Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهدی حسینی  در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: ۲۴ هزار و ۸۰ راس دام سبک و سنگین شامل ۶ هزار گوسفند و بره، سه هزار و ۳۵۰ راس بز و بزغاله، هفت هزار و ۸۰۰ راس گاو و گوساله، هفت هزار نفر شتر و ۳۰ قطعه شترمرغ از ابتدای امسال تا کنون در کشتارگاه‌های دام این استان ذبح شده‌اند.

او می گوید: در اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان۳۳ تیم ثابت و سیار اقدام به بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامی سیستان و بلوچستان خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:  به علت تقارن ماه مبارک رمضان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت تجمیع از ۱۴ اسفند تا ۱۶ اردیبهشت سال آینده به مدت ۶۳ روز در ۱۸ شهرستان این استان اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان   در این طرح به طور میانگین روزانه ۳۳ تیم بازرسی وجود داشته که از این تعداد ۱۲ تیم به صورت ثابت، ۲۱ تیم سیار فعال خواهند بود.

او گفت: موضوع تامین اقلام ضروری و تنظیم بازار بر عهده سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها واگذار شده و سازمان دامپزشکی کشور هم به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی و وظایف ذاتی که در بحث کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی دارد با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده در تعامل با سایر معاونت‌های این وزراتخانه به این سمت و سو می‌رود که با تولید پایدار و فراوانی ایجاد شده در بازار قیمت‌ها کنترل شود.

حسینی گفت: در ایام نوروز با توجه به وضعیت ویروس کرونا و حضور مسافران نوروزی و با عنایت به یکسری نیازهای نوروزی و ماه مبارک رمضان مبنی بر تامین مواد پروتئینی مورد نیاز مردم امنیت غذایی این محصولات از سوی دامپزشکی نظارت بهداشتی انجام خواهد شد.

او گفت: در اجرای این طرح چهار هزار و ۵۳۶ نفر روز به مردم ارائه خدمات می‌کنند   مراکز تحت پوشش سه هزار و ۹۹۸ مرکز شامل سه هزار و ۵۹۷ مرکز عرضه فرآورده خام دامی، ۳۸ کشتارگاه و بسته بندی و ۳۶۶ رستوران، سردخانه و قنادی است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت:بیش‌از ۱۵ هزار بازدید از مراکز فرآورده های خام دامی در ۱۱ ماه سالجاری در این استان انجام شده است.

او گفت: در این بازدیدها ۵۸۵ مورد غیربهداشتی گزارش شده که ۲ هزار و ۴۲۰ تن فرآورده ضبط، ۲۹۳ مورد نمونه برداری، ۴۶ تن فرآورده معدوم سازی و ۱۴۰ مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل