Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@12:20:55 GMT

درمان آلزایمر از روده شروع می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۲۵۰۶

یک مطالعه جدید نشان داده است که بیماری آلزایمر فقط به مغز مربوط نیست و درمان آن از معده شروع می‌شود. ناطقان: گروهی از آزمایشات علمی انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان داد که ممکن است روده با دارو‌ها یا تغییرات رژیم غذایی، برای متوقف کردن زوال عقل، تحت تأثیر قرار گیرد.

کنفرانسی که در روز چهارشنبه در برایتون انگلیس برگزار شد، مجموعه‌ای از آزمایشات را ارائه داد که روده را با ایجاد بیماری آلزایمر مرتبط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میکروبیوم روده

یکی از کارآزمایی‌های ارائه‌شده در کنفرانس نشان داد که چگونه میکروبیوم‌های روده در بیماران مبتلا به آلزایمر به طور قابل توجهی با افراد بدون این اختلال تفاوت دارد.

کارآزمایی دیگری نشان داد که جوندگانی که مستقیماً از بیماران آلزایمر پیوند "مدفوع" دریافت کردند، در آزمایش‌های حافظه بدتر عمل کردند.

سطوح التهاب

آزمایش سوم نشان داد که سلول‌های بنیادی مغز که با خون بیماران مبتلا به این اختلال درمان شده‌اند، کمتر قادر به ساختن نورون‌های جدید هستند.

باکتری‌های روده بیماران بر سطوح التهاب در بدن تأثیر می‌گذارند که سپس از طریق خونرسانی بر مغز تأثیر می‌گذارد.(التهاب عامل اصلی در ایجاد بیماری آلزایمر است).

دکتر آیدینا سیلاجیک عصب‌شناس کالج کینگ لندن که در تجزیه و تحلیل نمونه‌های بیماران آلزایمر شرکت کرده، گفت که اکثر مردم از اینکه باکتری‌های روده می‌تواند بر سلامت مغزشان تأثیر بگذارند، متعجب هستند.

شواهد این امر در حال افزایش است و دانشمندان در حال ایجاد درک خود از چگونگی این اتفاق هستند.

پزشکان معمولاً زمانی بیماری آلزایمر را تشخیص می‌دهند که مخلوطی از پلاک‌های آمیلوئید و درهم‌تنیدگی‌های نوروفیبریلاری را پیدا کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ، آلزایمر ، روده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان آلزایمر روده بیماری آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲