Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه حمل و نقل شهرداری شیراز که سال آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان حمل بار است که به تأیید شورای ترافیک استان و شهرستان رسیده و شهرداری ملزم به اجرای آن شده است.

آرش نعمتی گفت: براساس شیوه نامه شورای اسلامی شهر محدوده عملکرد خودرو‌های حمل و نقل بار در شیراز به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، محدوده قرمز شامل نقاط پر تردد سطح شهر از جمله منطقه تاریخی-فرهنگی و بخشی از منطقه یک و سه شهرداری و نقاط مرکزی شهر است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: این کلانشهر نخستین شهر کشور است طرح محدوده زمانی و مکانی به صورت مکانیزه در آن اجرا می‌شود، و در دو ماه اول به صورت ارشاد‌ی و سپس به صورت اعمال قانون است.

نعمتی درباره نحوه نظارت بر ورود‌ی های محدوده فعالیت ناوگان هم گفت: در راستای جلوگیری از تخطی از قانون تمامی ۶۴ ورود‌ی محدوده از خیابان‌های اصلی و فرعی تا کوچه‌ها به وسیله دوربین نظارت تصویری و پلاک خوان کنترل می‌شود.

او گفت: هدف از اجرای این طرح تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودر‌های باری در محدوده قرمز است و با اجرای آن زمان تردد خودرو‌های باری مشخص و براساس مصوبه شورا خواهد بود و از آن پس خودرو‌های حمل بار اجازه ندارند در هر زمان و در هر مکانی حضور یابند.

نعمتی گفت: با توجه به اجرای این طرح از ابتد‌ای سال آینده ساماندهی خودرو‌های حمل و نقل بار و ثبت باربرگ روزانه برای خودرو‌های حمل و نقل بار سبک، نیمه سنگین و سنگین فعال در شهر شیراز باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهری شهرداری شیراز با تاکید بر ثبت بار برگ به عنوان یکی از ضرورت‌های ساماندهی ناوگان گفت: در همین راستا ثبت روزانه باربرگ در سامانه وزرات کشور برای خودرو‌های باری الزامی است که با ثبت این باربرگ‌ها مبدا و مقصد بارگیری و تخلیه و زمان شروع و پایان این فرآیند مشخص می‌شود و حتی راننده نوع بار را نیز مشخص می‌کند.

او گفت: ثبت نوع بار در اپلکیشن باربرگ و رصد آن توسط دوربین‌های نظارت تصویری در دروازه‌های ورود‌ی به خودرو اجازه می‌دهد که در محدوده قرمز برای تخلیه بار بدون محدودیت اقدام کند.

نعمتی گفت: یکی از اهداف الزام اجرای این طرح ساماندهی خودرو‌های حمل و نقل و بار است تا با این کار خودرو‌ها برای ورود به محدوده قرمز در زمان‌های مشخص شده ساماند هی و با مشکلی مواجه نشده و جریمه‌ای به آن‌ها تعلق نگیرد.

رییس سازمان حمل ونقل بار شهرد اری شیراز گفت: رانندگان ناوگان حمل بار می‌توانند از طریق سامانه Transport.shiraz.ir و یا مراجعه حضوری به سازمان نسبت به ثبت خودرو خود در سامانه ساماندهی ناوگان حمل بار اقدام کنند.

نعمتی به برخی امتیازات ساماندهی ناوگان حمل بار اشاره و گفت: کسانی که در این طرح ثبت نام و خودروهایشان ساماندهی می‌شوند می‌توانند از امتیازاتی بهره‌مند شوند که برای خودرو‌های حمل و نقل سبک بنزین سوز با در نظر گرفتن ثبت روزانه باربرگ در اپلکیشن باربرگ، سهمیه یارانه سوخت ماهانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که به صورت نقد‌ی به حساب مالک خودرو واریز می‌شود.

او گفت: درباره خودرو‌های دیزلی شامل خودرو‌های باری نیمه سنگین و سنگین نیز این حمایت به صورت افزایش سهمیه سوخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز خودرو های حمل و نقل ناوگان حمل بار شهرداری شیراز حمل و نقل بار رییس سازمان محدوده قرمز خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم

۱۲۰۰ نفر از اعضای مالباختگان زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج ۳۰ساله دنبال احقاق حق خود هستند اما تاکنون به مطالبه خود نرسیده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تجمع تعاونی‌های مسکن مقابل استانداری کردستان این روزها به یک معضل اساسی تبدیل شده که هر چند روز یکبار شاهد تجمعاتی خواهیم بود. یکی از این تجمع‌ها بحث زمین‌های هفت آسیاب سنندج است که بعد از گذشت 30 سال اعضا همچنان در گیرو دار مشکلات احقاق حق خود هستند.

سال‌های 78 و 77 درزمان مدیرکل وقت جهاد کشاورزی، محدوده‌ای از زمین‌های کوه آبیدر سنندج به تعدادی از کارمندان و افراد دیگر واگذار و مبالغی از آنها گرفته می‌شود، غافل از آنکه این اراضی در محدوده کوه آبیدر و منابع طبیعی است، حال این تعداد از افراد سند رسمی داشته و خواهان احقاق حق 30 ساله خود هستند، در این شرایط نیز نه دولت و نه فعالان محیط زیستی اجازه واگذاری این اراضی را به این افراد نمی‌دهند.

یکی از مالباختگان زمین‌های هفت آسیاب سنندج که مقابل استانداری کردستان تجمع کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدود هزار و 200 نفر اعضا، چندین سال گذشته زمینی در محدوده هفت آسیاب با سند منگوله‌دار دارای اراضی دولتی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به تعدای نیرو این سازمان در سنندج واگذار و خریداری می‌شود.

وی افزود: زمین‌های دارای سند قطعاً تا استعلام گرفته می‌شود و به دست خریدار می‌رسد از فیلتر ادارات مختلفی می‌گذرد، بنابراین زمین‌های سندار دولتی دارای اعتبار است با این اعتماد حال که هزینه‌های بسیاری برای خرید و تغییر کاربری به مسکن و شهرسازی و ادارات دیگر در سال 78 پرداخت شده، بدون اطلاع اعضا سند باطل می‌شود، اگر قانونی وجود دارد و زمینی دارای سند است، چرا باطل شده و در مقابل این موضوع چه چیزی به ما داده شده است؟ بیش از دوسال مستمر هر روز پیگیر این موضوع در اکثر ادارات این استان هستیم، استاندار کردستان وعده داد که این مشکل را تا قبل از سال 1403 حل کند، ما در این مملکت زندگی می کنیم به عنوان یک شهروند حقی داریم، مصوبه تحویل این زمین‌ها را در سفر رئیس جمهور آقای رئیسی در سفر کردستان گرفته شده ، چرا اجرایی نمی‌شود، تا کی باید ما سرگردان باشیم.

یکی دیگر از مالباختگان زمین‌های هفت آسیاب سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سند اراضی هفت آسیاب سنندج در دست هزار و 280 نفر مردم سنندج با 30 سال انتظار در پی گرفتن حق خود هستند، هر ساله چندین بار مقابل استانداری و دیگر ادارات برای پیگیری این موضوع تجمع کرده اما کسی جوابگوی این مردم نیست، در مصوبه رئیس جمهور استاندار قول داد حدود 5.5 هکتار از این زمین‌ها را واگذار کنند، اما هیچ اداره‌ای دیگر جوابگو نیستند، تجمع ما مسالمت‌آمیز و بدون هیچ گونه شعار و جنبه سیاسی ندارد، لطفا مسئولان جوابگوی این مردم باشند.

وی بیان کرد: ما این زمین‌ها را از وزارتخانه تحویل گرفته و مسئولان بی‌مسئولیت هیچ‌گاه به خواسته این مردم توجه نکرده، هر روستایی یک کدخدا داشته و هر شهری یک استاندار اما کجاست، کدخدای سنندج چرا برای گرفتن حق خود پاسخ ما را نمی‌دهند.

نماینده اعضای مالباختگان زمین‌های هفت آسیاب سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: واگذاری زمین‌های هفت آسیاب در سال 70 از طرف وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به نیروهای خود واگذار و آنها نیز به افراد دیگر می‌فروشند، زمین‌ها تا کنون نه تحویل داده شده و نه تغییر کاربری شده است، بعد از سال‌ها پیگیری برای همه مسئولان مشخص شده که این مردم حقی دارند، و استاندار کردستان قول داد که تا پایان سال 1402 تکلیف زمین‌ها مشخص و احقاق حقی شود که تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: زمین‌ها 24 هکتار است و در زمان تحویل خارج از محدوده بوده اما اکنون ورودی شهرک وحدت سنندج است و باتوجه به ارزش قیمتی زمین، چشم طمع مسئولان به آن، تحویل ما نمی‌دهند، حدود 8 هکتار از این زمین‌ها در محدوده کمربندی آبیدر بوده که در سال‌های گذشته کاربری شده است، دلیل مجوز ساخت یک ساختمان در این محدوده چیست؟ اگر از جنبه قانونی مشکل نداشته چرا به ما واگذار نمی‌کنند و اگر مشکلی داشته چرا از اول به ما واگذار شده و پول گرفته‌اند؟

این مدعی مالکیت اراضی زمین‌های هفت آسیاب سنندج گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان مصوب شد که 5.7 هکتار زمین بابت 24 هکتار زمین معاوضه شود، کمتر از یک چهارم زمین‌های فعلی، در یک محدوده بسیار دور که با موقعیت زمین فعلی ما بسیار متفاوت است همچنین برخی افراد 200 متر و برخی دیگر 300 یا 500 متر زمین داشته که اکنون به هرکدام فله‌ای یک امتیاز آپارتمان و آماده‌سازی و ساخت داده شود، پیشنهاد دادیدم که 8 هکتار از زمین‌های فعلی کاربری مسکونی دارد تحویل و مابقی نیز به همان اندازه و متراژ در جای دیگری، زمین به ما بدهند، سند مالکیت، برگ واگذاری و سند داریم امیدواریم راهکار کلی را به نفع خود اجرایی نکنند که باعث نارضایتی و بدبینی مردم نشود، ما فقط به دنبال حق 30ساله خود هستیم.

یکی دیگر از اعضای این تعاونی در این تجمع که سال 88 مبلغ 66 میلیون تومان این زمین را خریده است، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تجمع هر ساله مالباختگان زمین‌های هفت آسیاب مقابل استانداری و دیگر ادارات سنندج بابت احقاق حق خودمان است، زمین‌ها طبق سند خریداری شده و اکنون سندها باطل شده است، بسیاری از این افراد مستأجر و فرزندانشان بزرگ شده است، کسی پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهد.

وی گفت: زمین‌هایی که توسط تعاونی مسکن جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به اعضا واگذار و این اعضا نیز این زمین‌ها را به افراد دیگر طبق سند منگوله دارد و برگه قانونی، اگر واگذاری زمین‌ها غیر قانونی است چرا بیش از هزار و 200 سند منگوله‌دار واگذاری و اگر قانونی است، چرا باطل می‌شود، 8 هکتار از این زمین‌ها که در محدوده شهرک مسکونی وحدت است چرا به افراد واگذار نمی‌شود، چشم طمع برخی از مسئولان به این زمین‌ها چیست، چرا معاوضه را در مناطق دیگر اجرایی نمی‌کنند، به کجا پناه ببریم آیا باید به بیت رهبری پناه ببریم، کی درد دل ما را گوش می‌دهد.

آبیدر سمبل و نماد سنندج است، آن را نابود نکنید

احمدی یکی از فعالان محیط‌زیست سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اعلام مخالفت از واگذاری این زمین‌ها برای ساخت و ساز مسکونی اظهار کرد: زمان مدیرکل وقت جهاد کشاورزی در سال‌های 70، زمین‌هایی در قالب طرح طوبیکه باید برای ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی داده شود، متأسفانه به دوستان و پیمانکاران و نیروهای خود واگذار می‌کنند و اکنون بسیاری از این افراد این زمین‌ها را به افراد دیگر فروخته‌اند. در این راستا هیچ کدام از فعالان و دوستداران محیط زیست موافقتی برای ساخت و ساز در این محدوده ندارند.

وی گفت: اگرچه این افراد نیز حق دارند و باید به حق چندین ساله خود برسند، اما باید این زمین‌های محدوده هفت آسیاب با زمین های دیگر کاربری مسکونی معاوضه شود، آبیدر سنندج ثبت ملی شده و بسیار از گونه‌های جانوری و گیاهی ثبت جهانی شده و ساخت و ساز دراین محدوده اصلاً قابل قبول نیست و این ظرفیت بکر و سرمایه کردستان نابود خواهد شد.

این فعال محیط‌زیستی با تأکید بر اینکه تمام سمن‌ها، فعالان محیط زیست، جامعه مردمی، گروه‌های کوهنوردی آبیدر موافق ساخت و ساز در این محدوده نیستند، افزود: تمامی گروه‌های زیست محیطی و دوستداران آبیدر سال‌هاست که مخالفت خود را برای ساخت و ساز در محدوده آبیدر سنندج اعلام کرده‌اند، گرچه مسئولان زمین‌هایی برای تهاتر با این زمین‌ها به این اعضا معرفی کرده اما قبول نمی‌کنند، اگر آنها هزار و 200 نفر اعضا هر ساله مقابل استانداری تجمع می‌کنند،  فعالان محیط‌زیستی و دوستداران آبیدر 5 هزار نفرمخالف هستند پس اجازه ساخت و ساز نخواهیم داد.

احمدی بیان کرد: با تمام دستگاه‌های و مسئولان اداری و ارشد استان نامه‌نگاری شده و باید معادل زمین‌های هفت آسیاب را بازمین‌های دیگر و موقعیت بهتر معاوضه کنند، آبیدر کوچک با هزار و 260 هکتار در حال نابودی است، آبیدر بزرگ نیز طبق نظر کارشناسی نیز 70 درصد درخت آن آفت زده و درحال نابودی است چرا باید اجازه ساخت و ساز هم داده شود.

کلاف سردرگم هفت آسیاب برای منابع‌طبیعی کردستان

بهزاد شریفی‌پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان نیز در ارتباط با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به کلاف سردرگم اراضی هفت آسیاب سنندج، اظهار داشت: در سال 72 اراضی هفت آسیاب در دل آبیدر سنندج با دستور وقت جهاد سازندگی به اعضای تعاونی مسکن اداره کل منابع طبیعی واگذار و کلیه اعضا سند دفترچه‌دار 500 و 1000 متری در دست دارند.

وی افزود: سال 88 به دلیل خارج شدن این اراضی در محدوده خارج از شهر با طرح تفضیلی شهر، از اختیارات منابع طبیعی خارج می‌شود، سال 88 طبق دادگاه شعبه‌ای در مشهد توسط موقوفه معتمد وزیری اسناد منابع طبیعی به نام این اعضا را باطل می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان بیان کرد: کنشگران زیست‌محیطی، سازمان‌های مردم نهاد و NGOها مخالف واگذاری اراضی هفت آسیاب به این اعضا هستند، اواخر سال گذشته با چندین جلسه مختلف و سفر نهاد ریاست جمهوری طبق مصوبه شورای بیت‌المال مصوب می‌شود تا آخرسال 1402 دستگاه‌های اجرایی و جهاد کشاورزی زیر نظر دستگاه‌های نظارتی، این مشکل تعیین تکلیف و اراضی معاوضه شود.

وی گفت: این اراضی به دست چندین نفر خرید و فروش شده، با جلسات مختلف زیر نظر معاونت عمرانی استانداری 5.7 دهم هکتار اراضی منابع طبیعی در قالب آپارتمان‌سازی با اراضی هفت آسیاب معاوضه شود اما تعدادی از اعضا مخالف و توافق نمی‌کنند.

شریفی‌پور در پاسخ به این سؤال که بألاخره این مشکل چه زمانی برطرف می‌شود؟ اذعان داشت: جز اختصاص این میزان اراضی در نظر گرفته شده که مسئولان استانی متعهد و موافق اجرای آن هستند، هیچ حکم دیگری قابل اجرا نیست تا شورای انجمن بیت‌المال در این راستا تصمیم جدی نگیرد، طبق آخرین صورتجلسه سال گذشته مصوب شده که 5.7 هکتار اراضی معاوضه شود که اعضا  با این میزان موافقت نمی‌کنند و خواستار اراضی بیشتر هستند. باید منتظر تصمیم جدید باشند.

استاندار کردستان نیز سال گذشته در جلسه رسمی شورای اداری از پیگیری مستمر برای تعین تکلیف مشکل اراضی هفت آسیاب که دغدغه یک هزار و 200 خانواده سنندجی است خبر داد و گفت: برای حل این مشکل با طراحی ویژه، تدابیر و  تمهیداتی اندیشیده شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا با وعده اینکه مشکل اراضی هفت آسیاب هم تا پایان سال(1402) برطرف خواهد شد، اذعان کرد: هزار و 200 خانواده درگیر این اراضی‌اند و از سال 1371 چشم انتظار واگذاری آن هستند و این مشکل را به گونه‌ای که به آبیدر هم صدمه‌ای وارد نشود، حل خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم؛ این وعده استاندار در حالی مطرح شده که با اتمام سال گذشته و گذشت دو ماه از سال جدید هنوز محقق نشده است. با این تفاسیر این اعضا یا باید با میزان اراضی در نظر گرفته شده برای معاوضه موافقت کنند یا همچنان منتظر تصمیمات جدید باشند. خبرنگار این رسانه هر گونه تصمیم‌گیری در رابطه با این مطالبه مردمی را منعکس و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

در ادامه مطالبه مالباختگان زمین‌های هفت آسیاب سنندج را از دریچه دوربین خبرنگار تسنیم ببینید:

.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • (ویدیو) بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی