Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@18:09:24 GMT

بکش، خوشگلم کن!

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۷۵۶

 آرایشگاه‌های زیادی دست به تیغ و آمپول می‎شوند و عمل‎های زیبایی را در آرایشگاه انجام می‎دهند. از قدیم هم گفته‎اند هر‌کسی را بهر کاری ساخته‎اند. بنابراین اگر می‌خواهید چنین کارهایی انجام دهید کارتان را به کاردان بسپارید.

تنها متخصصان زیبایی اجازه عمل جراحی دارند. گول هزینه پایین آرایشگاه‌ها و پرستارانی را که در این زمینه کار می‎کنند را خورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه لیستی از کارهای زیبایی و نکات مربوط به آن را با کمک دکتر صدیقه بیدکی، متخصص طب اورژانس لیست کرده‏ایم.

بوتاکس

بوتاکس با یک ماده فلج‎کننده چین‎وچروک‎های پیشانی و دور چشم و ابرو را از بین می‌برد. تاثیر بوتاکس موقت است. بسیاری از عوارض هم می‎تواند موقت باشد.

قرمز شدن پوست: قرمز شدن نواحی چشم و ابرو می‎تواند ناشی از پاره شدن مویرگ‎های پوستی یا واکنش پوست شما به سوزن باشد.

تورم: احتمالا از سوزن بی‏کیفیت استفاده شده است. اگر تورم ادامه‌دار باشد باید به پزشک مراجعه کنید اما با استفاده از کمپرس آب سرد یا یخ هم می‎توان تورم را از بین برد.

افتادگی پلک: اگر بوتاکس بیش از اندازه تزریق شده باشد یا سوزن به عصب نواحی چشم و ابرو اشتباها آسیب زده باشد پلک شما می‎افتد.

درد: درد در زمان تزریق طبیعی است اما اگر سردردتان ادامه‌دار بود باید نگران باشید. احتمالا فردی که بوتاکس را تزریق کرده به ناحیه‎ای که نباید سوزن زده و همین باعث سردرد شده است.

حالت تهوع: حالت تهوع بیشتر برای کسانی که اولین‌بار بوتاکس تزریق کرده‎اند به‌وجود می‎آید اما اگر حالت تهوع داشتید به پزشک مراجعه کنید.

لیفت ابرو

روش‎های متنوعی برای لیفت ابرو وجود دارد و همه این روش‌ها ابروی شما را بالا می‎برد. فرقی ندارد که از کدام روش، بوتاکس، نخ، هایفوتراپی، آندوسکوپی، جراحی، لیزر یا مواد شیمیایی استفاده می‌کنید؛ هر کدام از روش‎های لیفت برای شما عوارضی دارد.

خونریزی: این عارضه بیشتر در روش جراحی اتفاق می‎افتد. خونریزی می‎تواند برای کسانی که کم‎خونی دارند خطرناک باشد و البته به صورت طولانی‎مدت هم ادامه داشته باشد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

تورم و قرمزی: تورم و قرمزی عوارض ناشی از روش داروهای شیمیایی است. پوست ممکن است که به این مواد شیمیایی حساسیت داشته و واکنشی به‌صورت قرمزی و تورم داشته باشد.

میکروبلیدینگ

تتو در ناحیه ابرو که باعث پرپشت‎ به‌نظر رسیدن ابروها می‎شود. عوارض آن بیشتر در پوست است.

حساسیت: شاید پوست شما به رنگدانه‏های ماده‏ای که برای پرپشت‎تر شدن ابرویتان استفاده می‏شود حساسیت نشان دهد. تورم و قرمزی نتیجه این حساسیت است.

عفونت: اگر جوش یا جای زخمی در ناحیه ابرو داشته باشید و مرکزی که میکروبلیدینگ در آنجا انجام می‌دهید بهداشت را رعایت نکرده باشد عفونت پوستی بعید نیست.

فیبروز

یک روش ترمیمی ابروست که موهای خلوت ابروی را پر می‎کند. عوارض آن می‎تواند خطرناک باشد.

از دست دادن ابروها: ممکن است که همان چند تار موی ابرویی را که دارید از دست دهید. اگر سراغ افرادی نابلد بروید، می‎تواند به موهای ابرویتان صدمه بزند.

خطر انتقال بیماری: اگر بهداشت به‌درستی رعایت نشود بیماری‎های پوستی و خونی مانند اگزما، اچ‏آی‎وی، هپاتیت بی و سی و سفلیس می‌تواند منتقل شود.

عفونت: درصورتی‌که بهداشت رعایت نشود عفونت پوستی رخ می‌دهد.

بن‌ مژه

بن‎مژه همان تاتوی خط چشم است. عوارض چشمی و پوستی تاتوی خط چشم زیاد و جدی است.

حساسیت پوستی: اگر ماده رنگی تاتو بی‌کیفیت باشد حساسیت پوستی نتیجه این اتفاق است.

آسیب به چشم و پلک: اگر فردی که تاتو می‎زند کاربلد نباشد سوزن‎ها می‎تواند به چشم و پلک شما آسیب بزند.

بیماری‌های چشمی: عفونت رایج‏ترین بیماری است اما سوزن می‏تواند به بافت چشم هم آسیب بزند. مواد رنگی تاتو حاوی مس و روی است و همین مواد شیمیایی مشکل‌زاست.

ریزش مژه: بی‏کیفیتی رنگ‎ ابرو می‎تواند باعث ریزش مژه‎ها شود.

گوشت اضافه آوردن: سوزن تاتو ممکن است به پلک آسیب بزند و حتی باعث زخم و در نتیجه گوشت اضافه آوردن شود.

لیفت و لمینت مژه

در واقع همان اکستنشن مژه است که باعث پرپشت شدن و خوش‎حالتی مژه‏ها می‎شود. از آنجایی که در لیفت و لمینت از محلولی استفاده می‏شود که حالت مژه‎ها را می‎شکند، ممکن است اتفاقات ریز و درشت زیادی برای مژه‎ها بیفتد.

ریزش مژه‎ها: اگر کار به‌درستی انجام نشود و محلول به میزان زیادی در مژه‌ها باقی بماند باعث ریزش آنها می‎شود. مشکل این است که ریزش مژه‎ها می‎تواند تا سالیان درازی ادامه داشته باشد.

عفونت: مواد شیمیایی که برای خوش‎حالت کردن مژه‎ها استفاده شده است، می‏تواند وارد چشم‎ها شده و خارش و التهاب و عفونت چشمی به‌وجود بیاورد. عفونت چشمی هم صدمات زیادی در پی دارد و ممکن است حتی به بافت چشم‎تان صدمه بزند.

تحریک ‎شدن چشم‎ها: التهاب، خشکی چشم‎ها، قرمزی، تاول و حتی ریزش اشک از چشم‎ها از تاثیرات استفاده بی‏کیفیت محلولی است که برای مژه‎ها استفاده شده است؛ اتفاقاتی که می‎تواند به صورت مستقیم هم به چشم آسیب بزند.

مسأله فر: اگر مژه‎هایتان را لمینت و لیفت می‏کنید تا خوش‎حالت شود، در برخی از مواقع ممکن است که مژه‎تان بیشتر فر شود یا نه اصلا فر نشود و بدون حالت باقی بماند. کوچک شدن چشم‎ها یا غیرطبیعی دیده شدن مژه‎ها می‎تواند از نظر روحی به فرد صدمه بزند.

لیلا شوقی - خبرنگار / ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوتاکس لیفت ابرو میکروبلیدینگ فیبروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین مهدی ضیغمی اظهار داشت: طبق سیاستگذاری و برنامه های صورت گرفته، سامانه فروش خودروهای وارداتی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: خودروهای وارداتی بر اساس استمرار سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها