Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان وزیر کشور از تشکیل کمیسیون ایمنی سفرهای نوروزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و سفری ایمن در ایام نوروز خبر داد.

احمد وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر هیات دولت به لرستان از موضوعات مورد تاکید در سفر امروز بود و خوشبختانه حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و منابع تسهیلاتی در اختیار لرستان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بازدیدهایی از شهرها و پروژه‌های این استان انجام شد و ضرورت دارد سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه‌های شیلات، انار و انجیر در استان  انجام شود و حل مسائل در برخی موضوعات استانی باید سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر کشور در خصوص تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز عنوان کرد: در این راستا کمیسیون ایمنی سفرهای نورزوی را باید شکل داد و برقرار کرد، این کمیسیون در سطح استان‌ها باید شکل گیرد تا سبب کاهش حوادث جاده‌ای و بهتر کردن زمینه‌ سفرهای نوروزی شود.

وی افزود: همچنین مسئله کنترل سفرها از حیث مقررات بهداشتی مورد تاکید است چراکه همچنان با بیماری کروناویروس  مواجه هستیم و نباید این سفرها سبب افزایش بیماری شود و از این جهت نیز این مساله مورد توجه است و در سطح استان‌ها پیگیری می‌شود.

وحیدی گفت: همچنین برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در استان‌ها تدابیری باید اندیشیده شودتا آنان بتوانند با رعایت مقررات، سفرهای راحت و خوبی داشته باشند.

وی در ادامه درباره  ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی راکد لرستان اظهار کرد: این موضوع در وزارت‌خانه‌های تخصصی مربوطه پیگیری می‌شوند تا مشکلات را رفع و رجوع کنند و ما نیز از موضع وزارت کشور پیگیری می‌کنیم و با برخی صنایع هم جلساتی برقرار و مشکلات معلوم است که برخی از آنها باید از طریق مسائل قضایی مشکلاتشان حل شود و برخی هم نیازمند تامین اعتبار هستند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی از صنایع  در تملک بانک‌ها هستند که باید بانک‌ها تصمیم‌گیری کنند و یا مالک آن واحد را راه‌اندازی و یا واگذار کنند و این موضوعات جمع بندی شده و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت كشور احمد وحیدی لرستان نوروز سفر هیات دولت جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی گفت: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از پیش است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بابیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، افزود: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستا‌ها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، ادامه داد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

سرهنگ میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، گفت: یکی از وسائلی که در کاهش صدمات هنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان