Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:23:26 GMT

حمله خرس به قرق‌بان مازندرانی+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۲۴۲۹

حمله خرس به قرق‌بان مازندرانی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از حمله خرس به قرق‌بان مازندرانی در منطقه دودانگه ساری خبر داد.

به گزارش مشرق، حمله خرس به قرق‌بانان از جمله خبرهای است که در چند سال اخیر کم نظیر بوده است.

هنوز بحث کمبود نیروی قرق‌بانان در مواجه با قاچاقچیان چوب به سرانجام خاصی نرسیده که بحث حمله حیوانات به این نیروها هم به چالش‌های این روزهای نیروهای حفاظت از جنگل اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران درباره جزئیات حمله خرس به  قرق‌بان محمد اسماعیلی، اظهار کرد: این نیروی با تجربه و در آستانه بازنشستگی در حین گشت زنی در جنگل سری چهار بولای دودانگه مورد حمله ناگهانی یک قلاده خرس قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه فرد حادثه دیده  از ناحیه دو دست با مشکل شکستگی مواجه شده، افزود: به دلیل تداوم حمله خرس قرق‌بان از ناحیه پا و شکم هم دچار جراحت شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و جنگلبانی مازندران بیان کرد:  پس از اطلاع رسانی به خانواده با استفاده از تلفن همراه، مردم روستا پس از طی مسافت در منطقه صعب‌العبور جنگلی نسبت به انتقال مصدوم به مرکز درمانی دودانگه و ساری اقدام کردند.

وی اضافه کرد: اقدامات درمانی بر روی بیمار در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در حال انجام است اما میزان جراحت وارده به قرق‌بان ۵۱ ساله بسیار زیاد است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران مهمترین مشکلات این روزهای قرق‌بانی در استان مازندران را کمبود نیرو اعلام کرد و افزود: به دلیل ارزش بالای جنگل این منطقه گشت زنی‌ها باید به صورت روزانه انجام شود اما به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین نیرو وجود دارد مجبور هستیم، نیروهای قرق‌بان را به مناطق پرخطر زیستگاه حیات وحش اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: تامین نیرو یکی از نیازهای اساسی برای حفظ و حراست جنگل‌های هیرکانی است که انتظار داریم سازمان‌های متولی با درک این حساسیت برای حفظ جان قرق‌بانان و حراست از جنگل با درخواست‌های مطرح شده موافقت کنند.

ذکریایی با اعلام اینکه برای کمک به حفظ جنگل‌های هیرکانی نیاز به دریافت مجوز جذب نیرو داریم، گفت: حفاظت از این مناطق به واسطه ثبت جهانی بسیار حائز اهمیت بوده و متناسب با حساسیت‌های جهانی باید نیروهای مناسب در اختیار داشته باشیم.

وی در ارتباط با ضرورت جذب نیرو در این منطقه،افزود: با توجه به اینکه منطقه، زیستگاه حیوانات وحشی است برای حراست از جنگل نیاز است که گشت زنی‌ها به صورت دو نفره انجام شود.

به گزارش مشرق، ۱۶ نفر از نیروهای حفاظتی منابع طبیعی در سال جاری در درگیری‌ و برخورد با قاچاقچیان چوب دچار مصدومیت شدند، 83 نفر از نیروهای قرق‌بانی مازندران در سال جاری بازنشسته شدند که جای این افراد تنها 20 نفر جایگزین شده اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت حمله خرس قرقبان جنگل مشرق استان مازندران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی حمله خرس قرق بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند