Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشخص نیست سازمان لیگ در طول سال‌های قبل، به ویژه ۳ سال اخیر چه میزان درآمد داشته‌اند و این پول‌ها بر اساس چه فرمول و چه معادله‌ای میان باشگاه‌های فوتبال ایران توزیع شده است.

خبرگزاری میزان - یکی از مطالبه‌های بزرگ اهالی فوتبال شفافیت مالی در سازمان لیگ فوتبال است، مجموعه‌ای که تا به امروز به صورت شفاف در خصوص درآمد‌های خود هیچ توضیحی به افکارعمومی ارائه نداده است، به همین دلیل ابهامات بسیار زیادی درباره فعالیت‌های مالی و پولی این سازمان در حوزه فوتبال به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مسئولان و متولیان این سازمان ادعا دارند حسابرسی کامل در خصوص درآمد‌های ناشی از برگزاری مسابقات فوتبال و سایر روش‌های درآمدزایی تاکنون انجام شده، اما با وجود این ادعا آن‌ها هیچ گونه اطلاع رسانی شفافی در این خصوص انجام نداده‌اند و مشخص نیست این سازمان در طول سال‌های قبل و ادوار گذشته لیگ برتر به ویژه سه سال اخیر چه میزان درآمد داشته‌اند و این پول‌ها بر اساس چه فرمول و چه معادله‌ای میان باشگاه‌های فوتبال ایران توزیع شده است.

از سوی دیگر ماجرای درآمد‌های این سازمان از محل قرارداد بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها نیز با اعتراض‌های بسیار زیادی همراه شد تا حدی که این سازمان پس از درخواست شفاف‌سازی از سوی برخی چهره‌های شناخته شده فوتبال به ویژه سیدجلال حسینی و وریا غفوری به عنوان کاپیتان‌های استقلال و پرسپولیس در اقدامی عجیب از کاپیتان استقلال به واسطه مطالبه گری در این خصوص به کمیته انضباطی شکایت کرد، هرچند که کمیته انضباطی این شکایت را وارد نداست و غفوری تبرئه شد، اما هرگز مشخص نشد بهاروند و همراهانش در سازمان لیگ قدراسیون فوتبال چرا از شفاف‌سازی در حوزه مالی واهمه دارند و هیچ میل و رغبتی برای انجام این کار ندارند.

موضوع جنجالی دیگر مبحث واگذاری حق تبلیغات محیطی بود که در ابتدای لیگ امسال نیز جنجال‌های فراوانی در خصوص آن به راه افتاد، اما همچنان این علامت سوال بزرگ وجود دارد که درآمد‌های ناشی از این محل در سال‌های گذشته و فصول قبل به چه ترتیبی بوده است و جدول تقسیم بندی میان باشگاه‌ها چگونه بوده است؟

نکته مهم این است که مدیران باشگاه‌های لیگ برتری نیز در جریان این موضوع نیستند و هنوز نمی‌دانند که درآمدناشی از این آیتم چقدر بوده و چه زمانی سازمان لیگ به صورت شفاف به آن‌ها اعلام می‌کند که درآمد‌ها و پرداختی‌ها به شکل قطعی چقدر بوده است؟

از آنجا که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عزم خود را بر اجرای دقیق قانون بنا نهاده است و در جریان عزل عزیزی خادم با تکیه بر اساسنامه فدراسیون فوتبال و مفاد قانونی کار را پیش بردند، حالا افکار عمومی، مدیران باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال ایران به شدت علاقمندند متوجه شوند زیر پوست این سازمان پول‌ساز فوتبال چه اتفاقاتی رقم می‌خورد و میزان دقیق درآمد‌های این مجموعه به چه شکلی است و این پول‌ها کجا هزینه شده است؟

طبیعتاً شفاف‌سازی کامل در حوزه مالی و اطلاع رسانی دقیق به خانواده فوتبال و افکارعمومی می‌تواند نشان دهد که متولیان این سازمان که در حال حاضر به صورت غیرقانونی مشغول فعالیت هستند، آیا به کمک فوتبال آمدند یا صرفاً با نگاه درآمدزایی به فوتبال به عنوان یک ابزار پول‌ساز نگاه می‌کردند، بدون اینکه حق فوتبال را به درستی پرداخت کنند.

حالا باید دید آیا هیئت رئیسه به سراغ تاریکخانه سازمان لیگ خواهد رفت یا اینکه همچنان حامیان رئیس معزول با قدرت به شکل غیرقانونی فعالیت خود را در این مجموعه ادامه خواهند داد و بزرگترین شریان مالی فوتبال را در دست خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: مأموریت بزرگ هیئت رئیسه پس از عزلِ عزیزی‌خادم/ حالا نوبت پاک‌سازی در سازمان لیگ و بهاروند است!

انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان لیگ فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال فوتبال ایران سازمان لیگ باشگاه ها شفاف سازی درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و… در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد، زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد