Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد سلطانی کارگزار رسمی فن بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: رویداد استارتاپی ریورس پیج صنایع کوچک و متوسط در استای تاکید استاندار فارس مبنی بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با هماهنگی فیمابین دانشگاه‌ها جهت رفع نیاز فناورانه صنایع برگزار شده است.

او گفت: فرایند رویداد از یک ماه قبل از برگزاری شروع که تعداد ۳۱ نیاز فناورانه صنایع شناسایی و درخواست ارائه پروپوزال آن تهیه و طی مکاتبات با دانشگاه‌ها و مراکز فناوری این نیاز‌ها به سمع و نظر اساتید و فناور‌ها رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی با اشاره به اینکه دعوت نامه جهت حضور دانشگاه مراکز علمی و تحقیقاتی و فناوری و صنعتگران ارسال شده است، گفت: این رویداد در سطح ملی برگزار و جهت ۲۸ کارگزار فن بازار استان‌های دیگر و مدیران فن‌بازار دعوتنامه رویداد ارسال شده است.

او از حضور صنعتگران، شرکت‌های فناور و اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بعد از این رویداد به تیم‌های فناوری که بیشترین قرارداد تفاهم‌نامه را منعقد کنند جوایز مادی و معنوی اعطا خواهد شد.

به گفته سلطانی، فن بازار با عنوان یکی از اعضای اکو سیستم فناوری و نوآوری استان سهم به سزایی در فروش و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان داشته است. حتی به نوعی بیشتر از سهم خود توانسته از محصولات دانش بنیان و فناورانه را به فروش برساند.

او گفت: به طوریکه پارسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان توسط فن بازار فارس به فروش رسید.

کارگزار رسمی فن بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: پارسال بیش از ۶۰ نیاز فناوران شناسایی که با ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی حدود ۱۲ مورد از این تعداد توسط شرکت‌های فناوری فناور داخلی رفع شد و حدود ۶ میلیارد تومان از خروج ارز جلوگیری شد.

او می‌گوید: فرآیند انتقال فناوری صورت گرفته (شناسایی و رفع نیاز فناورانه) ارزش حدودا ۱۰ میلیارد تومانی داشته است که بخشی توسط شرکت فناور و دانش بنیان طرف قرارداد بازاریابی رفع شد.

سلطانی گفت: امسال پنج رویداد استارتاپی توسط فن‌بازار برگزار شده، که با توجه به فرمایشات استاندار فارس پیرامون ارتباط صنعت با دانشگاه؛ دو رویداد به صورت ارائه نیاز‌های فناورانه برگزار شد. یعنی طی آن نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنعتی مطرح و از شرکت‌های فناور و دانش بنیان جهت رفت دعوت شد.

به گفته او، ۲ رویداد دیگر نیز به صورت دمو شو با حضور بیش از ۵۰ تیم استارت تاپی با هدف معرفی و بازاریابی محصولات دانش بنیان و فناورانه و رفع نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی برگزار شد.

سلطانی گفت: همچنین یک رویداد به صورت استاتاپ ویکند با همکاری کمیته امداد فارس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف تجاری سازی ایده‌های اولیه با حضور بیش از ۳۰۰ نفر انجام شد.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویداد شتابی نیازهای فناورانه صنایع کوچک و متوسط شرکت های فناور نیاز فناورانه دانش بنیان برگزار شد فن بازار نیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند