Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا یکی از بزرگترین کارخانه‌های مهمات‌سازی جهان را احداث کند.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، «ولید ابو خالد» گفت: تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد صنایع نظامی بومی خواهد شد.

وی افزود: شرکت صنایع نظامی عربستان در تلاش است تا یکی از بزرگترین کارخانه‌های مهمات سازی در جهان را تأسیس کند و بخش‌های مختلف دفاعی را بومی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان همچنین گفت که این شرکت با شرکت‌های داخلی برای طراحی پهپاد ۱۰۰ درصد بومی که توسط نیروهای مسلح این کشور تولید و استفاده شود، همکاری کرده است.

نخستین نمایشگاه دفاع جهانی ۲۰۲۲ روز یکشنبه در شهر ریاض با مشارکت مقامات لشکری و کشوری و بخش‌های نظامی و محافل علمی این کشور افتتاح شد.

سعودی‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که کار احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی که در چشم‌انداز تحول ۲۰۳۰ این کشور در نظر گرفته شده بود و تحولی بنیادین در صنایع دفاعی و نظامی عربستان ایجاد خواهد کرد را آغاز کرده‌اند.

صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان اعلام کرده بود که این شرکت قرار است تا پایان برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ به یکی از ۲۵ شرکت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عربستان کارخانه مهمات سازی نظامی عربستان صنایع نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، امیررضا قیامی آزاد، در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزارمی شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: این گام کوچکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است.

تقدیر از پایان نامه‌ها و رساله‌های دکترای کاربردی در صنعت فولاد

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، از تقدیر پروژه‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری کاربردی در جهت حل مشکالت یا بهینه کردن فرآیند تولید در صنعت فولاد در همایش آینده خبر داد و گفت: بایدفعالیت‌های دانشگاهی به سمت عملگرا و کاربردی بودن حرکت کند.

وی، حل مشکالت و چالش‌های صنعت فولاد توسط دانشگاهیان را مهمترین هدف این گردهمایی برشمرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف در سازه‌های فولادی، مصرف و تولید بهینه فولاد به عنوان یک فلز ارزشمند در ساختمانسازی، پلسازی، صنعت خودروسازی، صنعت هوا فضا) موشک و ماهواره (کشتیرانی و کاهش پرتی انرژی و ... از جمله این چالش هاست.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف پروفیل و مقاطع فولادی در کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در کارخانجات فولادسازی به علت نبود خطوط تولید بهینه با پرتی) اتلاف انرژی مواجه هستیم. هم چنین باید در استفاده از فولاد با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی مانع از اتلاف مصالح حین مصرف شویم.

تأکید بر ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت کشور

قیامی آزاد، آشنایی با مشکلات صنعت فولاد و در مقابل آشنایی صنعت با توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حل مشکلات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: باید مطالب و دروس دانشگاهی اعم از آموزش و پژوهش متناسب با نیاز روز صنعت کشور باشد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانایی حل مسایل حوزه صنعت فولاد را داشته باشند.

وی، دانشجویان همه صنایع و دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی صنایع رااز مخاطبان اصلی این همایش برشمرد و افزود: صنعتگران فولاد، تولیدکنندگان و همه شرکت‌های مشاور، طراح، پیمانکار، مجری از دیگر مخاطبان این همایش هستند.
دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با بیان این که در این همایش مسئولان اجرایی هم حضور دارند.

گفت: پنل‌های تخصصی به گونه‌ای طراحی شده اند تا همه افراد اعم از صنعتگر، مسئول اجرایی و دانشگاهیان حضورداشته باشند.

قیامی آزاد، با تأکید مجدد بر اینکه مطالب و دروس دانشگاهی باید متناسب با نیاز روز صنعت بازنگری و اصلاح شوند، گفت: پروژ ههای تحقیقاتی دانشگاه‌ها هم باید بنیادین و کاربردی و در جهت حل مشکالت صنایع کشور تعریف شوند.

وی، با بیان اینکه ایجاد تعامل و حفظ برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضروری است، یادآور شد: مشکلات صنایع از جمله صنعت فولاد باید به دست دانشگاهیان برطرف شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با حضور دانشگاهیان، صنعتگران و مسئولان اجرایی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانشجویان و علاقه‌مندان صنعت فولاد می‌توانند برای ثبت نام رایگان و شرکت در همایش به لینک https://survey.porsline.ir/s/GKC۹FCQj  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳