمانده بود میزبان بحران‌زده در دقایق پایانی با افزایش فشار، دروازه آبی‌ها را باز کند. خوب بازی‌نکردن استقلال در این فصل البته اتفاق تازه‌ای نبوده، اما آنچه شعله انتقادات را پایین نگه می‌دارد، صدرنشینی این تیم است. بنابراین نکونام به‌خوبی می‌داند بقا در رتبه اول برای او و تیمش جنبه استراتژیک دارد و درصورتی‌که این موقعیت از دست برود، منتقدان فرصتی بی‌نظیر برای اعتراض به‌دست خواهند آورد. مسئله مهم در مورد مسابقه امروز استقلال این است که آبی‌ها بعد از پایان بازی نساجی و پرسپولیس به مصاف حریف خود خواهند رفت. این یعنی اگر پرسپولیس بازی را برده باشد، استقلال باید با فشاری مضاعف مسابقه‌اش را استارت بزند. از سوی دیگر ذوب‌آهن همچنان که گفته شد صاحب بهترین آمار در مسابقات بیرون از خانه بوده. آنها در ۱۲‌مهمانی خود فقط یک‌بار بازنده بوده‌اند و ۲۳‌امتیاز به‌دست آورده‌اند. بنابراین با اعتمادبه‌نفس به مصاف میزبان بزرگ خود خواهند رفت. خلاصه که کار حسابی سخت است، فقط آرزو می‌کنیم کمی «فوتبال» ببینیم!

کد خبر 849545 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!